crash in indoor delft .

ZO vanavond ff de T rex getest in delft , t ding vliegt echt super stalturns gingen bijna !!! T dak was iets te laag daarvoor vond ikzelf dus dat maar niet verder gedaan .
Had wel een paar keer een hele vervelende "tik"in de heli , en dan wel op ALLE servo`s , ging 2 keer en toen bleef t weg .
later op de avond was t weer wat rustiger en dacht ik , ach ik ga nog een keertje , dat had ik dus niet moeten denken !!!
Storing dus , en VOL negatief de grond in echt niet normaal hoe hard dat ging !!!
behoorlijk wat schade dus .
staartbuis , tandwiel landingsgestel , hoofdas , bladhouders , wat mixarmpies , heveltjes , enz enz .
normal_100_0987%20%28Small%29.JPG

Waar kan ik online een handleiding vinden om wat onderdelen te gaan bestellen ???

Ja hoor, ik heb m'n hielen nog niet gelicht of hij knalt z'n T-rex tegen de grond. Heb ik daar nou de hele avond voor staan wachten? :)
Effe serieus, balen zeg ,is zeker een behoorlijke klap geweest. :(
Het zou aardig zijn om te weten waar de storing vandaan kwam.(kunnen we wat van leren)
In ieder geval succes met de opbouw.
(vliegt toch wel lekker hé, zo'n T-rex)
Handleiding,
http://www.trextuning.com/videos.php

Sterkte,
Fred.

De storing zit m denk ik gewoon in de constructie en t vele metaal van t gebouw !!
ik heb meerdere mensen gesproken en ze hadden er bijna allemaal wel last van ???
ennuhhh ja t was een behoorlijke klap ja , maar ja sjit happens hè !!!
die site kon ik al , erg nuttig , maar ik zoek bestelnummers ???

Storing is daar waarschijnlijk een combinatie van aardig wat vliegers en de constructie.. Toen het wat rustiger werd werd de storing ook minder.. Ik heb mijn laatste 2 accu's zonder tick leeg gevlogen :)

Je crash was wel spectaculair.. Galmt allemaal lekker in die hal :)

Succes met de wederopbouw ;)

trex handleiding: KLIK

Zonde hoor ! Mijn X-400 viel ook een keer uit de lucht daar, en ik heb er een bergontvangertje inzitten :roll: Zo`n handleiding heb je wel nodig, zeker nu je moet gaan sleutelen. Misschien Fly-Cam ?

Succes met het bouwen !

Wat voor ontvanger gebruik je?

Weet je zeker dat er geen andere gebruikers van jouw kanaal waren?

Ik zit zelf op kanaal 70 , dat werd door niemand gebruikt daar !!
T rare is dat ik maandag bij een kennis van me ook binnen in een hal heb gevlogen en daar totaal geen last had ervan , en zoals ik al zei , er zijn veel meer mensen die er last van hebben , zelfs mensen met zoals renee heeft , een Berg ontvanger ??? dat zou toch DE microontvanger moeten zijn als je de verhalen moet geloven ??? Ik heb er een lexors ontvanger inzitten , en in de paar dagen dat ik de heli heb totaal GEEN storing gehad , ongeacht welk toerental ik draaide .
Ennuhhh Haboo , hij klonk inderdaad goed , moet je eens een dikke brandstof de grond in horen gaan , DAT klinkt pas .

Het viel mij dan ook tegen dat mijn nieuwe speeltje spontaan raar ging doen :? Ik vind het trouwens nog gevaarlijk ook, zo`n piccolootje kop ik terug maar een T-rex o.i.d. draait toch wel hard !

Jep , ik wil daar geen ruzie mee krijgen in volle vlucht en op volle toeren !!
Je hebt dus wat gemist renee .

We waren met een man of 3 a 4 in de lucht , dus dat viel erg mee , eerder op de avond dacht ik ook al zoiets te merken van een rare tik in heel de heli , gewoon spontaan tijdens de rondvlucht .
nee voor mij geen indoor meer in die hal !!!
er was nog iemand met een omgebouwde ark 400 met alles carbon erop , die had er ook last van , dus t zal geen toeval zijn !!

Erg lullig, zo'n crash. Indoor vliegen en storingen horen wel zo'n beetje bij elkaar, maar als er meerderen problemen hebben wordt dit een beetje erg hinderlijk. Trouwens, dit laatste is ook lullig voor diegenen, die veel tijd en geld hebben gespendeerd om de hal te verbeteren.

De Lexors ontvanger is overigens dezelfde als die in de Piccolo wordt gebruikt. Deze zal dus ongeveer hetzelfde op storingen reageren als de Piccolo's.

De keren, dat ik in Delft ben wezen kijken, viel het mij wel op, dat iedereen overal in de hal ging staan. Zelf maakten we ons daar trouwens ook schuldig aan. Misschien is het een goed voorstel om een ieder te verplichten op 1 van de lange zijden te blijven staan? Voor de ontvangers wordt het dan ook makkelijker om de eigen zender uit alle frequenties te destilleren. Elke ontvanger is er nu eenmaal op berekend, dat de eigen zender even sterk doorkomt als alle buurzenders en dat lukt natuurlijk niet als je over andermans zender vliegt.

Zonde....
Als je weet dat je storing hebt in een hal toch met een T-Rex vliegen klinkt mij wat onverantwoord in de oren.
Misschien een volgende keer even vragen of je alleen kan vliegen?
Geen andere zenders aan (kans op storing dus veel minder), dan kan ook iedereen die T-Rex rotor in de gaten houden voor als het mis gaat.....
Alle zenders op een lijn met twee meter tussen de piloten geeft, zoals Jan al meldt, ook veel minder kans op storing....

Het merendeel vloog met picolootjes en bleven dicht bij de piloot.
Ik heb er een Sexta Paf ontvangertje inzitten en ik kreeg ook storing toen ik wat rond ging vliegen, kan dat door reflectie-signalen van de spanten komen ?

De avond op zich was trouwens geslaagd en best druk bezocht, dus petje af voor de organisator :thumbsup: Ik ga er zeker vaker naartoe maar dan niet met een model waarmee ik mensen in gevaar kan brengen.
Een schuimkistje of een FP helietje doet het heerlijk in de grote hal.

Ik stond aan de "lange "zijde van de hal , de korte is te smal :mrgreen:
en alleen vliegen ??? hmmmm , ja als ik szabo heette misschien .
T rare is dat de eerdere "kleine"tikjes niet echt onwijs storend waren !!
maar de laatste dus wel , ook vreemd is dat die dus echt gewoon VOL negatief trok terwijl ik nog net in de hover zat op ooghoogte ??? (gelukkig maar)
dus 3 servo`s vol de andere kant op ???
En nadat er zoiets gebeurt is hoor je dus van meerdere piloten "ik had er ook last van"??????? en er vlogen wel wat meerder niet al te lullige machines rond die je wel degelijk ernstig kunnen verwonden !!!
ik moet er niet aan denken dat zo`n ding je aanvliegt met 2500 rpm op de kop , t is dan allemaal wel op eigen risico , maar toch !!
ik heb s even bekeken wat er nou allemaal echt stuk is .
dat is dus dus behoorlijk wat !!!
bij 4rc of eheli zit ik zo rond de 75 a 80 euro aan onderdelen !!!
oa: hoofdas, hoofdtandwiel , staartbuis , hub , pitchcompensator ,bladhouders,paddlestang,bladas, landingsgestel,en wat klein spul !!!

In zo'n hal heb je inderdaad veel reflecties, maar ook intermodulatie-produkten (nieuwe frequenties, die door menging ontstaan) en vooral een boel 'grootsignaal'. Denk er om, dat een aantal zenders bij elkaar een aandige berg energie de lucht in sturen. De ontvanger moet daarvan het grootste deel met z'n ingangskringen buiten de deur zien te houden en vervolgens door filtering uitsluitend z'n eigen zender overhouden. Zoiets valt niet mee.

Daar ben ik nu ook achter , vandaar mijn opmerking van 'de 1e en gelijk de laatste keer' helaas !!! lekker buitenvliegen met windstil weer dalijk ,als t nog mooi weer gaat worden ??

Ja zeker wel , hij ging echt rechtstandig naar beneden op zijn pootjes !!!
bladen mankeert helemaal niks aan !!! ongelofelijk hè , zijn ook gewone abs bladen , soepel als uuhhhhhhh , tsja as wat ???

Back