Crash KDS450s

• Topicstarter Topicstarter Unfo
  • Startdatum Startdatum
U

Unfo

Guest
Pas een KDS 450s aangeschaft. Erg mooi ding en de eerste dag (zonder ervaring met enige helicopter) 3 accu's leeg gevlogen zonder crash. Uiteraard niet echt hoog gevlogen maar het ging me toch niet zo slecht af.

Vandaag echter gecrashed... Nou viel de crash opzich nog wel mee en zijn er behalve mijn mainblades nog 3 onderdeeltjes kapot (mixing arm, flyrod bar is krom en bij het tandwiel is iets gebroken).

Nou vraag ik mij een paar dingen af...

Is het na elke crash, hoe licht of zwaar deze ook is, zo dat je de hele helicopter opnieuw af moet stellen? Ik weet dat ik mijn blades moet balanceren, dat gaat ook wel goedkomen. Maar verder? Ik heb niet het idee dat er bij de rotorkop iets is veranderd qua afstelling.

Andere vraag:

Bij de staart is niets kapot. Nu valt het me vandaag wel op omdat ik de heli goed heb gekeken dat de staartrotor, of het staartstuk niet helemaal haaks op de heli staat. Hij staat een paar graden hoger gedraaid, tegen de klok in. Kan dit kloppen of moet hij altijd haaks op de rotor staan?

Laatste vraag:

1 van mijn lipo accu's welke ik nieuw erbij heb gekocht laad niet op... Het laadlampje en het "power" lampje knipperen. Op de achterkant van de lader staat dat er dan iets fout gaat... Ik weet niet wat het is, hij is helemaal nieuw...

Hoop dat jullie antwoorden hebben.

Kijk in ieder geval ook je feathering shaft en je hoofd-as na. Die zijn vaak na een crash ook krom. Een hele kleine afwijking kan al behoorlijke vibraties veroorzaken, dus die zou ik ook vervangen.
En ja, dan zul je 'm opnieuw moeten afstellen, hij gaat toch (deels)uit elkaar...

Kijk in ieder geval ook je feathering shaft en je hoofd-as na. Die zijn vaak na een crash ook krom. Een hele kleine afwijking kan al behoorlijke vibraties veroorzaken, dus die zou ik ook vervangen.
En ja, dan zul je 'm opnieuw moeten afstellen, hij gaat toch (deels)uit elkaar...

Wat is de feathering shaft? Is dat het onderdeel dat in de one-way kogellager zit? Die is inderdaad gebroken bij mij. De hoofd-as heb ik preventief vervangen.

We gaan wel zien wat hij doet als hij weer in elkaar zit, maar wat moet je normaal gesproken weer opnieuw afstellen?

Ps: zie dat jij ook een KDS450s hebt. Kan jij mij vertellen of de staart bij jou ook wat "uit het lood" staat? Zie eerste bericht..

Feathering shaft is de as tussen de twee mainblades in, zie je normaal gesproken dus niet. Om deze eruit te krijgen moeten de grips (dingen waar je de bladen in vastzet) eraf, dan komt die as tevoorschijn.

Bij mijn rexen is het zo dat als je de staart niet zo vast hebt gezet, je deze een stukje kan verdraaien.
Waarschijnlijk is dit bij jou aan de hand, kwestie van staartvin stevig vastpakken en rechtdraaien (eventueel de boutjes wat losser zetten om dit te doen).
Gemiddeld hoord de staartrotor haaks te staan, zal bij die van jou niet veel anders zijn. Anders krijg je vreemde interacties, zoals een heli die bij het sturen opeens naar voren duikt etc.

Wat moet je meestal na een crash opnieuw afstellen? Vanavond mijn onderdelen binnen dus ben benieuwd of hij weer een beetje gaat vliegen...

Eigenlijk alles waar je iets hebt vervangen, dus als ik jou was zou ik de complete heli eens afstellen, dan weet je gelijk hoe het moet!

Kijk hier maar eens voor handleidingen: Heli-Addicted • Aanmelden

***Edit***: Moet je je wel ff aanmelden op dat forum!

Misschien moet je een oproep doen of er iemand bij jou in de buurt woont.
Bij heli's komt nog wel het een of ander kijken.

Ik woon in twente btw

gr

Roel

Nou.. De heli vliegt weer zoals hij moet! Afgesteld door iemand die er verstand van had!

Andere vraag:

Als ik de batterijen uit de zender haal... Ben ik dan de instellingen kwijt of worden deze toch nog onthouden?

Kds 450-S Instellingen K-6X 2.4 ghz

Heb gisteren een KDS 450-S helicopter ontvangen met een K-6X 2.4 ghz zender.
Helaas met een beschrijving in het Engels.
Zender is een K-6X 2.4 ghz
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik deze zender moet instellen of
iemand die mij dit uit kan leggen zodat ik een eerste vluchtje kan maken?
Alvast bedankt.

Nou.. De heli vliegt weer zoals hij moet! Afgesteld door iemand die er verstand van had!

Andere vraag:

Als ik de batterijen uit de zender haal... Ben ik dan de instellingen kwijt of worden deze toch nog onthouden?

Als je een 35Mhz/2.4Ghz zender ZONDER computer hebt, zullen de instellingen gewoon blijven staan. Bij een computerzender weet ik het niet; daar heb ik geen ervaring mee. Het lijkt me echter wel logisch dat de instellingen dan behouden zouden blijven; anders kost 'even de batterijen wisselen' je weer zoveel werk.

Je had het eerder over de staart; het is wel wenselijk om de rotor haaks op de buis te zetten. Doe je dit niet, dan krijgt het ding soms kuren; het kan echter ook goed gaan, maar om die kuren te voorkomen zou ik het toch veranderen. Het is trouwens ook helemaal niet slecht om na elke vlucht - ook al ben je niet gecrashed - alles even te bekijken. Bij sommige heli's willen bijvoorbeeld de schroefjes nog wel eens los trillen als je ze niet goed aandraait - ik weet niet of dit ook zo is bij een KDS. Als je alles even bekijkt, kom je vaak kleine dingetjes tegen die later problemen/crashes zouden kunnen veroorzaken.

Laatst bewerkt:
Zelf vlieg ik ook met de KDS, de instellingen blijven behouden, meerder malen geprobeerd.
Bij het laden haal ik de accu pack er wel uit, kan toch wat warm worden bij het laden.
Verstandig is wel om er een accu pack in te leggen, ik heb in het begin wel eens gehad dat de zender ineens uit viel omdat de penlites geen goed contact maakte ( ook erg funest tijdens het vliegen... ;) ), stukje opvulling tussen de batterijpack en de zijkant zender scheelt weer gerammel :)

Succes met vliegen

Andere vraag:

Back