CopterX

Hallo mede hobbyisten,

Ik ben een beginnend heli-vlieger en ben in het bezit van een Belt CP.
Nu heb ik een volledig alu-CopterX frame in mijn bezit en wil deze vliegend maken.
Mijn vraag is nu of ik alle electronica (servo's en ontvanger en motor ) van mijn Belt CP zomaar kan overzetten op dit frame?

Wie kan mij helpen met advies.

(heb al op het forum gezocht maar kon hierover niets vinden)

Gr Rick

Zou als ik jou was andere servo's nemen. De esky digital servo's zijn erg zwak. Op de belt-cp wordt gebruik gemaakt van heft brugjes wat ze feitelijk sterker maken. De coptex heeft een direct swash/sevo besturing. De kracht van de bladen en het tegen sturen doet de servo dan zonder heft meganiek, kost meer kracht. hxt of hobbywing dingen zijn prima en vele malen beter dan de esky servo's.

in principe wel ja.
het is allebij een 450 size maar op de belt cp zit het anders gemonteerd dan op de copterX dus kijk daar wel naar.

Mvg,

Ruben :alien:

de zender en ontvanger zou evt nog wel kunnen. Maar ik zou er wel andere servos op monteren en zeker een andere gyro als die van esky.

Ik heb goede ervaringen met towerpro MG90 servos. kosten tussen de 10 en 15 euro . zijn erg betrouwbaar sterk en zeer crash bestendig.

Ben je toch van plan in de hobby te blijven is een goede zender set 2,4ghz 6 0f 7 kanaals de beste investering die je kunt doen. Bijv een spektrum DX6i of DX 7i of evt een gebruikt futaba t7c (FF7)

en voor een gyro bijv een van hobby king een voor 10 euro. altijd beter als een esky.

succes iig met de copterx dat is zeker een goede heli!!!

Back