Coroplast modellen?

Mag geen probeem zijn om te pushen, ziet er goed uit.
Lijkt me wel een indoor motor.

een typhoon kan prima pushen, zie het draadje van hans meij over zijn easystar.

Om de draairichting van een borstelloze motor om te draaien moet je slechts twee draden omwisselen. Welke twee maakt helemaal totaal en kompleet niets uit. LET WEL OP, dit geldt ALLEEN voor sensorloze motoren. Dit zijn veruit de meeste van de borstelloze motoren die wij gebruiken. Bij borstelloze motoren die met sensors werken moet je ook twee sensor draden omdraaien. Dat moeten dan wel de sensordraden zijn die bij de wikkelingen horen die je omgedraaid hebt. Het maakt dus ook niet uit welke wikkelingen je omdraait maar dan moet je wel de goede sensordraden daarbij omdraaien.

Klopt Freakazoid. Er zijn maar heel weinig borstelloze motoren in de modelbouw die sensors gebruiken. Eigenlijk alleen enkele oudere type's, uit de "begintijd" zal ik maar zeggen.
Ze worden wel voor vele andere toepassingen gebruikt. Als nu iemand zo'n motor de andere kant op wil laten draaien en hij draait alleen twee wikkelingen om dan gaat het mis. Dan krijg ik te horen dat ik verkeerde info heb gegeven. Dat wilde ik voor zijn met die opmerking.

Komt goed. ;) Ik weet alleen nogsteeds niet of die motor genoeg snelheid zal geven voor zon Mugi Evo. Power zat, zon mugi weegt helemaal aangekleed met die motor maar een gram of 380. Das ruim 1:1 en als t goed is recht omhoog, maar als ie de stallspeed niet haald, kukeld ie gewoon omlaag.

Met de RPM die dat ding afgeeft (KV1450), betekend dat soms dattie dan op 10.5v (3s) een dikke 15000RPM geeft? En hoe bereken je daar de snelheid mee? Dr zit een 8x4 propellor bij.

We zijn begonnen bij et materiaal, toen werdt et de mugi Evo, en van daaruit zijn we over motors begonnen. :P

Maar als je nog modellen weet, roept u maar. :) Et spul kost toch niks, dus experimenteren is geen punt.

Even een oud draadje leven inblazen.
Ik wil een Mugi Evo gaan bouwen, maar had (om wat ingewikkelde redenen) zin om hem zelf uit een plaat te snijden en niet de bouwkit te bestellen van Mugi.co.uk
Alleen blijkt het nog steeds heel moeilijk om aan het spul te komen. Ik heb alles afgegoogled (heel onhandig dat er bovendien een plakbandmerk is dat net zo heet maar er niks mee te maken heeft) maar kreeg opeens het idee om firma's te proberen die reclameborden maken.
Bingo, meteen raak... Sign to fit, een firma in mijn woonplaats Hilversum, had het staan. (Dit soort firma's is waarschijnlijk overal te vinden, bijvoorbeeld de borden die makelaars op de ramen van te koop staande woningen plakken zijn van Coroplast).
Ik erheen, om tot de conclusie te komen dat dit 4mm Coroplast was... terwijl de Mugi Evo vraagt om 2 mm. Dat is wel een vrij groot verschil... toch maar een plaatje meegenomen, voor 5 euro een (afval)plaat van 100 x 70 cm. (er is 1 drukgang in zeefdruk op uitgevoerd, er staan wat rode letter op.)
Thuisgekomen blijken de kanalen voor de Evo net verkeerdom te lopen, de romp wordt gemaakt uit een plaat van 40 x 80 cm met de kanalen in de lengte, in mijn plaat lopen de kanalen in de (70 cm) breedte...
Misschien dat ik het er toch mee probeer, ik wil er nog even over denken. De kans is niet groot dat ik een reclamefirma vind die 2 mm heeft staan (want die reclameborden moeten natuurlijk wel een beetje stevig zijn).

Sign-to-fit wilde best de volgende keer dat ze Coroplast bestellen, een plaat van 2 mm voor me mee bestellen. Maar... die is dan 2x3 meter, en kost me 50 euro!
Als er nou nog twee mensen een plaat van 1x1 meter willen dan kunnen we kijken of we daar 16,60 euro voor over hebben... (een komplete Mugi kit uit Engeland kost vanaf 23 pond, (afhankelijk van de kleur, maar met alle benodigde materiaal als pushrods, carbon ligger, linkages etc.) Met zijn vieren (plaat van 100 x 75 cm) hangt het ervan af hoe de kanalen lopen in die plaat, dat zou ik kunnen navragen maar dan zou de prijs op € 12,50 komen. (hier in Hilversum afgehaald natuurlijk...)

Ik heb trouwens, op zoek naar Coroplast, nog een website gevonden van een Amerikaan die een 2 meter span Piper Cup heeft gebouwd van Coroplast: 8 Ft Wingspan Coroplast RC Piper Cub flown by 25cc Weed Wacker Motor

Laatst bewerkt:
Back