Copterx CX600E pro

• Topicstarter Topicstarter dcb103
  • Startdatum Startdatum
D

dcb103

Guest
Hallo Allemaal,

Is er toevallig iemand die deze heli al in het bezit heeft en er zijn of haar bevindingen over kwijt wil.

Persoonlijk vind ik het een geweldig mooie helicopter. Volgens de plaatjes ziet hij er ook super netjes uit. Nu nog iemand die hem misschien al heeft.

Ben benieuwd naar een eerst mogelijke setup..

groet,
Dave

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb er geen in bezit, maar na t zien van wat foto's ga ik er denk toch maar 1 bestellen om eens wat mee te kloten...
Onderdelen zien er goed uit, ALU/Carbon boomblock, strak gefreesd maingear...

Ik vind dit best wel 'duur' voor een kloon te zijn? Voor slechts 100 euro meer heb je denk ik al een A-merk 600 klasse? (Tenzij je natuurlijk turnigy elektronica erin gaat rammen maar bij grote heli's vind ik dat echt niet verstandig maar goed, dat is een andere discussie)

Ik vind dit best wel 'duur' voor een kloon te zijn? Voor slechts 100 euro meer heb je denk ik al een A-merk 600 klasse? (Tenzij je natuurlijk turnigy elektronica erin gaat rammen maar bij grote heli's vind ik dat echt niet verstandig maar goed, dat is een andere discussie)

300 euro, ofwel ff snel 230 euro is IP niet duur voor een 600..En zoals ik de fotos zag op RCGroups was de kwaliteit ook best wel goed te noemen..

Een lege A-Merk kit kost je toch wel t dubbele hoor...;)
Vind overigens dat het hele turnigy kan niet verhaal overal weer overduidelijk opduikt.. Mits je de spullen goed kiest, kan het makkelijk.

Wel beetje offtopic en wil heus niet dat dit in geflame ontaard, iedereen heeft zijn mening.
Ik zeg niet dat turnigy rommel is maar bij toestellen waarmee je iemand serieus kan verwonden, misschien zelfs doden, vind ik dat je zelfs moreel verplicht bent om er materiaal in te steken waarbij je tenminste de garantie hebt dat het een degelijke kwaliteitscontrole heeft doorgemaakt.
Er kan altijd iets mislopen natuurlijk maar ik zou het niet op men geweten willen hebben dat ik iemand levenslang vermink omdat ik geen 20 euro meer per servo wou uitgeven. Dat zal het verschil niet maken op een heli.

Als je een beetje deftige elektronica erin stopt zal je uiteindelijk prijs niet veel schelen van een Align ofzo denk ik? Is enkel het frame dat je al 250 euro kost bij de CopterX toch?

[...]
Er kan altijd iets mislopen natuurlijk maar ik zou het niet op men geweten willen hebben dat ik iemand levenslang vermink omdat ik geen 20 euro meer per servo wou uitgeven. Dat zal het verschil niet maken op een heli.

Als je een beetje deftige elektronica erin stopt zal je uiteindelijk prijs niet veel schelen van een Align ofzo denk ik? Is enkel het frame dat je al 250 euro kost bij de CopterX toch?
Iets dat goed getest is geeft wat dat betreft misschien meer zekerheid, ik bedoel maar dat alles kan falen, maar wat dat betreft ben ik het wel met je eens. Turnigy is voor zover ik weet ook maar een label zoals wel meer merken en het schijnt dat ze toch ook wel goed spul verkopen. Als ze namelijk van bij een a-merk product de turnigy sticker er op plakken waardoor het eigenlijk het zelfde is dan maakt het niet uit. Je zal je er wellicht meer in moeten verdiepen om te weten wat goed is en wat niet. Het is net zoiets als dat ze bij aldi/lidl toch ook wel goede producten verkopen terwijl het toch een budget winkel is.

vind ik dat je zelfs moreel verplicht bent om er materiaal in te steken waarbij je tenminste de garantie hebt dat het een degelijke kwaliteitscontrole heeft doorgemaakt.
Duurder is niet altijd beter, en ook Kwaliteits controle zegt helemaal niks. iig niet op dingen waarvan er miljoenen worden verkocht... Het QC stickertje op een align servo is niks meer dan een bewijs dat ie van links naar rechts is geweest.. Slechte soldering ergens en na wat trillen houd je servo er ook mee op....

Had ik t al over Castle gehad? Absoluut een Amerk, of in ieder geval de prijzen ervan, en hoeveel meldingen van fikkende regelaar zijn daarvan? een stuk minder als de veel goedkopere Hobbywing regelaars......;)

That said, ik ben harstikke blij met mn turnigy servo's en blades op mn 550's.;)

Wat de prijs van die complete heli zal kosten, geen idee, maar het zal ongetwijfeld een paar 100 onder een Align heli liggen...

Volgens mij was de vraagstelling wie heeft er ervaring mee. Het leuke is dan altijd dat er zoals wel eens eerder gezegd suggestief gezemel en bevooroordeelde meningen naar boven komen.

Ik heb ook wel eens geroepen "vroeger kocht je samsung als je iets goedkoop wilde , tegenwoordig koop je samsung omdat je iets goed wilt". Dat noemen ze verschuiven van de marktsegmeenten in brand strategie en kwaliteit (B -> A).

Hierbij dus een vriendelijke oproep, houdt het aub on topic, en voor wat betreft definitie klonen, zijn er natuurlijk overeenkomsten maar volgens mij nog grotere verschillen.

Gr,
Dave

je moet veel rijk zijn om het goedkoop dingen te gaan kopen, omdat je moet steeds het kopen of laten repareren maar kan zijn dat soms (1op milioen)
iets dat goedkooper is kan ook goed zijn.

New CopterX Black Angel 600e FBL has arrived! - Page 5 - RC Groups
Post van iemand die 'm daadwerkelijk in huis heeft; ziet er goed uit.
Ik wil er ook een om, zoals Anko dat zo mooi zegt, eens wat mee te kloten... :p maarja.., ik heb 3 heli's, een hk250gt(gekregen) te bouwen en ff geen hobbbybudget over dus dat wordt 'm eerst niet.. ;)

Lol dan hebben we het zelfde probleem chris. Budget is 0 en ben nog bezig met de 500 , maar weet wel als het budget het weer toelaat dit waarschijnlijk de volgende is die de broertjes die ik al heb te vergezellen.

Houd me wel aanbevolen als iemand hem heeft om hem een keertje in het echt te bekijken.
voor nu even pas op de plaats anders wordt de vrouw boos. Lol

Ik ga er binnenkort 1 bestellen, de staartservo heb ik al aangeschaft hier op het forum, een Align DS655m.
De regelaar wordt van Castle en op een motor bespaar ik iets door een sk3 helidrive competition serie van Turnigy te monteren, daar heb ik zeer goede ervaringen mee in div 450s. Momenteel vlieg ik met een Align Trex 500 pro dfc, helemaal origineel en heb er naast een CopterX 450 pro fbl, deze doet het ook zeer goed. Ik zal mijn vorderingen hier delen. (2,5 jaar na de laatste post ;-) )
Groetjes, Rick.

Sorry, ik zie er van af, want heb een Trex 900 pro dfc combo gekocht.

Blijft als project wel lonken, maar voorlopig even niet.

Groet, Rick.

Back