CopterX CX 450PRO-TT V3 Torque Tube Version Kit (CX450PROTT-KIT)

• Topicstarter Topicstarter bert_france
  • Startdatum Startdatum
B

bert_france

Guest
vandaag doosje binnengekregen van de Chinees. 94 euri, zonder btw en invoerrechten, dus dat was weer mooi meegenomen.
Hier een paar foto's van de inhoud.
Ziet er allemaal zeer goed uit. Netjes verpakt, CD er bij voor de bouwtekening
Klasse. HK kan hier een voorbeeld aannemen.!
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
heb deze ook gehad...spatte na 10 vluchtten uit elkaar van de speling. Kan aan mijn vliegstijl ook liggen. Ik raad je aan om vooral de staart en kop te vervangen door iets beters...

heb deze ook gehad...spatte na 10 vluchtten uit elkaar van de speling. Kan aan mijn vliegstijl ook liggen. Ik raad je aan om vooral de staart en kop te vervangen door iets beters...

de HK500 heeft 1 accu gevlogen bij mij (nog niet eens) en toen klapte de hekrotor uit elkaar.

Maar we zullen zien wat dit doet. Misschien ook bagger, en is alleen Align te vertrouwen.

Overigens is dit de V3.. en die is anders dan de V2. Het bijgeleverde manual klopt ook niet. Die schijnt (nog). niet te bestaan Trex450-V2 is ook niet hetzelfde als deze V3. Servo's zitten oa anders geplaatst.

Begonnen met eea in elkaar te zetten.
Er zitten diverse flesjes bij met vet, locktide etc. Maar ja, dan moet er ook wat in een flesje zitten. Locktide was leeg dus.

De 3 servos moeten rond de mainshaft gezet worden. 1 achter 2 voor.
1 dan in het frame en de andere 2 in een alu brug.
Nu heeft men het frame al in elkaar gezet met geen locktide. Alles moet dus nagelopen worden.
De achterste servo (pitch) komt moet tussen de frameplaten gezet worden, en dit lukt alleen maar door deze wat los te nemen .

Voor de motorpignon moet ook de batterijplank voor los anders kom je niet bij het schroefje om de pignon vast te draaien.
De bijgeleverde motor heeft standaard 11T, maar 14T is ook in een zakje aanwezig.
Maingear is keurig recht, weer een verbetering t.o. van HK....

Het landingsgestel is overigens niet van metaal zoals eerder elders werd beweerd, maar van kunststof.

Manual is hier te downloaden http://www.align.com.tw/html/en/c_rindexe.htm. V3 is gelijk aan Align Pro.
En nu ook bij Ky models http://www.ky-model.com/support.html

Bij deze kit worden houten bladen bijgeleverd. Deze gewoon weggooien, ze zijn niet in balans en nogal wat mager in gewicht (17 gram)

heli zit in elkaar
Samengevat volgende aan te merken

1. Tuimelschijf slingert iets.
  2. Rotorkop is deels met locktide vastgezet. Dit alles moet nagelopen worden.
  3. Bladas zat aan 1 kant vast met locktide. Druklagers waren niet van vet voorzien. Bladhouders worden met een 2 mm boutje vastgezet. Dit is nogal griezelig. Maar kennelijk standaard voor de 450. Ook Align heeft 2 mm.
  4. Heckrotorhuis geen locktide. Heckrotor zelf weer wel. 1 van de bladhouders draaide wat stroef. De boel een paar keer in en uit elkaar gezet en was toen ineens beter.
  5. de linkerservo voor kan je het schroefje van de servo hevel niet indraaien omdat de achterste servo te toegang blokkeert. Methode is om het servoarmpje er op te drukken, en dan de servo er weer uit te halen en dan vast te schroeven.
  6. De heckservo is een mini (25 grams) servo. Die moet aan de onderkant van de servotrayplaat geschroeft worden anders kan je hem niet kwijt. Volgens de bouwtekening van Align zou die vanaf de bovenkant er in moeten.
  7. De servostuurstang is exact op maat, niet te lang, niet te kort.
  8. Alle stuurstangetje van de rotorkop zijn niet volledig ingedraaid en dus te lang. De 2 naar de mixhevels moeten ca 43 mm lang zijn (gat gat). De 3 voor cyclic 33 mm lang. Op deze manier staan de servoarmpjes in het midden voor 0 graden pitch en krijg je -10 en +11 pitch uitslag.
  9. De balletjes op de servoarmpjes moeten met moertje vastgezet worden. De servo's zelf met een extra ringetje. Dit ringetje ontbreekt. Wel zit er een extra zakje met allerlei boutjes en moertjes bij voor het geval dat je later wat nodig hebt. Grote klasse dus.
Totaal gewicht met 1800 ma accu is 840 gram. Zwaarder dan aangegeven door CopterX. Zwaartepunt is goed, ligt precies in het midden, wanneer ook de regelaar in het midden gezet wordt. De regelaar zelf is nogal heavy, koelplaat. In principe hoef je niets te programmeren aan die regelaar, maar er zijn diverse opties die doorlopen kunnen worden.

Van vliegen is nog niet veel gekomen, er staat nogal een harde wind de laatste tijd.

Ik heb zelf ook zo'n 450 pro van copterX

Wat ik heb gedaan aan de 450:

- Alles nagelopen en waar nodig voorzien van blauwe loctite (niet de rode die je bij de kit meegeleverd kreeg)
- Thrust bearings in de bladhouders voorzien van een likje lager vet. Deze waren droog.
- Hoofd tandwiel vervangen door een van align, de orginele copterX slingert als de ziekte.
- Tandwieltjes van de haakse overbrenging in het frame en tail vervangen door die van Align. De orginele strip je binnen no-time.
- Hoofdas vervangen door een van Align.
- Orginele houten rotorbladen weg gegooid en Align 325F carbon bladen er op gezet. (van de week komen er CY Radix 325 bladen er op.
- Blauwe kap vervangen door een betere glasvezel Align kap die ook nog beter zichtbaar is in de lucht t.o.v. de blauwe kap (van de week komt er een groene Fusuno kapje er op :) )
full

En ik heb 2 complete Fly bar kopjes van de Align Trex450 Pro als reserve achterhand.

inderdaad is die kap ook niet je van het
Zojuist ondekt dat na wat proefdraaien en hooveren, de slideshaft losgedraaid was van de metal tail arm.

Ook een punt om na te kijken dus.

Al met al is het voor het geld (65 dollar) best een aardige heli

OH.OH jullie gaan toch niet zeggen dat het een erg slechte kwaliteit helicopter is? Heb nl. Gisteren zijn broertje gekocht pro v3 maar dan de belt uitvoering.(heb nog weleens een staart landing). Vond 100eurie voor deze heli wel een leuke prijs (alleen ontv. En lipo erin en vliegen maar). Weet wel dat het niet top of de bill is maar je moet ergens beginnen en moet een klein beetje op budget letten.

Wel goed om de ervaringen van jullie te weten en zal de mijne als hij binnen is ook posten.

Tbc

gr, Dave

OH.OH jullie gaan toch niet zeggen dat het een erg slechte kwaliteit helicopter is? Heb nl. Gisteren zijn broertje gekocht pro v3 maar dan de belt uitvoering.(heb nog weleens een staart landing). Vond 100eurie voor deze heli wel een leuke prijs (alleen ontv. En lipo erin en vliegen maar). Weet wel dat het niet top of de bill is maar je moet ergens beginnen en moet een klein beetje op budget letten.

Wel goed om de ervaringen van jullie te weten en zal de mijne als hij binnen is ook posten.

Tbc

gr, Dave
nee nee, stukken beter dan HK....
alleen wat puntjes om op te letten

Tbc

gr, Dave

Wees niet bang.....
Of je nu een HK of CopterX 450 Pro koopt maakt voor een beginner in het algemeen weinig uit.
Volg de tips die hierboven zijn aangegeven.
Tuurlijk zal er kwaliteitsverschillen zijn, maar je kunt altijd nog de onderdelen vervangen die kapot zijn gegaan voor die van betere kwaliteit.

Nou ik kan mijn hart ophalen want gisteren kwam hij al binnen (rete snel dus), 28 juli besteld en 2Aug binnen vanuit het verre oosten (zonder verdere kosten, mijn dank aan de douane). Heb inderdaad wel gezien dat je niet tegen de canopy moet niesen want dan breek hij. En zoals met alle flesjes bij Copterx waren ook deze weer goed gevuld (tot de bodem dan).

1 vraagje wat voor vet gebruiken jullie voor de lagers?

gr,
Dave

Besteld bij Ehirobo? Ik overweeg om er ook een te nemen.
Ik heb een KDS 450 maar geloof dat het een zeperd is, heb hem overgenomen van iemand met zo'n verhaal wat lijkt op een auto van een oud vrouwtje wat te koop aangeboden wordt.
Mvg.Bernard

Die verhalen 2de hands van een onbekende die ken ik ook. nieuw of zo goed als nieuw. Nou dan hebben een hoop mensen een ander beeld bij dat woord dan ik.

Ja ik had hem daar trouwens inderdaad gekocht ,zit nog wel een leuk verhaal aan, want ik drukte op verversen van de browser omdat het te lang duurde met betalen en toen had ik er ineens 2 betaald en in order. Maar mailtje gestuurd. en was geen probleem geld netjes terug gestort gekregen en order 2 geannuleerd. Al met al dus een goede ervaring met hun.

ok succes alleen die flesje zijn bagger maar is mijn tweede heli kit daar vandaan. en ging goed.

BTW ze hebben de black Angel ook voor 199USD RTF

gr,
Dave

bestellingen via ehirobo loopt perfect
inderdaad binnen 7 dagen in huis
verder geen klachten over de copterx 450
vliegt mooi
de regelaar (als je die van ehirobo neemt) moet je toch wel programmeren anders is er een vreemd geluidje te horen .
Zal de settings eerdaags doorgeven.

Nog een tip als je de TT neemt. Op ebay staan aanbiedingen van die tandwieltjes voor 0,99 dollar de 5. 5X Tail drive Gear Shaft For Trex 450 Pro Series RC | eBay
In feite heb je er 10, want het is een setjes voor en achter. Vervangen is een fluitje van een cent met een bankschroef. FF de oude er afdrukken en nieuwe er op. Totaal onnodig om het geheel compleet te vervangen (prijs dan 9,90 dollar bij Ehirobo)

hier de instellingen voor de copterx regelaar
option 1.1 1 short + 6 long
option 2 2 short + 4 long
option 3 3 short + 1 long (standard)
option 4 4 short + 3 long (werkt misschien niet of nauwlijks)
option 5 5 short + 2 long (6 pole motor)
option 6 6 short + 2 long (most outrunners motors)
dan zijn er geen rare geluidjes te horen uit de motor en vliegt ie als een speer

Voorts nog een typisch dingetje gevonden wat niets met de heli te maken heeft.
Sommige digitale servo's werken niet goed met een digitale gyro.
De bijbehorende heckservo bijvoorbeeld van copterx HB-D-9257-V2 werkt wel op de digitale uitgang, maar je krijgt af en toe van die valse uitslagen tijdens het sturen, of als je heck geheel in de hoek stuurt gaat ie hikken. Dat ligt niet aan de servo, noch aan de gyro maar heb ik met diverse servo's en gyro's uitgeprobeerd. Zet je dan de gyro op analoog werkt het wel goed.
Mogelijk moet je bij elkaar horend setje gyro+ heckservo hebben voor een match.

hier de instellingen voor de copterx regelaar
option 1.1 1 short + 6 long
option 2 2 short + 4 long
option 3 3 short + 1 long (standard)
option 4 4 short + 3 long (werkt misschien niet of nauwlijks)
option 5 5 short + 2 long (6 pole motor)
option 6 6 short + 2 long (most outrunners motors)
dan zijn er geen rare geluidjes te horen uit de motor en vliegt ie als een speer

Voorts nog een typisch dingetje gevonden wat niets met de heli te maken heeft.
Sommige digitale servo's werken niet goed met een digitale gyro.
De bijbehorende heckservo bijvoorbeeld van copterx HB-D-9257-V2 werkt wel op de digitale uitgang, maar je krijgt af en toe van die valse uitslagen tijdens het sturen, of als je heck geheel in de hoek stuurt gaat ie hikken. Dat ligt niet aan de servo, noch aan de gyro maar heb ik met diverse servo's en gyro's uitgeprobeerd. Zet je dan de gyro op analoog werkt het wel goed.
Mogelijk moet je bij elkaar horend setje gyro+ heckservo hebben voor een match.

Is dit de ESC die je bij de kit van Ehirobo krijgt en de fusonic servo idem? Oftewel heb je het nuover de gehele elektro set die je bij de CX450pro krijgt?

gr,
Dave

Back