Cooling fan monteren op ESC monteren

• Topicstarter Topicstarter kohns
  • Startdatum Startdatum
K

kohns

Guest
Iemand ideeen om een fan te monteren op de "Flux Motiv speed controller van een HPI E-Firestorm.

Welke en hoe?

Ik heb hier al wat zitten zoeken maar kan niet direct iets vinden...

ik heb in een computerwinkel eens een fan gevonden. ik heb die er net boven gemonteerd want je kon daar 4pootjes op monteren , die fan koste me 8euro en zijn afmetingen waren ong 3cm op 3cm

dan kan je weer gaan knutselen he je boort 4 gaatjes in je chassis waar de regelaar netjes in past , je monteert de pootjes en de regelaar
dan pak je bv 2 ijzeren draadjes massief uiteraard bv de draad dat wordt gebruikt bij spelden en bodyclipsen en zo maak je een x vorming en daar hang je of leg je de regelaar op begrijp je ? het is maar een voorbeeld van de honderden mogenlijkheden !

en als je cooling iets grooter is dan monteer je gwn je cooling boven de regelaar he het moet niet net passen eh ;)

Iemand ideeen om een fan te monteren op de "Flux Motiv speed controller van een HPI E-Firestorm.

Welke en hoe?

Ik heb hier al wat zitten zoeken maar kan niet direct iets vinden...

vastlijmen of dubbelzijdigetape-en of iets maken uit lexan waarin je het kan vastschroeven je kan vast wel iets vinden.

Trouwens niet iedereen hier weet zo vanbuiten hoe die auto, regelaar en dergelijke eruit zien, we gaan ook niet perse om jouw oncreativiteit te verhelpen een heleboel foto's zoeken. Neem jij wat foto's voor ons en dan kunnen we veel gerichter iets voorstellen ipv die wazige oplossingen zoals die jongen boven me.

Gewoon kleine fan pakken van 4 bij 4 cm of 3 bij 3.
Dan schoef je hem met 2 of 4 zelftappers in de koelribben van je esc vast;)

Gewoon kleine fan pakken van 4 bij 4 cm of 3 bij 3.
Dan schoef je hem met 2 of 4 zelftappers in de koelribben van je esc vast;)

En verpest je gelijk de hele functie van je koelribben;) Wanneer je esc zo heet wordt dat deze een fan nodig heeft zou ik het is in je vertanding gaan zoeken, en in je aandrijving in het algemeen. Normaal gesproken heb je helemaal geen fan nodig op je regelaar, mits goed lopend en vertand.

vastlijmen of dubbelzijdigetape-en of iets maken uit lexan waarin je het kan vastschroeven je kan vast wel iets vinden.

Trouwens niet iedereen hier weet zo vanbuiten hoe die auto, regelaar en dergelijke eruit zien, we gaan ook niet perse om jouw oncreativiteit te verhelpen een heleboel foto's zoeken. Neem jij wat foto's voor ons en dan kunnen we veel gerichter iets voorstellen ipv die wazige oplossingen zoals die jongen boven me.

Euh foto's staan 4 posts hierboven ;)
Gewoon even op de link klikkeren.

En verpest je gelijk de hele functie van je koelribben;) Wanneer je esc zo heet wordt dat deze een fan nodig heeft zou ik het is in je vertanding gaan zoeken, en in je aandrijving in het algemeen. Normaal gesproken heb je helemaal geen fan nodig op je regelaar, mits goed lopend en vertand.

een beetje extra koeling is nooit verkeerd voor elektronica toch? hier in de buurt op de wedstrijdbaan voor 1/10 buggy's rijden ze allemaal met een extra koeler voor hun regelaar. deze staat dan op zijn kant op het chassis gelijmt/getaped en blaast richting de regelaar. zijn koelertjes van ong 3 bij 3 cm. qua vertanding enzo heb je wel gelijk overigens

Velen escs hebben standaard al een Fan erop zitten.
En die zit vast zoals ik beschreven had.
CPU Fans van computers zitten ook op die manier vast.(althans velen)
Het is maar wat je zelf makkelijker vind.

Over het algemeen is het zo dat de regelaar minder koeling nodig heeft dan de motor.
regelaars die dat wel nodig hebben komen standaard met een fan.
mocht je toch willen knutselen dan stel ik het volgende voor:
mocht er ruimte zijn, zet hem verticaal ernaast.

Back