Copterx vermogenverlies

Hallo allemaal,

Ik ben een beginnende helicoptervlieger, en vlieg nu met een copterx 450.
Hiervan was de accu-stekker (Ultra Dean plug) kapot, hier heb ik een nieuwe op gesoldeerd.

Dit had ik nog nooit gedaan, maar het was wel goed gelukt vond ik.
Hij leek in de eerste instantie goed te vliegen, maar nu merk ik dat hij automatisch 'gas' terug neemt, en daalt, om vervolgens weer vanzelf gas bij te geven. Op deze momenten is de heli niet gemakkelijk onder controle te houden.

Kan dit aan de gesoldeerde Dean plug liggen?

Wie heeft er advies?

Ik heb 2 lipo's, die ik max 10x heb geladen, daar kan het tog niet aan liggen?
En van de Dean plug was het gebogen metaalstripje afgebroken.

Een lipo die niet goed geladen/ontladen wordt kan na 2 vluchten reeds overleden zijn.

Loopt alles soepel?

Doet de andere lipo het goed?

Stevo

Hoi Stevo,

Bedankt voor je reactie.
Ja alles loopt soepel, maar over die lipo: die moet je gebruiken tot hij helemaal leeg is? En daarna weer helemaal vol laden?

Volgens mij ben ik er redelijk voorzichtig mee omgegaan.
Het probleem heb ik trouwens met beide lipo's

Dat zou jammer zijn:( 2 lipo's:bad-words:
Kan het niet zijn dat de soldeer-verbinding niet goed is?
Ik heb wel harskern-soldeer gebruikt, dat werd mij geadviseerd voor electronica.

In ieder geval bedankt voor de info..

Grtz pk

Zou idd jammer zijn maar lees eerst de FAQ

Als beide lipos er last van hebben en je hebt maar ééntje gesoldeerd dan kan het nooit dat zijn (voor zover ik uit de berichten kan opmaken)

Stevo

Laatst bewerkt:
Zomaar omlaag in de toeren, op een rustige manier, is de low voltage cut off.

De regelaar ziet dit lage voltage, en schakelt langzaam de motor uit.
Gevolg: minder belasting, minder amperes, de accu komt weer een beetje bij, voltage gaat weer een beetje omhoog en de regelaar geeft de motor weer vrij.

Belasting stijgt weer, accu kan niet leveren, voltage zakt en de low voltage cut off slaat weer in.

Grote kans dat je accu dood is na een paar langdurige aanvaringen hiermee...
Uberhaupt zijn aanvaringen met de low voltage cut off extreem ongewenst, en al helemaal voor de accu

Back