crash in indoor delft .

Ik kan best iets verzinnen op zo soepel als ..........
maar dan krijg ik vast weer commentaar van je niek ???
hahaha ik heb trouwens een nieuwe avator gevonden , zal m s plaatsen een dezer dagen !!!

Humz nu ik dit hoor, ga ik toch nog eens goed nadenken voordat ik met me verse T-rex naar Delft zou gaan. denk eerder dat ik dan me piccolo opknap en dan kom.

En Eddie suc6 met de weder opbouw.

Zit hij me van de week te spammen :wink: voor een tandwiel vliegt hij hem nu helemaal naar de klote :cry:

Is minder, maar jij vliegt toch ook futaba, waarom stop je er geen R148Ip in ben je van het geplas af.

gr Remco

Check ook ff je lagertjes.. als zo'n as spindle-as krom is is de kans groot dat je lagers ook niet meer lekker lopen.. (eigen ervaring)..

suc6 met bouwen!

Hmmmm , de lagers voelen nog goed aan , maar voor die paar centen meer neem ik ze wel nieuw !!!
beter goed gemaakt dan half verklooit zeg ik altijd maar !!
ennuhhh , dutchdinges , waarom zou je met een R148Ip van t gezeik af zijn ???
renee vliegt met een Berg ontvanger , DE ontvanger als je t zo hoort ???
en toch ook storingstikken krijgen op zijn ark 400 ???
In mijn 90er zit een 319 syntheziser , maar voor een micro is dat wat overdreven .
Ik ga voortaan lekker op mijn prive veldje hier in de buurt knalluhhh
niks indoor meer voor mij , vind t wel best zo .
mij teveel mensen die er schijnbaar problemen mee hebben !!!

Met 2 man kun je gerust in een halletje vliegen, die 3e en alles wat er nog meer bij komt, dat wordt opletten.

Gewoon een hok van een paar 4² meter op de grond aftekenen en iedereen die een zender aan heeft staan buiten dat hok trakteert op een doos snikkers of een andere lekkernij.:-)

En voor de organisatie even een spoedcursus wat nu interferentie en mengproducten zijn om aan de hand daarvan een iets ander frequentie beleid te hanteren.
Je kunt met meerderen in een hal vliegen zonder gesodemieter, maar niet op elk wilekeurig kanaal tegelijkertijd.

Dat zou t mooiste zijn denk ik ja , het probleem is denk ik dat t daar te druk voor is .
de vliegtuigjes doen ze al apart !! dat is ook beter want dat zijn helemaal een stel brokkepiloten met die achterlijke X twins !!!
Misschien is t een idee om iets voor te stellen .
bijvoorbeeld beginnende vliegers aan de ene kant , de wat meer gevorderde vliegers een andere kant ???
of ook gewoon alles een kwartiertje doen , en dan met max 2 of 3 man tegelijk , maar ja dat is weer achterafgelul en zoiets gaat toch niet gebeuren !!!

Ik vlieg zelf meestal in een kleinere hal met 4 heli's tegelijk.
Totaal geen probleem hoor.
Maar het probleem met bijv. de picootjes is heel simpel.
De ontvangers zijn gewoon niet super.
Zolang je binnen het bereikn van je zender blijft is er niks aan de hand in Delft.

Helaas, heb ik afgelopen woensdag maar een halve minuut gevlogen.
Storing, heli reageerde niet meer, rechtstandig tegen de vloer en een draadje op mijn heck was los.
Helaas niemand met een soldeerapparaat aanwezig.

Shit happens.
Van het weekend ff repareren en dan weer vliegen hoor. :P

Eddie je heb het over en privé veltje bij jou in de buurt?

Laat ik nou niet echt ver van je vandaan wonen, en zoek eigenlijk ook nog een leuk plekkie? :oops: 8)

Als je het voor je zelf wil houden begrijp ik dat volkomen natuurlijk :P

:!:
www.freakware.de

Op deze site kun je je onderdelen bestellen , ze hebben daar de meeste onderdelen van de T-rex op voorraad.
En voor wat betreft de ontvanger ik gebruik zelf de kleine PCM ontvanger van Futaba de R 146 IP.
Deze heeft ook bij mij tijdens het indoor vliegen in Delft nooit problemen
veroorzaakt.(zelfs niet bij veel stroom trekken tijdens het 3 D)

Sterkte met het opbouwen van je Rex en ik hoop snel weer in de lucht.

Groeten Harry

Ik heb helaas de afgelopen paar weken geen tijd gehad om te komen, maar de hal bevind zich op een steenworp afstand van een KPN gebouw waarvandaan de wijkcentrales gevoed worden en div GSM signalen de lucht in worden gezonden, het is heel goed mogelijk dat de storing hiervandaan komt, ik weet van bewoners die er recht tegenover wonen dat die vaak last hebben van trillingen door het beeld van de televisie en storing op de radio.

Ik snap niet dat jullie storing hebben.Heb ik nog nooit gehad behalve toen ik mijn zenderantenne niet uitgeschoven had.Ik denk dat degene die storingen hebben hun setje maar is moeten laten nakijken of alles nog perfect is afgesteld.Ik heb ook gehoord dat er een aantal personen expres tegen elkaar aanvliegen voor de gein en ja dan kan het daardoor wel eens ontregelt worden(gek he al die storingen!).

Hmmmm , dat expres tegen elkaar aanvliegen doen we buiten , en niet met heli`s maar met shockflyers , dus dat heb er geen hol mee te maken !!!
En zoals ik al zei , naderhand hoor je van veel meer mensen die ook niet met "slecht spul" vliegen dat ook zij last hadden en hebben van storingstikken !!!
zullen we dan allemaal troep hebben in onze micro 3d machines ???
Ik heb 1 dag ervoor bij een kennis van me in een grote hal gevlogen en daar had ik niks noppes last ervan , dus t zal best aan de locatie liggen , of aan iets in de buurt daar .
Ook buiten had ik geen last van storing met de heli dus helaas voor je , t ligt vast niet aan mijn spullen .
Jammer maar dit was dus echt de 1e en de de laatste keer voor mij .

Wat gek dat ik er dan geen last van heb.Ze doen het dan toch best goed die oude zendersetjes of hebben die hyper moderne setjes nog steeds na vele jaren kinderziektes.Ik weet het niet.In ieder geval lang leve de degelijke oltimers!

Is minder, maar jij vliegt toch ook futaba, waarom stop je er geen R148Ip in ben je van het geplas af.

Je bedoelt een 146ip of niet remco :wink:

Die is iniedergeval PCM en dan heb je dus NOOIT een potentieel gevaarlijke storing zoals jij ervaarde.... de heli zal dan nooit ineens naar je toe vliegen o.i.d.

De zekerheid dat bij storing de heli niks onvoorspelbaars doet, dat is toch waarom we allemaal PCM vliegen :wink:

Cheers,

Rich 8)

Back