Corona LMH 120 : beginners impressie ....

Waarschijnlijk neem ik de Futaba GY401 gyro 2e hands over van iemand op het forum.
De GWS PG-03 vind ik echt zwaar irritand. Draaid teveel weg.

666Yeti666, waar heb jij die langinsgestel vandaan?? Vind het het irritand op elke keer die kapje op en af te doen om de accu te verwisselen.

Duccan, het landingsgestel komt van www.mhm-modellbau.de en kost 16.75euro

De GY401 is een zeer goede gyro, vergeet echter niet dat daar ook een zeer snelle servo bij hoort om alles uit de GY401 te halen, anders heeft het geen zin.
succes

naja...op een FP'tje merk je er niet zo heel veel van hoor. Pas als je keihard gaat 3D'en met een heli is een 401 met digitale servo wel nodig.
Ga gewoon met een HS-81 op de staart. Houd de staart heus wel goed strak.

Heb paar dagen geleden 2 accu's gekocht bij Vapex, geld al overgemaakt. Ze reageren alleen niet op mijn e-mailtjes :roll: :roll:

Waarom dan een gy401 ??? Oh, ja 2de hands .

Vapextech, och jee ...... daar heb ik ook eens besteld, staat ook ergens in deze posting. Daar heb ik toen iets van 6 of 7 weken op zitten wachten ...... maar gelukking zijn de accu's wel goed ....

hm...hopelijk hoef ik niet zo lang op te wachten....

Ik heb idd de 401 2e hands gekocht voor een zacht prijsje.
Zocht eigenlijk voor de 240, maar iemand bood de 401 aan dus ja...ze zijn praktisch hetzelfde alleen de 401 ondersteund digitale servo's en je kan de gain instellen via de zender.

Vandaag mn accu'tjes binnen gekregen. Ik heb blijkbaar meer geluk....
Zien er trouwens wel goed uit.
Moet ik nog voor de 1e keer special laden of kan ik ze gewoon in een uurtje vol pompen??

Het laden van Nimh's , er zijn veel verschillende meningen over. IK doe het meestal als volgt (uitgaande van 3700mah cellen).
Laden met 5A en wachten tot hij afslaat daarna nog een half uurtje naladen met 50 a 100mA . Daarna mag je er vanuit gaan dat ALLE cellen even vol zijn.
Vervolgens gebruik ik ze gelijk onder volle belasting. Na een aantal malen lijken de cellen pas echt lekker "op gang te komen" .

Om hele discussie's met anderen te voorkomen: zo doe IK het, maar natuurlijk zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden ......

Ahh oke. Op welke delta peak instellingen moet ik hem trouwens instellen. Volgens de handleiding moet ik Nimh's met 5 mv/s laden, maar het verschild per accu, dus hoe moet het...??

Filmpje wil ik wel maken, maar wacht nog op een hoofd tandwiel en een nieuwe hoofdas...

delta peak van mijn ultra duo plus 30 = 15mV
van mijn power peak ultimate Li = geen idee, mmm, vreemd, kan ik ook niet vinden in de manual

In de praktijk zou ik zeggen ; liever iets te laag dan te hoog ivm overladen of niet herkennen ....

funcopter vs LMH corona

ik wou dit draadje toch terug onder de aandacht brengen.
Dit heeft alles te maken met de nieuwe heli van multiplex.
De funcopter. Dit is "onze" corona in een nieuw kleedje.

Multiplex heeft blijkbaar wel de tijd, die ze bij litemachines missen om de corona te vertroetelen. Multiplex heeft zelfs een mooi kleedje voor deze heli gemaakt.
Mooi mooi mooi.
Ik ga in elke geval mijn heli meer vliegen want ik had het altijd lastig om onderdelen te bestellen. De verzendingskosten hielden me telkens wat tegen om "1" kapot stukje te bestellen. Meestal bestelde ik dan wat extra's maar je weet nooit op voorhand wat er gaat breken. Maar zo creeer je een eigen stok aan onderdelen en dan ben je ook niet goedkoper uit.

Ik kijk er naar uit om de eerste filmpjes van mbf beginners te zien.
Hier alvast het promo filmpje van mpx.
http://mpx.speedkom.net/cms/vorschau/upload/d_videos/funcopter_de_en.avi

He, dit is een oud draadje van mij zeg ! Toch leuk dat het nog gelezen word.

Die heli heb ik gisteren nog in Dortmund gezien bij de Multiplex stand en eens goed bekeken. Ja, dat ding is gewoon een kloon van de lmh corona !
Een ding is echter wel heeel anders en dat is de grote direct drive brushless motor ! Dat is toch wel een mooie oplossing hoor, dat zie je praktisch nooit, zeker niet in een produktie model.

succes

Bas

Back