CopterX 450 AE, doen of niet doen ???

Hoi,

mooi :thumbsup:

Dat kapje is populair volgens mij :)
Ik had het als voorkeur in dit topic geplaatst, later stuurde Eric een bericht dat ie dat kapje ook heeft :yes:

Invliegen goed gegaan ?
Welke setup gebruik je ?

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Dat er meer zijn met dit kapje dat geloof ik wel ja.
Invliegen is prima gegaan alleen ga ik er toch maar een paar carbonbladen opzetten.

Mijn setup: swash: HXT900 , tail: mkd ds 480 , gyro: protech nt410
regelaar: hobbywing pentium 60aH
motor: scorpion 2221/8 12 pinion
accu: turnigy 2200 30C 3S

Het is ook een leuk kleurrijk kapje voor niet al teveel geld.
Erg leuk dat meer mensen smaak hebben ;);););)
Klonen lijken toch op elkaar :D

Waarom voor 30C?
Tja, dan weet ik in ieder geval dat ik ze nooit overbelast.
Ze hadden ook 20C kunnen zijn. 44AH continu belasten. Dat had voor de scorpion ook geen probleem geweest.
Het verschil is 7 USD dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Maar wel extra gewicht. En elk grammetje meer kost toch weer extra vermogen. ;) Bij twee accu's van 20C had je de derde al "gratis" gehad met het geld dat je uitgespaard had. 8)

Maar wel extra gewicht. En elk grammetje meer kost toch weer extra vermogen. ;) Bij twee accu's van 20C had je de derde al "gratis" gehad met het geld dat je uitgespaard had. 8)
Kijk!, Daar ben ik het helemaal mee eens.
Als de heli veel minder trekt dan wat de lipo feitelijk kan hebben dan heb je die 10C extra gewoon niet nodig.
Als je lipo's koopt, volg dan goed de reviews en ervaring van anderen, soms is de kwaliteit niet stabiel over een langere periode genomen.
De eerste series op de markt die knallen keihard, dan neemt de vraag enorm toe, en na een poosje koop je slecht gecontroleerde/geselecteerde meuk.

Kijk!, Daar ben ik het helemaal mee eens.
Als de heli veel minder trekt dan wat de lipo feitelijk kan hebben dan heb je die 10C extra gewoon niet nodig.
Als je lipo's koopt, volg dan goed de reviews en ervaring van anderen, soms is de kwaliteit niet stabiel over een langere periode genomen.
De eerste series op de markt die knallen keihard, dan neemt de vraag enorm toe, en na een poosje koop je slecht gecontroleerde/geselecteerde meuk.

Buiten dat, Wat heb je aan een lipo die meer kan geven dan de regelaar aan kan:mrgreen: als je zoveel amps uit die accu kan halen, gaat zoon beetje 100 procent kans je regelaar eraan.. die kan minder aan dan die accu..

Back