Countdown foto's nieuwe Compass 7HV (foto's online)

Valt zo mee met de parts zeg :yes:

Alleen die FBL linkages zullen een crash niet overleven en die zijn 30 euris. De rest valt zeker mee. Tailboom kon ik zo snel niet vinden.

Hoi Willow die FBL linkages kosten maar 10€ per delrin rod, dus valt nog mee. De prijzen voor de 7HV spares vallen super mee vind ik.

Grtz,
Dirk

Hoi Willow die FBL linkages kosten maar 10€ per delrin rod, dus valt nog mee. De prijzen voor de 7HV spares vallen super mee vind ik.

Grtz,
Dirk

Ja idd, ik heb wel eens gekeken naar een atom 500, maar dit lijkt er onder te zitten! Heel raar maar wel zeker het overwegen waard. :yes:

knap gevlogen, ik doe het hem niet na, maar ik vind zijn stijl niet zo mooi

Maar goed, weer even on-topic: mijn 7HV is onderweg :-)

Bas

De mijne is ook onderweg, yippie .... ;)

En nog enkele pics om te kwijlen, met dank aan Rigidheli :)

7HV-5.jpg

7HV-6.jpg

7HV-7.jpg

7HV-8.jpg

7HV-9.jpg

7HV-10.jpg

Grtz,
Dirk

Grtz,
Dirk

De mijne is ook onderweg, yippie .... ;)

En nog enkele pics om te kwijlen, met dank aan Rigidheli :)

7HV-5.jpg

7HV-6.jpg

7HV-7.jpg

7HV-8.jpg

7HV-9.jpg

7HV-10.jpg

Grtz,
Dirk

Grtz,
Dirk

:yes: Hoop niet dit ik mee moet met die mannen met witte jassen, maar Im in love! :);)

Als ik een puntje van kritiek zou moeten zoeken, zou het het plastic achtertandwiel worden voor de belt. Is hier met een goede rede voor gekozen? Het lijkt me dat het sneller slijtage vertoont en dus de belt kan aantasten. Zelfde geld voor die onder de maingear, maar die laat ik dan maken in alu. Zelfde heb ik gedaan op mijn Outrage 550 en je hebt geen last meer van riemen die doorsnijden, eraflopen, of static. 3 grote voordelen hier.

Verder heeft de staart overbrenging 1 schakel minder dan Outrage. Ik ben heel benieuwd hoe soepel dit loopt.

Al met al lijkt het me een winner. Ben nog aan het twijfelen en dit komt alleen maar door de prijzen van de bladen. Verschil tussen 600 en 700 is nogal groot.

Laatst bewerkt:
Hoi Willow,

alle Compass heli's hebben plastic tail pulleys, nog nooit problemen meegehad. Je moet er ook rekening mee houden dat de belt op zijn plaats zal gehouden worden door 2 bearings eentje bovenaan de tailpulley en eentje onderaan, dus van eraflopen zal er waarschijnlijk wel geen sprake zijn.

De gears zijn mod 1 en van stevig materiaal, maar "time will tell".

Grtz,
Dirk

Back