Copterx 450SE ESC 50A SOFT START

Sinds kort heb ik een Copterx 450SE gekocht.
Wat mij heel erg opvalt bij deze heli is dat hij bruut opstart.
Mijn Belt CP V2 doet dit een stuk rustiger.
Opzich vind ik het geen probleem echter schijnt het niet best te zijn voor je maingear.
Heeft iemand een idee hoe ik de Copterx 450SE rustiger kan laten opstarten?

Ik heb dezelfde heli met dezelfe standaard esc en motor.
Deze start bij mij ook vrij robuust. De soft start is dus niet echt soft... Afhankelijk van je zender kun je het begin van je trottlecurve wel wat laag houden zodat je dit effect iets verminderd.

ik heb deze heli en regelaar ook gehad en de softstart werkt niet. Ook als je hem instelt met de piepjes volgens de handleiding werkt het ook niet.

Gewoon rustig zelf optoeren is de enige oplossing.

Softstart zegt niets over voorzichtig starten, maar zegt iets over hoelang het duurt voordat hij start. Start hij eenmaal dan is dat ik elke stand even snel/traag
Groeten
Martin

Softstart zegt niets over voorzichtig starten, maar zegt iets over hoelang het duurt voordat hij start. Start hij eenmaal dan is dat ik elke stand even snel/traag
Groeten
Martin

Nu ben ik je kwijt.... Overal kom ik tegen dat softstart je maingear beschermt.
Dus langzaam optoeren zou dat betekenen.
Haal ik twee dingen door elkaar?
Er is een optie om je heli rustig te laten opkomen

Ja.. Het zorgt ervoor dat je je maingear niet stript bij het optoeren doordat als je geen softstart gebruikt de toeren opeens snel omhoog schieten. Een softstart zorgt dan dat de toeren langzaam oplopen, eenmaal opgetoert heeft dat geen verschil meer, bv als je van normal naar idle up overschakelt dan gaat de softstart de toeren dus NIET langzaam omhoog laten gaan.

Op mijn 450 zit ook geen softstart, gewoon rustig de stick omhoog brengen en je hebt geen probleem, evt de curve iets aanpassen in normal (bv 0-35-70-70-70 ipv 0-70-70-70--70)

Back