conrad servos

Op de duitse site staat in iedergeval meer informatie (en nog goedkoper)
TOP LINE MINI SERVO ES-05 JR
Artikel-Nr.: 230500 - LN

Maße (L x B x H) 23,7 x 12,8 x 22,5
Gewicht 8 g
Stellzeit 4,8V/6V 0,17 s/0,15 s/60°
Stellmoment 4,8V/6V 10/12 Ncm
Getriebe Kunststoff
Kugellager -
Stecksystem JR
PRO MINI-SERVO ES-03 JR
Artikel-Nr.: 227728 - LN

Maße (LxBxH) 30 x 13 x 30 mm
Gewicht 17 g
Stellzeit 4,8 V/6 V 0,14 s / --
Stellmoment 4,8 V/6 V 15 Ncm / --
Getriebe Kunststoff
Kugellager -
Stecksystem JR

Klinkt goedkoop, zeker voor Conrad, maar of het een goeie koop is ....

ik heb ook een paar setjes van die kleine conrad servo's. niet dit type maar wel mini servo's. Ze werken prima maar je moet ze zeker niet te zwaar belasten anders draaien ze zichzelf kapot.

daar kun je ze inderdaad rustig voor gebruiken.
Ik gebruik ze zelf in een kleine electro kist en in een multiplex vicky.
En afgelopen zomer hebben ze dienst gedaan in een 2 meter zwever.
geen problemen mee.

Ik blijf mij toch wat verbazen als ik steeds weer lees over hoe goedkoop de servo's niiet moeten zijn. Het zo ongeveer meest belaste onderdeel in de radiobesturing! Je koopt al originele Futaba digiservo's in de bekende 3001 maat voor €18,95.

Hans Delemarre

Tsja, en die Fut-3001 zijn tegroot. :P Jij vliegt niet zoveel midden tot klein electro volgens mij. ;)

En de veronderstelling dat goedkoop altijd rotzooi is, moet ook maar es van de tafel geveegd worden vind ik. Ik heb al n tijdje van die 9 dollar blauwtjes die een HS-55 clone moeten voor stellen, en die dingen zijn na wat aandacht met lijm op de naadjes behoorlijk goede servo's. Ze hebben mijn eerste stapjes in de vliegende modelbouw prima overleefd. Ze doen et nogsteeds. Dus tsja, voor mij hoeven die dure servos dan nietmeer. :P

Bij dikke pylon racers of zware benzinebakken kan ik geloven dat je massieve servos wil, maar bij die electro parkflyertjes maakt t eigenlijk geen ruk uit. :P

Toestellen die sneller gaan dan 30km/h krijgen bij mij ook duurdere servo's aangemeten. Een Pibros met 2x S3001 aan boord kan natuurlijk niet. :wink:
Heb nu zo'n 20 vluchten gemaakt met de Easystar met Conrad servo's en er is geen enkele aanwijzing dat ze het af gaan laten weten.

Groeten van Frank

hallo

ik gebruik al een tijdje die conrad standard servo's en heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad

7.?? nog iets euro's per stuk dacht ik

ik vaar en duik en daar water dikker is dan lucht krijgen ze het toch welm te verduren denk ik

groeten raf

5 ST TOP LINE MINI SERVO ES-05 FUTA 230501 - 8A 27,50 EUR

Hoppa, 5 besteld :)

Ik 3. :P Is genoeg om ieder simpel electro vliegtuigje mee de lucht in te krijgen denk ik.

Wat gaan jullie dr mee doen? Al modellen in gedachte?

Erg precies zijn ze niet, je kunt de stapjes tellen als ze draaien, maar ze zijn prima voor ieder langsaam vliegend electro toestelletje. Ik weet niet of ze zuiver genoeg zijn voor 3D toestellen.

hallo

gerjan ik weet het nog niet
dat kun je eigenlijk maar eerstz eggen waneer de eerste defect gaat geraken niet ?????

groeten raf

Back