U
Unfo
Guest
Pas een KDS 450s aangeschaft. Erg mooi ding en de eerste dag (zonder ervaring met enige helicopter) 3 accu's leeg gevlogen zonder crash. Uiteraard niet echt hoog gevlogen maar het ging me toch niet zo slecht af.
Vandaag echter gecrashed... Nou viel de crash opzich nog wel mee en zijn er behalve mijn mainblades nog 3 onderdeeltjes kapot (mixing arm, flyrod bar is krom en bij het tandwiel is iets gebroken).
Nou vraag ik mij een paar dingen af...
Is het na elke crash, hoe licht of zwaar deze ook is, zo dat je de hele helicopter opnieuw af moet stellen? Ik weet dat ik mijn blades moet balanceren, dat gaat ook wel goedkomen. Maar verder? Ik heb niet het idee dat er bij de rotorkop iets is veranderd qua afstelling.
Andere vraag:
Bij de staart is niets kapot. Nu valt het me vandaag wel op omdat ik de heli goed heb gekeken dat de staartrotor, of het staartstuk niet helemaal haaks op de heli staat. Hij staat een paar graden hoger gedraaid, tegen de klok in. Kan dit kloppen of moet hij altijd haaks op de rotor staan?
Laatste vraag:
1 van mijn lipo accu's welke ik nieuw erbij heb gekocht laad niet op... Het laadlampje en het "power" lampje knipperen. Op de achterkant van de lader staat dat er dan iets fout gaat... Ik weet niet wat het is, hij is helemaal nieuw...
Hoop dat jullie antwoorden hebben.
Vandaag echter gecrashed... Nou viel de crash opzich nog wel mee en zijn er behalve mijn mainblades nog 3 onderdeeltjes kapot (mixing arm, flyrod bar is krom en bij het tandwiel is iets gebroken).
Nou vraag ik mij een paar dingen af...
Is het na elke crash, hoe licht of zwaar deze ook is, zo dat je de hele helicopter opnieuw af moet stellen? Ik weet dat ik mijn blades moet balanceren, dat gaat ook wel goedkomen. Maar verder? Ik heb niet het idee dat er bij de rotorkop iets is veranderd qua afstelling.
Andere vraag:
Bij de staart is niets kapot. Nu valt het me vandaag wel op omdat ik de heli goed heb gekeken dat de staartrotor, of het staartstuk niet helemaal haaks op de heli staat. Hij staat een paar graden hoger gedraaid, tegen de klok in. Kan dit kloppen of moet hij altijd haaks op de rotor staan?
Laatste vraag:
1 van mijn lipo accu's welke ik nieuw erbij heb gekocht laad niet op... Het laadlampje en het "power" lampje knipperen. Op de achterkant van de lader staat dat er dan iets fout gaat... Ik weet niet wat het is, hij is helemaal nieuw...
Hoop dat jullie antwoorden hebben.