Hoi,
Ben momenteel de "gelukkige" bezitter van een MS E-conversiekit voor de raptor 50.
Vlieg met EVO 3700 mAh 10s.
Power benaderd deze van de OS 50 Hyper.
Vliegtijd 6 min en dan landen, dit op 100 % gascurve. (in governermode)
Toeren van rotor nog niet gemeten maar zal zeker rond/iets boven de 2000 zijn.
Weinig aanpassing te doen aan het frame om de batterijen te kunnen monteren.
Kapje veranderd naar deze van de TZ, past beter dan dit van de raptor na de conversie.
Na 6 min moet er terug 3000 mA in de 3700 geladen worden, dus houd een reserve van 700 mA. (19% capaciteit over na vliegen is ideaal voor de levensduur van de batterijen)
Geluid werd ook gemeten:
-64 db in hovering 100% trottle
-72 db aerobatics (loopings, rolls, flips, tic-tocs, inverted flight,...) Het meeste van het geluid komt van de bladen (pallen).
Gewicht: 200 tot 300 gram meer dan fuel-versie.
Heli vliegt eveneens strakker, doch blijft quick. (strakker ---}waarschijnlijk door meergewicht)
Temperatuur motor-controller-batterijen na 6 min hard vliegen:
-motor maximuum temperatuur gemeten: 54° C
-controller max. temp. gemeten: 39° C
-batterijen max. temp. gemeten: 35° C
Deze maximuum temp werden bereikt tijdens onze "kleine hittegolf", een drietal weken geleden.
Electronica van heli:
3 x 9252
GY 601 met dig. servo
aparte kleine batterij voor electronica: futaba 1500 mAh
bladen:
SAB carbon 600
groene paddles
Hoop dat dit een beetje helpt bij jullie keuze.
Volgend project zal EP600 of Eraptor met HACKER-setup worden.
Verslag zal dan eveneens volgen.
Mario
(Hoi Marcel en co, groeten uit België)
Hoop dat dit