Cool

• Topicstarter Topicstarter kevin_vs
  • Startdatum Startdatum
jurriaan zei:
heej kevin!

Ik heb zelf de hydromite ook ( http://www.xtremercboats.com/phpBB/...order=asc&highlight=hydromite+de+lak&start=15 , is erg leuk om zelf te bouwen en om mee te beginnen. je hebt het misschien al in het 'update hydromite' topic gelezen, maar het is helaas niet echt een 'ruig' water boot. ik weet niet wat je wensen precies zijn?
Wil je op ruiger water varen, dan zou ik toch gaan voor een mono of een catamaran.
succes met je verdere zoektocht! en als je eenmaal aan een boot verslaafd bent, komt je er niet meer vanaf :wink: :lol:

groeten jurriaan

ik wil deze heel graag bouwen, maar als ik deze tekeningen vergelijk met de tekeningen die van prop-er van de hydro-plane, vind ik deze wel erg ingewikkeld.

Kan iemand niet wat duiderlijke beschrijving maken, of heeft er 2 en wil er 1 verkopen :roll:

En ik las ook dat als je alle onder delen van de hydro-plane nieuw koopt dat de prijs dan samen €300,- is, maar hoeveel is deze dan wel niet 8)

Kevin

Persoonlijk zou ik, als ik zo brutaal mag zijn, je afraden om die Hydro te gaan bouwen. DE reden daarvoor is de hardware die er voor aangeschaft moet worden wil je ECHT leuke prestaties er uit halen.

signature.jpg

Dat is dezelfde hydro als uit dat filmpje. Alleen de regelaar die er in ligt is al over de 150 euro. Dan de overige hardware als roer, strut en motor is ook zeker 100, als het geen 150 euro is. Dan zit je al op 300 euro, en heb je alleen nog maar de hardware. Moet de boot nog gebouwd worden, je accu's worden aangeschaft a 6/7 euro PER cel. Er gaan 8 tot 10 cellen in, dus dat is weer 60 a 70 euro per accu set.

Ik zou proberen om een leuk 2e hands setje op de kop te tikken. Dan bespaar je een hoop op de hardware kosten.

Denk bijvoorbeeld eens aan deze
Moet 85 euro kosten inclusief hardware, en gezien de verkoper durf ik wel te stellen dat het een erg leuk bootje is om een leuke snelheid uit te halen.

Als je dan zou willen, kan je bij hem ook nog wel wat regelen voor een leuk borstelloos setje (Motor + regelaar), en dan ben je voor relatief weinig geld in het bezit van een erg leuk, en vrij hard varend bootje.

Marco.

dat is zeker een goed bootje en de bouwer heeft ook veel verstand van elektro, dus kevin dit is een betrouwbaar bootje voor weinig.

ik zou zeggen sla je slag.

ik heb hem een emailtje gestuurd, ik hoop dat ie hem nog heeft :D

ik denk het wel anders staat er verkocht bij, gewoon even afwachten.
Ik heb toen mijn zender bij hem vandaan.
Hij heeft een paar hele mooie bootjes.

succes

ik heb hem om 1 uur een email gestuurd en op msn toegevoegd, maar hijs niet online geweest, of een email terug gestuurd :cry: :cry:
[hopen]ik hoop dat hij hem nog heeft 8) [/hopen]

ik heb net een emailtje van hem gehad, maar de boot is niet vaarklaar, en zit geen Zender, motor, regelaar etc bij :cry: :cry:
Vandaar zo goedkoop :(

*EDIT: ik heb net weer een emailtje van hem gehad, hij schreef:

"Je hebt nog nodig om te kunnen varen: zender + ontvanger, stuurservo, Motor + regelaar + accu en propje. Daarnaast om te bouwen nog epoxy en secondelijm ;-D"

Maar dit gaat volgens mij veel veel meer dan €85,- kosten :cry: :cry:

Maar wie woont er ook in de buurt van mij, of ergens in Noord-holland en kan -als ik de Zender, motor, regelaar- heb het inelkaar zetten voor mij :D

En hoe duur word de boot wel niet vaarklaar :cry:

heb je het stukje van no1uno gelezen , misschien heeft die persoon een mooi setje voor je liggen.
Een zendersetje van futaba is ongeveer 50a60 euro nieuw in de winkel.
En misschien staat er iets in het te koop gedeelte.

Gij die zoekt zal vinden.

En anders laat je die persoon van deze boot deze topic lezen, stuur je 'm de link en vraag je gelijk als hij 'm vaarklaar zou maken wat het dan ongeveer kost.

succes

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=24323

hier staan een aantal zendersetjes bij voor een leuk prijsje.

witte zei:
En anders laat je die persoon van deze boot deze topic lezen, stuur je 'm de link en vraag je gelijk als hij 'm vaarklaar zou maken wat het dan ongeveer kost.

heb ik gedaan, maar hij zegt dat hij nog 6 andere boten voor de Dutch Speed Dag af moet hebben, en zaterdag gaat hij op vakantie, en hij heeft de onderdelen ook niet. Maar hij kan wel aan de onderdelen komen, en hem vaarklaar maken voor mij, maar dan word het tegen de winter :cry:

Dus het word 4 maanden wachten, of een andere oplossing :)

ben ook bang dat het een beetje te hoog gegrepen voor je wordt om hiermee te beginnen......
Begin gewoon met wel een wat beter romp en hardware, maar een simpele motor en regelaar dr in kun je al veel lol hebben, daarna uitbouwen naar iets bruuts borstelloos..... we halen op onze sokken makkelijk de 120 Km/h........ dus...................Peet.................8)

Ik weet nu percies wat ik nodig heb.
ik moet er nu nog een stuurservo, Motor + regelaar + accu en propje in bouwen, Is dat te doen met jullie hulp, als ik er een avondje voor ga zitten. :roll:
Of is dit echt te hoog gegrepen voor mij :cry:

als je echt wilt kun je natuurlijk alles en op dit en het xtremeforum zijn er naar mijn idee zat die je willen helpen.
Maar dan moet je het natuurlijk bij een tegenslag niet gelijk opgeven.

mvg

johan

Even snel gerekend:

Normale "beginners" setup.

Motor : Speed 500 : van hier - 9.95
Regelaar : 25 Amp. regelaar van hier - 23.50
Accu : 6 cellen pakket van hier - 45.50
Propje : Plusminus 3 euro ;)

Je moet me alleen niet vragen wat de uiteindelijke snelheid zal zijn. Deze gegevens heb ik gewoon even snel bij elkaar gezocht. Het zal in ieder geval ZEKER niet de 100 halen ;) :lol:

Houd verder ook in de gaten dat wat ik je nu opgeef zo'n beetje de goedkoopste oplossing is. Je kan er natuurlijk voor kiezen om te beginnen met een setup als deze, en dan langzaam uitbreiden.

Maak je keuze. Voorrop gesteld dat je per defenitie NIET goedkoop uitgaat zijn, kan je er voor kiezen dit daadwerkelijk te gaan doen.
Mocht je het geld er niet aan uit willen geven, raad ik je aan om te stoppen met speedboten. Niet om te zeiken ofzo, maar puur omdat het zeer verslavend is, je uiteindelijk toch harder wilt, en het dan alsnog dik geld gaat kosten.

Marco.

Motor Speed600SP-BB van Conrad 12,95 euro
Accupakket van Vellerman 3000mA NiMH 20 euro
Voor iets meer vermogen/snelheid en 20 euro goedkoper.

No1Uno zei:
Even snel gerekend:

Normale "beginners" setup.

Motor : Speed 500 : van hier - 9.95
Regelaar : 25 Amp. regelaar van hier - 23.50
Accu : 6 cellen pakket van hier - 45.50
Propje : Plusminus 3 euro ;)

Je moet me alleen niet vragen wat de uiteindelijke snelheid zal zijn. Deze gegevens heb ik gewoon even snel bij elkaar gezocht. Het zal in ieder geval ZEKER niet de 100 halen ;) :lol:

Houd verder ook in de gaten dat wat ik je nu opgeef zo'n beetje de goedkoopste oplossing is. Je kan er natuurlijk voor kiezen om te beginnen met een setup als deze, en dan langzaam uitbreiden.

Maak je keuze. Voorrop gesteld dat je per defenitie NIET goedkoop uitgaat zijn, kan je er voor kiezen dit daadwerkelijk te gaan doen.
Mocht je het geld er niet aan uit willen geven, raad ik je aan om te stoppen met speedboten. Niet om te zeiken ofzo, maar puur omdat het zeer verslavend is, je uiteindelijk toch harder wilt, en het dan alsnog dik geld gaat kosten.

Marco.

Ik wil heel heel graag hier aan beginnen, maar natuurlijk niet meteen het duurste van het duurste, maar hij moet wel een beetje snel gaan :wink:
Maar dit is nog nieuw voor mij, dus ik wil niet het ene hier en het andere daar halen, maar gewoon alles bij 2brothers ofzo. of een andere (web) winkel :roll:
Maar dit kreeg ik net terug van Marcel D op xtremercboats:

"Hoi Kevin,

Dan zou ik gewoon bij Hopf een goedkoop borstelloos setje kopen voor
rond de 175 euro met daarbij een 7 cellen accu. Hiermee moet 60 geen
probleem zijn en een borstelmotor met goede regelaar kost toch ook rond
de 125 euro en gaat minder hard en minder lang mee.

Prop kost nieuw 3 euro per stuk (Graupner K serie 2 blads carbon
gebruiken rond de 37,5 mm)

Servo rond de 20 euro

Accu kost afhankelijk van welke je koopt tussen de 15 en 60 euro. Maar
voor rond de 30 a 35 euro moet het lukken om een 7 cellen GP3000 of
GP3300 pakket op de kop te tikken, die heb ik wellicht zelf nog wel
liggen reeds gesoldeerd zoals ze in de deimos moeten.

Groet,

Marcel"

Maar hij stelt allemaal dingen voor, maar wat is het beste en niet het aller duurste voor mij om mee te beginnen. En niet dit of dat, maar gewoon dit :P , beslis maar voor mij, en een beetje in technische termen :wink:
Dus een soort lijstje wat ik aan 2brothers kan vragen:
Alvast bedankt :wink:

-
-
-
-
-
-
-

:)

Gr.kevin

Voor 200/300 euro hou je het op een klein nitro bootje of electro.
Benzine zal voor dat geld niet gaan lukken.

Een complete benzine boot, hou dan rekening met een €1500-€2000 nieuw.
Gebruikt vanaf de €600/€700 denk ik.

Gr, Remmie 8)

Montega zei:
Voor 200/300 euro hou je het op een klein nitro bootje of electro.
Benzine zal voor dat geld niet gaan lukken.

Een complete benzine boot, hou dan rekening met een €1500-€2000 nieuw.
Gebruikt vanaf de €600/€700 denk ik.

Gr, Remmie 8)

heb je de hele topic wel gevolgd :roll:
Ik koop een romp van €85,- daarbij koop ik de hardware er bij, dan kom ik samen ongeveer (hoop ik :P ) op een prijs rond de 3 €350,- :)
dus wat bedoel je percies...

Back