Coyote van Jet en Speedmodels

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door frodo, 30 mrt 2008.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    hij ziet er echt leuk uit!

    Als je gaat vliegen, zet er een klein beetje remkleppen op, op een schakelaar.
    Ongeveer 5mm beide ailerons omhoog en ongeveer 1mm het hoogteroer up.
    Dat is lekkerder bij de landing, hij wil namelijk tegen de grond aan gevlogen worden, en hij blijft ook maar gaan.
    Klepjes is dan wel lekker.
    Wel eerst even op wat grotere hoogte testen of alles klopt.

    Succes!

    GJ
     
  2. Planino

    Planino

    Lid geworden:
    6 mei 2009
    Berichten:
    43
    Locatie:
    Schiphol
    Heb de Coyote van Jet & Speed models ook nog gehad, nog reserve vleugelsetje liggen geloof ik. Vast iets leuks brushless mee te doen.

    (@GJVO: 'Jat & Spijt models' :):):) heb daar destijds zó veel te veel geld naartoe gebracht voor zó veel te veel ergernis :-:)-:)-().

    Iemand suggesties voor leuke toepassing vleugelsetje (175 cm dacht ik) in huidige BL-tijdperk? Ben benieuwd!
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Wij hebben eigenlijk nooit problemen met Jet en Speed gehad, maar we hebben altijd gevraagd om een normale witte romp, geen glitterzooi.
    Met dat glitter kan je heel veel bouwfouten verbergen,
    Het is jammer dat Look met de winkel gestopt is, was de enige zaak in Nederland die zijn tijd ver vooruit was en zich op electro speedmodellen richtte.

    Een 1.75 vleugeltje van de Coyote (als het de echte van Look is, en niet van Peter Pancras) dan heeft ie een RG14 of 15 profiel.
    Dat is leuk aan de helling.
    Wel een flinke ligger erin plakken maar dat kan vrij hard gaan.

    GJ
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    In een ver verleden heb ik ooit een Coyote van Look Bodt gebouwd en daar een artikel over geschreven. In dit arikel staat over het vleugelprofiel het volgende:

    "Door de ontwerper is gekozen voor het vleugelprofiel DD 8416, via DD 8415 naar de tip verlopend naar S7003. De DD 8416 en DD 8415 zijn gemodificeerde RG 14 profielen.".

    De romp had een geprofileerde zitting voor het stabilo. Daarover schreef ik: "

    Het stabilo, dat op het kielvlak wordt geplaatst wordt gemaakt uit een plank 5 mm dik balsahout die in profiel wordt geschuurd. Een kant en klaar stabilo is als extra leverbaar."

    Er werd toen een vertraagde Speed 500 met 7 Ni-Cd cellen geadviseerd als aandrijving...
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Even ter verduidelijking, vroeger waren alle profielen "gemodificeerd" omdat de kernen met de hand gesneden en beplankt werden, dus nooit 100% maatvast.
    Met de huidige cnc, vol gfk kan je wel de echte profieldata aanhouden.
    DD profielen zouden Donker Duyvis profielen moeten zijn.
    Look heeft mij verteld dat er RG14 op de Coyote zat.
    Stond volgens mij ook op het A4tje wat er bij geleverd werd.
    Profiel was gelijk aan dat van een Simprop Rabbit, die ik in die tijd ook had, en die had ook RG14.

    Ik heb vele modellen van Look gehad, en ook de originelen daar van.
    Voor het geld waren het leuke kistjes.
    De Coyote hebben we met een Plettenberg borstelmotor gevlogen, op 8 of 10 nicads.
    Ging in die tijd best hard.
    Later (3 jaar geleden) heb ik nog een Coyote overgenomen van iemand van het forum, die hebben we met een plettenberg met gear gevlogen, op lipo's.
    Ging harder dan die we vroeger hadden maar niet zo hard als een vol gfk kistje.
    Dus we zijn gaan experimenteren.
    Meeste rendement haalden we uit het vervangen van de platte plank stabilo voor een geprofileerd stabilo.
    Het was duidelijk zichtbaar dat ie een stuk harder liep.
    Ook floot hij te veel, dus alle kieren afgetaped, en dat scheelde nog een beetje.

    Kist is na vele vluchten om het leven gekomen...

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2009
  6. vliegbeer

    vliegbeer Guest

    coyote vleugelprofiel.

    Dit is inderdaad een mix van 3 profielen dus niet een rg profiel.
    Ik kan dit weten wat ik maakte de rvs profielen waar mee de vleugel kernen gesneden werden.

    Ik heb nummer 1 van de serie hier nog liggen dus als er intressen voor is het is een 1.5m uitvoering in rood en goud.
     
  7. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    Wat N.P.S zegt klopt als een bus.
    Zo leverde ik de vleugels van de Coyote.

    Super profiel combi..

    en waar de Coyote ook veel snelheid mee verliest is zijn kielvlak.. die is te dik.
    En wat GJVO zegt help dan ook door het stabilo dunner te maken.
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2009
  8. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Hallo Vliegbeer. Welkom op het forum.
     
  9. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    475
    Locatie:
    Santpoort
    Gert Jan van Oostrum,
    De Coyote is mijn ontwerp !! Is geen kopie maar gemaakt uit een blok balsa hout. Ik heb je geen toestemming gegeven dit model te produceren noch een kopie te maken.
    Peter heeft de mallen van mij gekocht en heeft wel de toestemming de kits te produceren. A.u.b. stop met de verkoop van mijn ontwerpen om problemen in de toekomst te voorkomen. Ik heb de originele CAD ontwerpen in huis. Ik heb zelfs de originele balsa romp plug nog liggen.
    Alle modellen waar ik naam mee heb gemaakt zijn eigen ontwerpen en wel degelijk wettelijk beschermd, want ik kan aantonen dat ik de ontwerper ben. Ga zelf iets ontwerpen, afmallen en verkopen.
    Look.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2009
  10. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    zo, anders val je iemand even persoonlijk aan...

    Nergens in deze draad is gezegd dat GJ het toestel heeft verkocht. Hij heeft zelf ook aangegeven dat hij de mallen heeft gemaakt voor eigen gebruik. Dit is gewoon toegestaan.

    Daarnaast maak jij je schuldig aan iets wat zeker zo erg is: laster. Je kunt onmogelijk iemand zo aanspreken op schulden en dergelijke op een openbaar forum.
     
  11. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    [MOD]Beste Look,

    Mocht je persoonlijke geschillen hebben met iemand (in dit geval met Gert Jan) Handel dat dan in een 1 op 1 gesprek af, stuur hem een PB of wat dan ook... Dit soort zaken gaan niet openbaar via het forum..

    Robert[/MOD]
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2009
  12. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    475
    Locatie:
    Santpoort
    Een bekende bedrijfsnaam veranderen in jat & spijt is geen laster ??
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Toch maar even een reactie van mijn kant.
    Ik vind dit wel een beetje hyper reactie van Look (als dit al de echte Look is..)
    We (mensen van andere clubs en ik) hebben veel modellen bij je gekocht en daar veel plezier aan beleefd.
    Het was een publiek geheim dat de modellen afgeleid waren van bestaande modellen.
    Vaak genoeg ben ik in de winkel geweest en dan was er een originele romp verbouwd met een blok balsa en plamuur en daar werd een mal van getrokken.
    Maakt mij niet uit maar je kan je dan wel afvragen in hoever het een eigen ontwerp is.
    Ik heb zelf een originele Surprise van je gekocht en de "kopie" leek wonderbaarlijk veel op het origineel, pastte ook prima onder de originele vleugel en zo.
    In de volksmond werd het ook Jat en Spijt genoemd, dat is niet mijn idee, zo werd het gewoon genoemd, door eigenlijk iedereen die ik ken.

    Een model kan niet beschermd worden, alleen als er volledig andere technieken in zitten.
    Als ik zou willen dan zou ik een Avionik kunnen pakken en die 1 op 1 kopieren en verkopen.
    Het zou niet slim zijn omdat je dan wat ruzie krijgt maar volgens de wet mag het.

    Ik heb nooit iets van "jouw" modellen verkocht, ik heb een mal gemaakt en daar een paar rompen uitgetrokken voor eigen gebruik, die romp heb ik trouwens veranderd, langere neus en staartboom dus een eigen ontwerp.

    Ik maakte van veel modellen een mal voor eigen gebruik omdat je met dynamic soaring soms wel eens een paar kisten per dag stukvliegt.

    Ik ben trouwens een tijdje geleden door iemand benaderd die jouw originele mallen te koop had, dus er zijn meer originele mallen dan die van Peter... heel apart...

    Dan het andere verhaal.. wie krijgt er nog wat van mij?
    Voor zover ik weet niemand, ik weet wel dat iemand anders voor klanten van de aardbodem verdwenen is en daar krijg ik mailtjes over.
    Dus stuur mij je informatie maar per PBtje

    GJ
     
  14. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    [mod] Heren, nog een maal, zie het bericht van robert, de forum beheerder !!!

    meneer look is vrij nieuw op ons forum, daarom wijs ik er nog 1 maal op, dat persoonlijke geschillen via de persoonlijke berichten service kunnen.
    die bereik je door op de naam van de ontvanger te staan en te kiezen voor "stuur persoonlijk bericht"

    geen zwartepietenrij openbaar graag.

    [/mod]
     

Deel Deze Pagina