Cox Babe Bee wil niet lopen.

Het is geen raket techniek. Meer simpel kan een motor bijna niet zijn.
O nee?....:p

Uit alles dat je aandraagt lijkt het er toch op dat de motor steeds verzuipt.
Dan zou de motor, na te zijn gestopt, meteen weer moeten starten op wat er nog in het carter zit.
Maar dat is geen 100% regel. Soms is de afdichting van de zuiger niet je dat en krijg je zonder directe prime nooit voldoende startcompressie. Met name die hele kleintjes lijken daar wel eens last van te hebben.
Toch eens proberen.

Maar goed, verzuipen...
Demonteer de backplate met sproeier dan nog maar een keertje...
lrg_tankbackplate_1284664773.bmp

Naald erin en helemaal dichtdraaien.
Als je nu met een klein spuitje ( 2 cc, bij de apotheek vandaan), door een daarop gestoken stukje brandstofslang op de naaldnippel te zetten, wat alcohol door de sproeier probeert te persen, moet dat niet lukken. Er mag echt niks doorheen komen.
En wel als je de naald een paar slagen open zet.
Ik vermoed eigenlijk dat je met een 'dichte' naald ook al lekkage ziet.
Kan twee oorzaken hebben:
Onderaan de schroefdraad zit iets wat daar niet hoort of de punt van de naald is, ondanks alles, toch te kort.
Ik heb zelf geen Cox Babe Bee :(, anders kon je daarvan de complete backplate assy even proberen.
Misschien dat iemand anders zo bereidwillig is....:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
zelfde probleem gehad , starten even lopen en afslaan. bleek in de verkeerde sproeier naald te zitten. Er lijken twee soorten in omloop te zijn . als je de verkeerde hebt kun je de naald helemaal dicht draaien en dan blijft de motor verzuipen.

De mijne zitten op dit moment in een verhuis doos anders had ik er een naar je op kunnen sturen , heb er nog wel een paar liggen.
 
zelfde probleem gehad , starten even lopen en afslaan. bleek in de verkeerde sproeier naald te zitten. Er lijken twee soorten in omloop te zijn . als je de verkeerde hebt kun je de naald helemaal dicht draaien en dan blijft de motor verzuipen.

De mijne zitten op dit moment in een verhuis doos anders had ik er een naar je op kunnen sturen , heb er nog wel een paar liggen.
Ik heb geen haast...:)
 
heb je een plaats van de motor plaat die in je cox hebt zitten. Heb de juiste doos gevonden. ( stond boven op een stapel :-) )
 
Inmiddels heb ik de test gedaan naald dicht alcohol via een spuit erin geblazen. De naald sluit perfect af.
Het gedrag van de motor is echter niet anders. Even lopen en dan is het klaar. Ik heb het vermoeden dat de afdichting van de venturie met de tank niet goed is.
 

Bijlagen

  • cox1.jpg
    cox1.jpg
    336,1 KB · Weergaven: 264
Dat is een van de weinige overblijvende mogelijkheden, samen met een slecht werkend membraan.
 
Ik heb ooit ook twee van die krengetjes gehad, een babe bee en een black widow. Ik geloof dat ik meer brandstof direct in de cylinder gespoten heb om ze aan het lopen te krijgen dan ik ooit in de tankjes gepompt heb...:mad:;) (en weer een bijdrage waar je niets aan hebt....:rolleyes:)
 
Ik val in hehaling maar ik zie op de foto het kleine o-ringetje niet zitten tussen backplate en tank .
Niet op de foto, maar wel gebruikt.

Ik heb ooit ook twee van die krengetjes gehad, een babe bee en een black widow. Ik geloof dat ik meer brandstof direct in de cylinder gespoten heb om ze aan het lopen te krijgen dan ik ooit in de tankjes gepompt heb...:mad:;) (en weer een bijdrage waar je niets aan hebt....:rolleyes:)

Houdt je wel van de straat..:p:confused:
 
simpele test om te kijken of je membraan sluit er even op blazen , ding aan je lippen zetten . als je zuigt moet er lucht door heem gaan als je blaast moet hij dicht zitten. soms lijkt het goed te zitten maar lekken ze toch.

dingen krijg je altijd aan het lopen maar kan soms wat moeite kosten .
 
Back
Top