cp helis

• Topicstarter Topicstarter lamashow
  • Startdatum Startdatum
Die accu(LiPo) mag je niet leeg vliegen. Daar gaan die dingen kapot van. Beter is te vliegen met een timer of anders een lipo-saver erop te zetten, die gaat branden als de lipo onder een bepaald voltage komt.

Die accu(LiPo) mag je niet leeg vliegen. Daar gaan die dingen kapot van. Beter is te vliegen met een timer of anders een lipo-saver erop te zetten, die gaat branden als de lipo onder een bepaald voltage komt.

nou dat is nou precies wat ik zoek,, een lipo saver,
iets wat ik aansluit op de accu en gaat branden waarneer ik hem moet vervangen ! :D

alleen waar vind ik zon dingetje die op mijn heli kan ?

nou dat is nou precies wat ik zoek,, een lipo saver,
iets wat ik aansluit op de accu en gaat branden waarneer ik hem moet vervangen ! :D

alleen waar vind ik zon dingetje die op mijn heli kan ?

Je bedoeld
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Maxpro Battery Monitor 3S $4.95

of
http://www.hobbycity.com/hobbycity/...roduct=6589&Product_Name=Battery_Monitor_2-6S

Ik gebruik ook beide tools omdat ik ook altijd de tijd vergeet.
De eerste gaat piepen als de accu bijna leeg is.
Dan laad ik hem ruim 80% weer op.
de andere is voor het meten of je lege of volle accu's hebt.

Overigens kun je beide tools ook wel in nederland vinden maar vaak tegen hogere kosten.

4RC (For Radio Control modelbouw)

benno

Je bedoeld
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Maxpro Battery Monitor 3S $4.95

of
http://www.hobbycity.com/hobbycity/...roduct=6589&Product_Name=Battery_Monitor_2-6S

Ik gebruik ook beide tools omdat ik ook altijd de tijd vergeet.
De eerste gaat piepen als de accu bijna leeg is.
Dan laad ik hem ruim 80% weer op.
de andere is voor het meten of je lege of volle accu's hebt.

Overigens kun je beide tools ook wel in nederland vinden maar vaak tegen hogere kosten.

benno

super bedankt,
kan ik wat mee, ga die dingen denk maar gelijk bestellen is wel zo handig,
even kijken wat voor accu hier op zit dacht een 11.1v 2200map

zijn er verder nog dingen waarvan je zegt, check dit echt even voordat je echt gaat vliegen? je hoort wel eens van dingen die gewoon veel voorkomen en je moet checken

super bedankt,
kan ik wat mee, ga die dingen denk maar gelijk bestellen is wel zo handig,
even kijken wat voor accu hier op zit dacht een 11.1v 2200map

zijn er verder nog dingen waarvan je zegt, check dit echt even voordat je echt gaat vliegen? je hoort wel eens van dingen die gewoon veel voorkomen en je moet checken

Ja de Pre flight check list is eigenlijk veel langer als iedere piloot werkelijk doet.
Nu hangt je leven er niet direct aan vast maar niet controleren kan toch heel gevaarlijk zijn.

Voor dat ik de heli aansluit kijk ik altijd of er losse schroefjes zijn, die dingen trillen vaak nog wel los.
Daarna aansluiten en kijken of de servo's in de midden stand staan (allemaal in een gelijke stand en of de swash vlak ligt en de staart schuif in het midden zit en de gyro werkt).
Daarna neer zetten en kijken of je bediening goed is.
Alle stuur bewegingen dubbel controleren en of link wel links is enz..
Daarna voorzichtig optoeren en nog voor het licht worden weer kijken of alle stuurbewegingen wel de juiste kant op gaan.

Verder gaand is dan heel voorzichtig iets laten hooveren en dan neer zetten en heli uit zetten en weer kijken of alles vast zit. De eerste 1 a 2 accu's na een nieuwe opbouw of zware crash doe ik niet veel meer dan voorzichtig hooveren maar zelfs daarmee heb ik al rare zaken niet kunnen voorkomen..

Benno

Bevalt dat een beetje :confused: Zit er namelijk zelf ook over te denken om deze heli aan te schaffen.

Heb je de KDS zender erbij :confused: Is dat een goede zender :confused:

BEDANKT plantjes dat is helemaal goed gekomen..
@ajh ik kan niet zeggen hoe het bevalt omdat a ik verder geen 3d helis gevlogen heb en b ik nog niet echt gevlogen heb met deze,

wat ik krijg voor het geld bevalt mee wel, de zender is een goede denk ik,
je kunt digitaal de trims regelen en een programma opslaan als ik het zo begreep,

ik was op zoek naar een tussen weg ivm wind vond ik de kings 2 of 3 en cp belt te klein en de trex 600 te duur en te groot

dus is dit een mooie midde weg voor 250 euro ben je helemaal klaar, kies ik voor extra 2200 mah accu en nog een save light voor de accu ben je voor 300 klaar..

hier verhaal van een site..

KDS-450S 2.4GHz is de nieuwste trots van KDS die nog betrouwbaarder is en betere prestaties zal leveren dan de standaard KDS-450. De KDS-450S 2.4GHz is bedoeld voor de piloot die al enige ervaring heeft opgedaan met RC-vliegen en toe is aan een nieuwe uitdaging. Door het Lichtgewicht Aluminium frame en de canopy van Hoogwaardig Kunststof is de KDS-450 2.4GHz aanzienlijk lichter dan andere modelhelikopters en zullen de meest gewaagde Aerobatische Stunts mogelijk zijn. Ook is het energieverbruik van deze 2.4GHz KDS-Heli stukken lager als dat van zijn concurrenten, wat ervoor zal zorgen dat je nog langer vliegplezier zult beleven!

succes ermee

he plantjes,

jij geeft zon buitenlandse site, ik ben niet zo handig met daar bestellen? jij al wel eens gedaan

als ik zeg maar 2x een lampje wil die gaat branden als accu leeg is
en 2x een accu volt meter zou jij die dan via buitenland kunnen bestellen

of komen daar rechten bij zodat je uit eindelijk meer betaald?
anders even mailen voor gegevens, als jij toevallig x wat nodig hebt dat je dit mee besteld zeg maar

janhbrinks@hotmail.com
bvd

in principe hoor je altijd X % invoer belasting te betalen, en omdat de TNT (in dienst van de douane) dit moet vast stellen zit daar ook weer een tarief aan.

Maar dit word steekproef matig gedaan, en kleine pakketjes laten ze meestal door.

Als jij voor onder de 50 euro / dollar in een pakketje niet veel groter dan een baksteen besteld dan word het veelal gewoon doorgelaten.

maarja, ligt er net aan hoe de snor staat van de postbeambte.

Ja dit klop maar niet helemaal..
als je op de TNT site kijkt en daar de link vind van de douane zie je dat er 2 staffels in zitten.
1. Onder de 22 euro factuur kosten exclusief verzending is altijd gratis.
2. Boven de 22 euro en onder de 150 euro is alleen invoer belasting over het totale bedrag (dus inclusief verzend kosten) en daar drukt TNT dan gauw 12,50 handling en administratie kosten bij op.
3. Boven de 150 euro komt daar nog douane kosten (zeg maar douane handling kosten) bij op..

Als je bij hobby city wat besteld kun je invullen wat ze op de buiten kant moeten schrijven..
Ik geef altijd aan model hobby parts en een bedrag... x.

Omdat je daarmee fraude zou kunnen doen zeg ik daar dus verder effe niets over..

Verder klopt het dat je dus aan de wille keur van de douane beambte over geleverd bent en die kan de zaak zo een weekje meer vast houden.
Maar die heeft ook wel wat beters te doen en dus als het wat lijkt is het al gauw goed.
Een paar lipos savers kost echter geen 22 euro dus das geen probleem..
De HK450 is echter zoveel naar nederland gekomen dat die doos erg bekend voorkomt en dus bijna altijd aan de beurt is..

Benno

Ja dit klop maar niet helemaal..
als je op de TNT site kijkt en daar de link vind van de douane zie je dat er 2 staffels in zitten.
1. Onder de 22 euro factuur kosten exclusief verzending is altijd gratis.
2. Boven de 22 euro en onder de 150 euro is alleen invoer belasting over het totale bedrag (dus inclusief verzend kosten) en daar drukt TNT dan gauw 12,50 handling en administratie kosten bij op.
3. Boven de 150 euro komt daar nog douane kosten (zeg maar douane handling kosten) bij op..

Als je bij hobby city wat besteld kun je invullen wat ze op de buiten kant moeten schrijven..
Ik geef altijd aan model hobby parts en een bedrag... x.

Omdat je daarmee fraude zou kunnen doen zeg ik daar dus verder effe niets over..

Verder klopt het dat je dus aan de wille keur van de douane beambte over geleverd bent en die kan de zaak zo een weekje meer vast houden.
Maar die heeft ook wel wat beters te doen en dus als het wat lijkt is het al gauw goed.
Een paar lipos savers kost echter geen 22 euro dus das geen probleem..
De HK450 is echter zoveel naar nederland gekomen dat die doos erg bekend voorkomt en dus bijna altijd aan de beurt is..

Benno

oke nou bedankt,

ik vind het een heel gedoe om iets in het buitenland te bestellen zo,
haal de volt checker voor 8 euro in nl en de lipo saver op geluid moet ik nog even vinden in nederlands, nog niet gezien alleen met lampje.

verder ben ik op zoek naar een lipo lader, een snelle lader voor weinig is dat mogelijk

2200mah 11.1 volt zo snel mogelijk laden wat zou ik hier voor moeten kiezen,

vind zo veel soorten laders :S

hee plantjes,

heb het metertje en het piepertje in huis,

alleen wat is de werking van het piepertje, ik sluit hem aan op mijn lipo als ik dan gas geef begint hij al te piepen terwijl de lipo nog vol genoeg is, klopt dit of zit er iets verkeerd?

hee plantjes,

heb het metertje en het piepertje in huis,

alleen wat is de werking van het piepertje, ik sluit hem aan op mijn lipo als ik dan gas geef begint hij al te piepen terwijl de lipo nog vol genoeg is, klopt dit of zit er iets verkeerd?

De meeste piepertjes zitten op de 12 volt lipo aangesloten.
Zover ik me uit het hoofd kan herrinneren geeft hij blauw bij 11 tot 12,6 volt.
Onder de 11 volt maar boven de 10 volt piept hij af en toe met een rood knipper lichtje maar blijft blauw branden.
Beneden de 10 volt begint hij continue te piepen.

Zolang je dus nog niet beneden de 10 volt zit kun je nog door vliegen , er van uit gaande dat de cellen goed gebalanceerd waren en dus ongeveer gelijk aan elkaar leeg gaan.

Nu heb ik 2 piepers in gebruik waarbij de ene sneller gaat piepen als de andere maar voor beide geld dat continue piepen wel ongeveer op hetzelfde moment gebeurt.
Verder merk ik dat ik bij slechte accu's sneller de af en toe peip krijg en daarna ook sneller de continue piep.
Daarna kan ik bij de slechte accu's ook minder veel lading er in krijgen door de accu lader..
Dit komt omdat slechte accu's een hogere inwendige weerstand hebben waardoor de cel spanning en daarmee de accu spanning snel onder de 10 volt komt bij vlieg belasting maar zonder belasting dus op de grond meet je dan veel meer accu spanning.
Daar is niets aan te doen omdat je eigenlijk die accu's gewoon te zwaar belast. Eigenlijk zijn die accu's rijp voor vervanging.

Dus samengevat..
1. de lipo pieper is niet de meest optimale oplossing omdat die de totale accu spanning meet en niet de individuele cellen. Echter bij goede accu's zal het verschil tussen de cellen binnen 1 accu niet te groot zijn.
2. Er zitten verschillen tussen de verschillende piepers..
3. Er zitten verschillen tussen de verschillende accu's.
4. de piepers geven de 10 volt ondergrens aan tijdens de vlucht (dus met belasting) en niet de toestand van de ontlading van de cellen.
Maar bij een goede accu zal de 10volt ondergrens ruim voldoende zijn om de cellen niet te beschadigen.
Slechte accu's zullen niet slechter worden omdat de lipo pieper te snel waarschuwd..

Benno

De meeste piepertjes zitten op de 12 volt lipo aangesloten.
Zover ik me uit het hoofd kan herrinneren geeft hij blauw bij 11 tot 12,6 volt.
Onder de 11 volt maar boven de 10 volt piept hij af en toe met een rood knipper lichtje maar blijft blauw branden.
Beneden de 10 volt begint hij continue te piepen.

Zolang je dus nog niet beneden de 10 volt zit kun je nog door vliegen , er van uit gaande dat de cellen goed gebalanceerd waren en dus ongeveer gelijk aan elkaar leeg gaan.

Nu heb ik 2 piepers in gebruik waarbij de ene sneller gaat piepen als de andere maar voor beide geld dat continue piepen wel ongeveer op hetzelfde moment gebeurt.

Verder merk ik dat ik bij slechte accu's sneller de af en toe peip krijg en daarna ook sneller de continue piep.
Daarna kan ik bij de slechte accu's ook minder veel lading er in krijgen door de accu lader..
Dit komt omdat slechte accu's een hogere inwendige weerstand hebben waardoor de cel spanning en daarmee de accu spanning snel onder de 10 volt komt bij vlieg belasting maar zonder belasting dus op de grond meet je dan veel meer accu spanning.
Daar is niets aan te doen omdat je eigenlijk die accu's gewoon te zwaar belast. Eigenlijk zijn die accu's rijp voor vervanging.

Dus samengevat..
1. de lipo pieper is niet de meest optimale oplossing omdat die de totale accu spanning meet en niet de individuele cellen. Echter bij goede accu's zal het verschil tussen de cellen binnen 1 accu niet te groot zijn.
2. Er zitten verschillen tussen de verschillende piepers..
3. Er zitten verschillen tussen de verschillende accu's.
4. de piepers geven de 10 volt ondergrens aan tijdens de vlucht (dus met belasting) en niet de toestand van de ontlading van de cellen.
Maar bij een goede accu zal de 10volt ondergrens ruim voldoende zijn om de cellen niet te beschadigen.
Slechte accu's zullen niet slechter worden omdat de lipo pieper te snel waarschuwd..

Benno

ik ga even terug om het na te laten kijken, bij mij piept hij continu op het moment gas open gaat
bedankt iniedergeval

Back