crash

Helemaal met je eens Henri. Degene die de motorkist opgooit doet het totaal verkeerd. Als je dit zou redden dan heb je een enorme berg mazzel of een kist met een behoorlijk vermogensoverschot.

Nee hoor, dan kun je gewoon vliegen. Als ie direct na de worp down gedrukt had ipv up getrokken, was er niets aan het handje geweest. Motortje was trouwens ook niet goed afgesteld.

Die turbineheli heeft volgens mij niet de brandstof op, maar die piloot kan gewoon niet met zo'n ding vliegen. Dat zie je al als hij een bochtje probeert te draaien maar dan 'krabsgewijs' voorbijkomt omdat ie niet het lef heeft de staart erachter te gooien en pitch te geven.

Die dingen zijn zwaar en als zo'n ding eenmaal zo'n neerwaartse beweging ingezet heeft, moet je hard durven ingrijpen. Althans, als ik de helivliegers bij ons moet geloven wel.

Het zou ook raar zijn als ie 2 minuten na opstijgen al de tank leegheeft... en het klinkt ook niet alsof ie niet loopt..

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee hoor, dan kun je gewoon vliegen. Als ie direct na de worp down gedrukt had ipv up getrokken, was er niets aan het handje geweest...

Hezik, dat geloof je zelf niet denk ik. Wat schreef Henri Kaper ook al weer? :)

.... als de gooier je model dan ook nog omhoog gooit, zit je model meteen in een stall en dan doen je roeren niet veel meer, he?

:oops:

Wat de heli aangaat heb je volgens mij wel gelijk. Wanneer hij weer op de grond staat hoor je duidelijk dat de turbine nog gewoon draaid. Hij dook een beetje stevig aan en durfde niet voldoende pitch erin te stoppen om hem eruit te krijgen. Het enige wat hij deed was de neus wat omhoog trekken maar daar stop je de neerwaardse snelheid niet zo direct mee. Of had hij geen pitch meer "over"?

Laatst bewerkt:
Die kist was na werpen zeker niet overtrokken, dan had ie niet nog een meter of 5 minimaal kunnen klimmen. Pas tijdens de klim zie je hem overtrokken raken en over een vleugel wegvallen. Dus ja, ik geloof echt dat iemand die kan vliegen, die kist prima had kunnen redden. Natuurlijk is dat altijd lastig in te schatten van een filmpje. Wellicht had het ook geholpen als het motortje wel goed afgesteld was geweest.

Overigens werkt in een normale overtrokken toestand je hoogteroer nog wel. De overtrek betreft het verlies van lift door de vleugel. Up sturen werkt dan dus idd niet meer, maar down drukken echt wel.

Als roeren niet werken in een overtrokken toestand, hoe verklaar jij dan iets basis als een stall-turn? De naam van het figuur zou dan al onmogelijk moeten zijn ;)

Wat niet wegneemt dat het ook een erg slechte worp was. Die crash was volgens mij primair het gevolg van een piloot die niet met een slechte worp overweg kan :)

Hier.. moet je kijken hoe hoog dat ding nog gekomen is:

overtrek.jpg

Als laatste klopt de stelling niet. Ook in een overtrek kunnen roeren nog wel functioneren. Je veranderd immers de instelhoek van de vleugel.

Hezik heeft gelijk ... ik redeneerde simpel dat dit gaat gebeuren als je een model omhoog gooit. Dat het geen goede piloot is kun je eigenlijk ook al zeggen omdat hij de werper niet corrigeerde, terwijl deze het model al vanaf het begin duidelijk achterover hield.

Het was in iedergeval wel schaal :oops:
[URL="
- Military airplane, B-52, crashes[/URL]

Een turbine hoor je ook nog wel als ie 'uit' is.. die moet eerst helemaal van dat belachelijke toerental terug naar nul, en in de bladen zit ook nog aardig wat energie. Daarnaast stijgt er achter 'm een andere turbinekist op.

Op basis daarvan is het dus lastig te zeggen, maar als je kijkt, zie je dat ie gewoon 'doorzakt'.

Wat jij wil. ;)

Boompje:

Autotjes kunnen niet zwemmen:

Klein friemeltje + 103mph + hoop rommel = kledder:

Headshot:

Je kunt de boom in met je vliegtuigen, Bertus! :lol:

Wat een knal!

Zo! Doet toch zeer als iemand zijn 99 dollar ARFje door jou met bloed zweet en tranen gebouwde bipe heen mikt.
Maar volgens mij komt ie toch wel goed weg daar, zijn romp en topwing zijn nog heel zo lijkt het.

Ben benieuwd hoe het met die andere gesteld is. :lol:

Zo heb ik ook eens bijna iemand voor zijn sokken gevlogen.
Stond er een op et veld met een afgeslagen motor te prutsen terwijl mijn accu leeg was.
Gez%$ ook met die vetmolens. :lol:

Maargoed, dan ik ook maar met de billen bloot. :p

Fixed pitch heli met wind op zijn staart,
kunnen ze schijnbaar niet zo goed tegen.

Lekker een beetje aant prutsen met een B4 Vulcan,
speeltje dat gratis bij een ebay aankoop zat.

Back