Corne's multirotors...builds, pics and more

ja maar wat is een goede beginwaarde? 0.03 of zo? hij staat nu nog op 0

te heftig? kan dat dan......3x om zijn as in 1 seconde is toch ook snel ?

Rc rate verhogen. Ik heb mijne op 1.3 en dan ben je snel. Je hoeft die rates niet eens te doen. Bij rc rate 1.5 wordt het nog gekker

ja maar dan zou je ook je expo weer moeten verhogen omdat er anders wss niet meer mee te hoveren is.....of zie ik dat verkeerd?

kwestie van wennen en persoonlijke keuze natuurlijk. Probeer anders eerst 1.2 ofzo. Ik heb altijd een beetje expo op mijn zender om het wat soepeler te laten maken. Is dit voor los of fpv quad? Voor los heb ik altijd liever nog hogere rotatie rate dan fpv.

nou dit is de flip, dus hoofzakelijk FPV, maar dan weet ik het ook zovast voor mijn HK Y3, want daar komt ook een Naze32 op.....

vanavond eerst eens kijken of ik de lagers van die motoren kan vervangen.....dan eindigd hij misschien volgende keer niet op de kop....hahaha

vandaag veel line of sight gevlogen en de flip heeft zijn naam eer aangedaan.....:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoorde op de meeting dat de RCtimer regelaars niet altijd goed zijn.....welke regelaars kan ik dan het beste bestellen in de toekomst?

Ik heb op de Flip wel de 30A van RCtimer en gelukkig doen ze het alle 4 goed....

Die rctimer esc's zijn niet verkeerd als ze goed zijn, alleen uitval die ik heb is enorm. Ik zou het precies moeten nakijken, maar denk dat ik zo'n zeker 20 procent heb gehad die niet goed waren. Heb er ongeveer rond de 20 stuks in totaal besteld.
Heb sommige gehad die heel gevoelig waren voor de temperaturen en dat uitte zich in niet armen tijdens het winter of zelfs motoren andere kant op draaien. En sommige die ik had die waren kapot zonder dat ik ermee gevlogen had.
Degene die goed zijn die doen het perfect.

Het komt erop neer dat je altijd minimaal een of 2 extra moet bestellen dan dat je nodig hebt.

Voordat ik rctimer esc gebruikte had ik tr plush en daar had ik nog nooit een kapotte van.

Volgens mij zijn de F series van Hobbyking wel goed, zelf heb ik deze: F-20A

Je moet dan nog wel zelf de SimonK firmware erop zetten, maar dat valt best mee als je bijvoorbeeld een USBasp programmer hebt zoals die vroeger bij de KK 5.5 bordjes zaten. En voor € 5,50 per stuk kun je er best een reserve bij bestellen.

Uit dezelfde serie heb je bijvoorbeeld ook 30 ampere versies.

Het is jammer dat de Turnigy Plush ESC's allemaal over zijn op Silab processors, daar kun je geen SimonK firmware op zetten.

Een overzicht met geschikte ESC's voor SimonK firmware kun je hier vinden:
ESC specs for Simonk / BLHeli FW flash

Ik heb er al een stuk of 30 besteld, heb geen enkele defekte gehad.
Je kan wel eens pech hebben maar dat kan met de duurdere regelaars ook , je wilt niet weten hoeveel castle creation al uitgefikt zijn :)

Gebruik de F-serie op mn TBS. Ook heel tevreden over. Silab's zijn ook gewoon te flashen hoor. blheli firmware. Werkt perfect!

speciaal voor ben 2 foto's van de montage van een CC3D bordje op de TBS
nanowii kan op exact dezelfde wijze worden gemonteerd.

maar natuurlijk kun je de fc ook vastzetten met een dempende dubbelzijdige plakker.....

IMAG0719_zpsef2c19dd.jpg

IMAG0718_zps643a332a.jpg

Laatst bewerkt:
Back