container Tamiya vs Bruder

Goedendag allemaal,

Mijn zoon is ook geinfecteerd met het virus een modelvrachtwagen. Truck is klaar hij wil graag een containertrailer erachter hangen. In hoevere zijn de maten van de Tamiya-containers gelijk aan de containers van Bruder?
Kan iemand hem erbij helpen?

Hallo Remco77,

ik ben zelf ook met een 20ft container chassis bezig
hier komt ook een bruder container op.

en inderdaat de maten kloppen niet helemaal
maar ja 120,- of 13,- ja daar zit wel wat verschil in
echter worden de bruder containers vaker gebruikt voor deze trucks
en ik pas mijn chassis hier dan ook gewoon op aan.

ik open straks een topic waar de 20ft trailer in komt te staan.
matriaal wat ik gebruikt heb is

aluminium hoekprofiel van 3x1,5 cm en 2x1 cm en een stuk strip van 6cm breed
3mm boutjes en moertje verzonken.

velgen en banden van marktplaats
steunpoten ook van maarktplaats

en google voor plaatjes natuurlijk

mail.jpg

HOI
de hoogte en breedte zijn ongeveer goed.
wat soms nog wel gedaan wordt is 2 bruder containers op ca 3/4 afzagen en aan elkaar maken. voor een juiste lengtemaat van ongeveer 45cm
groete Peter

@ Frans

Ik ben zeer benieuwd, 20ft trailer is ook mooi en niet standaard.

@ Peter

Bedankt voor de info gaat het doorgeven aan mijn zoon, zeker of men 120,-- moet neer tellen of 13,-- voor een container daar zit nog wel een verschil in en voor het bedrag van 120,-- kan je meer gebruiken

@ Frans

Ik ben zeer benieuwd, 20ft trailer is ook mooi en niet standaard.

@ Peter

Bedankt voor de info gaat het doorgeven aan mijn zoon, zeker of men 120,-- moet neer tellen of 13,-- voor een container daar zit nog wel een verschil in en voor het bedrag van 120,-- kan je meer gebruiken[/QUOTE

Ik heb van 3 bruder containers,2x 20ft.gemaakt de lengte om mooi uit te komen heb ik gehouden op 43 cm.Een foto van de scania met container staat bij de foto's van pietervanseters.Een 20ft. bakwagen is wel standaard.We hebben ook een trailer voor 2x20ft.achter de bakwagen.

Heb vandaag 2x container van Bruder besteld, kosten vele malen lager dan eentje van Tamiya. Even een dagje neuzen op het web en kosten werden alleen maar lager. Nu wachten tot ze binnen zijn en dan beginnen met het bouwen van een trailer.

Back