CopterX 450 AE, doen of niet doen ???

Hoi,

over die Logictech 2100T had ik inderdaad al een en ander gevonden. (Hitec schijnt dat ding te leveren onder de naam HG-5000)

Maar die GP750, welk merk is dat ? Dan kan ik daar ook wat over zien te vinden.

Grtz,
Menno

Dan de 100.000 euro vraag, wat is de juiste firmware en hoe controleer je dat?
Ja, niet dus... :? :evil: Dat zal moeten blijken als je het ding aansluit. :(

Buiten bovengenoemde gyro's nog meer alternatieven ?
Een Futaba 401 is top, maar dat is de prijs ook :rolleyes:
De DragonSky GY401B (merkloos de GY48B) is ook best goed. Alleen bij hard 3D-en zeggen ze dat-ie gaat afwijken als je snel achteruit vliegt. En ja, er zit wel merkbaar verschil tussen low-cost gyro's en een dure Futaba GY401, Spartan DS760, Logitech GT2100 of andere top-of-the-bill gyro's. ;)

Ziet er leuk uit die copterx, maar naar mijn mening is de kds wel de beste kloon
Zoveel mensen, zoveel meningen. Er zijn er ook die zweren bij de 30 dollar HobbyCity HK450. :? Alle waar naar zijn geld. :yes:

Hoi,

De DragonSky GY401B (merkloos de GY48B) is ook best goed. Alleen bij hard 3D-en zeggen ze dat-ie gaat afwijken als je snel achteruit vliegt.
Wel een prettig prijsje :) 3D ? Daar hoef ik voorlopig nog niet aan te denken, ben eerst nog druk m'n Honeybee te hooveren :yes:

En ja, er zit wel merkbaar verschil tussen low-cost gyro's en een dure Futaba GY401, Spartan DS760, Logitech GT2100 of andere top-of-the-bill gyro's. ;)
Begrijpelijk, ben ook al even bezig om een gebruikt exemplaar te zoeken.

Zoveel mensen, zoveel meningen. Er zijn er ook die zweren bij de 30 dollar HobbyCity HK450. :? Alle waar naar zijn geld. :yes:
Eens, heb die HK ook wel eens bekeken, maar ik vind dit een kloon van een heel andere orde ...

Grtz,
Menno

Haal gewoon een kds450 sv
dan heb je mooi spul!
het is nou eenmaal één van de duurdere hobby's

Kwalitatief is er geen verschil tussen de CopterX en KDS. De KDS wijkt op bepaalde punten af (o.a. aandrijving van de staartrotor) en is duurder, dat wel.

Waarom zo duur, Hobbycity heeft heel veel keus in glasfiber kappen voor de 450 keurig gespoten, wel iets dunner materiaal als Align maar zeker zo mooi en past perfect.
7$ nog wat, ex verzenden oke maar als je er toch de electronica besteld..........

Ik mag aannemen dat ook jij ze daadwerkelijk hebt kunnen vergelijken met 't originele Align-spul. Vergeleken daarbij is dat Hobbycityspul gewoon slecht passende meuk. Ik heb er 2 besteld; de ene heb ik kleiner geknipt en doet het nu perfect op m'n 300-tje en de ander heb ik maar weggegeven. Alle waar naar z'n geld dus, maar omdat zo'n canopy je heli qua looks kan maken en breken, geef ik liever iets meer uit.

Op een gyro zou ik niet beknibbelen bij een 450-size CP-tje; ik heb de Logictech 2100.

Hoi,

kijk, de reacties komen los :) Alvast bedankt mannen :thumbsup:

Ik had ook een mooi kapje op ehirobo.com gevonden:

DS-CANOPY-450-C-25.jpg

Wat betreft de setup:
Zou een brushless helimotor van 60-70 gram met 3600 Kv voldoen ?

@Zambezi: die Align 430 motor vind ik wel, maar die is 3700 Kv, kan dat ook kloppen ?

Ben nog vrij nieuw in het kiezen van iets geschikts voor een heli, dus een advies wat betreft servo's zou welkom zijn.

Zoals geschreven vlieg ik nu met een Honeybee FP, met de CopterX ga ik in het voorjaar lessen. Heb er nu al zin in :)

Grtz,
Menno

Menno die kap is al in gebruik ;)

hbfp_nl_450_001.jpg

Hey Eric,

dat is ook toevallig :)

Vlieg jij ook met een CP ... is dat de CopterX 450AE ?
Laat even weten welke setup jij gebruikt, als je wil.

Grtz,
Menno

Ik vlieg ook een 450 clone .
Eerst met de assan 410 een vlucht of 50 gemaakt nou ja meer hoveren daarna over gegaan op een futaba 401 met een 9257 nou zeg een wereld van verschil.
Voor hoveren gaat het nog wel maar als je echt hard gaat vliegen houd het op.
Als iemand een assan gyro met mks 480 servo Wil hebben pb me dan maar.
Groeten Rob

Hey Eric,

dat is ook toevallig :)

Vlieg jij ook met een CP ... is dat de CopterX 450AE ?
Laat even weten welke setup jij gebruikt, als je wil.

Grtz,
Menno

Menno het is geen CopterX 450AE, wel een lekker kapje ;)

Weet iemand toevallig waar je allu roterheads van coptrex kan bestellen
en dan graag de zwarte!

Bij voorbaat Dank ;)

Kijk eens op ebay alu staart en kop voor 30 euro.
Ik heb wel een blauwe zwart heb ik ze daar nog niet gezien.
Als motor kan ik alleen de turnigy 2836 3700kv met 11 pinion aanraden.
Al meer dan 120 vluchten zonder problemen en vermogen meer dan genoeg .

Laatst bewerkt:
Enne .. hij is er ook in het blauw ;)
Kost ie maar $ 39,95 ipv $ 69,95 ...

CopterX (CX450-01-00) Metal Main Rotor Head Set V2 & Metal Tail Rotor Set eHIROBO Store
Te lang in de caustic soda leggen (bij de jeugd beter bekend als Crofty). Eers gaat het blauw er af en dan wordt het aluminium ook zwart. Wel goed afspoelen daarna. 8O :? ;)

Eigenlijk kan je het beste maar gelijk 2 x zo'n AE versie bestellen. Dan heb je voor $ 59,95 gelijk een hele berg onderdelen :)
Heb ik ook gedaan, komt er slechts $7,00 extra verzendkosten bij. Als je alle reserve-onderdelen los moet halen, ben je 3x zo veel kwijt. 8O :lol:

ik zeg DOEN!!

de mijne is vandaag binnen gekomen en ik ben zwaar onder de indruk van de afwerking ervan... in het echt is ie echt een plaatje om te zien.. op dat baby blauwe na dan :D

alles past perfect en hij zit zo in elkaar, vervolgens begint het stapsgewijs locktiten :confused: en daarna naturlijk nog het afstellen.

maargoed ik vind dat je zeker 300% waar voor je geld krijgt en snap nog steeds niet dat je voor die paar centen zoiets moois in huis kan krijgen..

ps er zit wel een uberslag in mijn main gear maatgoed die word toch vervangen door een zwarte

groet

Laatst bewerkt:
Back