copter x450 v2

• Topicstarter Topicstarter nielsjuh89
  • Startdatum Startdatum
N

nielsjuh89

Guest
Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een elektro heli. Gisteren kwam ik de copter x 450 v2 tegen met alles derop en deraan; servo's, motortje ,zender etc. Wat mijn vraag was is of de zender en servo's van goede kwaliteit zijn? Ik hoop dat mensen hier ervaring mee hebben. Of is het verstandiger om servo's ect apart te kopen? Ik ben een beginner en ik wou een zo geschikt mogelijke heli vinden waar ik lekker mee zoet kan zijn in de vakantie. mijn budget is 300 euro.

Hier de link:

CopterX CX 450AE V2 2.4GHz RTF eHIROBO Store

Hier nog wat breinkrakers :p

Wat is het verschil tussen een 2,4Ghz en 35Mhz van je zender?

Wat is het verschil tussen se en ae?

ohja en wat is het beste carbon of aluminuim?

Alvast bedankt :worship:

Gr Niels

Welkom tot de club verslaafden!

En zo erg zijn je vragen niet:mrgreen:

Als ik je eerste vraag in google tik, kom ik er op uit dat het enige verschil tussen AE en SE is dat de SE een carbon frame heeft en de AE wat meer alu heeft.

Verschil 35 mhz en 2.4 ghz...
kortgezegd, met 35 mhz heb je grote kans op storingen en verbindingsproblemen, met 2.4 ghz is die kans een groot stuk kleiner.

Alu of carbon, ik zou denk ik voor carbon gaan, dit is wat sterker en ik vind het persoonlijk mooier.

En aangezien je een beginner bent, misschien is een simulator iets?
dan hoef je niet alle schade realtime live te maken...

iig, succes en sterkte!

Hardstikke bedankt Student alleen wat ik me nog af vroeg is of de besturing een beetje goed is dat op t linkje staat. En ik wou nog weten wat ik allemaal mis. Das een addertje onder t gras. Aan de andere kant lijkt het me wel leuk om hem zelf in elkaar te schroeven, maar ik weet helaas niet wat ik allemaal bestellen moet. En wat het beste is.

Gr Niels

CopterX CX 450AE V2 2.4GHz RTF eHIROBO Store

CopterX CX450AE V2 x 1
CopterX 3500Kv Brushless Motor x 1
CopterX 50A ESC x 1
CopterX 2.4G Transmitter & Receiver x 1
CopterX 9g Servos x 4
CopterX Gyro 240 x 1
Full Size Aluminum Case x 1
CopterX Balance Charger x 1
Switching Adapter x 1
CopterX Li-Polymer Battery 11.1V 15C 2200mAh x 1
Anaerobics Retainer, Grease, Thead Lock, CA Glue x 1

Naar mijn mening zit alles er in, alleen nog wat bloed zweet en tranen, maar dat heb je zelf...

Wel aan te raden: wat extra batterijen, aangezien je per batterij maar 6 a 7 minuten vliegt.

Je moet ook rekening houden met het feit dat je alvast wat geld opzij legt om de servo´s ed op lange termijn te vervangen voor betere exemplaren.
Ik vermoed dat degene in de set niet al te crashbestendig zijn.

Met de gyro heb ik geen ervaring, misschien dat een ander forumlid daar wat over kan zeggen.

Succes

helemaal goed. Je hebt toch ook lipo accu's die presteren toch beter dan die der in het pakket zitten?

gr

Tuurlijk, maar daar hangt een prijskaartje aan...

De lipo die erbij zit is een 15C 2200 mah, wat inhoud dat er 15 x 2200 mah tegelijk uit ontladen mag worden (33A).

Als je dan toch voor betere delen gaat, zou je een lipo moeten nemen van 20C of hoger, waarbij je kunt kijken naar de merken Zippy, kokam, Flightpower (dit zijn merken die erg goed bekend staan)
Als je naar lipo's zoekt, kom je vanzelf ook de goedkopere klasses tegen.

En als je met meerdere lipo's gaat vliegen, is een andere lader niet geheel onverstandig. En dan liefst 1 die laat zien hoeveel mah er weer in terug geladen wordt, zodat je weet of je je batterijen aan het mishandelen bent:mrgreen:

Hoi,

heb ook een copterx in de bestelling staan,
1 kit incl. servo's, gyro en motorset en 1 maal de blote kit voor spare parts ;)

Tot op heden enkel goeds van gehoord, zijn er dan geen mindere kantjes aan de copterx, tegen bv de trex 450?

hoihoi

de se is de carbon uitvoering en de ae is aluminium. 2.4ghz heeft meerdere voordelen geen kristallen meer nodig geen storingen en laag stroom verbruik van de zender. Ik zou als beginnende vlieger een alu frame aanbevelen. is goedkoper te vervangen en maakt niet veel uit tov carbon tenzij je zwaar 3d gaat vliegen. Ik zelf heb de copter x ME is met alu frame alleen zitter geen volledige alu rotor en staart gedeelte op. Die van mij was rtf en ben er super over te spreken. En voor reserve delen heb ik een kit vande ae versie in bestelling staan bij ehirobo voor €41.

hoihoi

de se is de carbon uitvoering en de ae is aluminium. 2.4ghz heeft meerdere voordelen geen kristallen meer nodig geen storingen en laag stroom verbruik van de zender. Ik zou als beginnende vlieger een alu frame aanbevelen. is goedkoper te vervangen en maakt niet veel uit tov carbon tenzij je zwaar 3d gaat vliegen. Ik zelf heb de copter x ME is met alu frame alleen zitter geen volledige alu rotor en staart gedeelte op. Die van mij was rtf en ben er super over te spreken. En voor reserve delen heb ik een kit vande ae versie in bestelling staan bij ehirobo voor €41.

Weet ik! Heb één afgebouwd en staat nog ééntje in de kast! :D

Met de gyro heb ik geen ervaring, misschien dat een ander forumlid daar wat over kan zeggen.

Succes

Ik heb zelf de 450 me rtf uitvoering en de gyro voldoet redelijk tot goed hahaha ik heb nog weinig vergelijkings materiaal omdat dit mijn eerste 450 is. maar een goede staart servo en bijv een gy401 staat bij mij hoog op de lijst. servos voor de swash ook. standaard tp's zijn oke maar idd niet crash bestendig

Back