cross kever -- HSP XSTR met Proline kever kap

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en presenteer graag met gepaste trots mijn creatie: een HSP XSTR met een aangepaste Proline beetle (kever) kap.

Als inspiratiebron diende de autocross keverklasse waarin familie van mij in het verleden heeft meegereden.

Ik heb op vele andere fora voorbeelden van rc cross kevers gevonden (veel Hormann en FG modellen, en een enkele LRP), maar niet zoveel van andere modellen.

Onder staan een aantal foto's van de verschillende stadia - van origineel tot het eindresultaat. Ik hoop dat mijn creatie wellicht als inspiratie/voorbeeld kan dienen voor anderen.

NJ

full
full
full
full
full
full
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Toen ik de eerste plaatjes zag met die ingesneden spatborden hield ik mijn hart even vast, maar met de body helemaal op maat gesneden, en van een kleurtje voorzien, mag het resultaat er zijn.

Heel erg mooi, doet me idd denken aan mijn autocross tijd. VW kever met een 1600cc vw golfblok
komt er nog een achterbeugeltje omheen zoals we die hadden voor het beschermen van het motorblok?

Toen ik de eerste plaatjes zag met die ingesneden spatborden hield ik mijn hart even vast, maar met de body helemaal op maat gesneden, en van een kleurtje voorzien, mag het resultaat er zijn.

Dank je wel. Ikzelf was in eerste instantie ook wel benieuwd of de kap - die toch wel erg groot voor het onderstel leek - wel mooi zou passen. Omdat ze allebei dezelfde schaal hebben (1/10) heb ik het er uiteindelijk toch maar op gewaagd en flink de schaar in de body gezet.

Motor en achterbeugel

Heel erg mooi, doet me idd denken aan m ijn autocross tijd. VW kever met een 1600cc vw golfblok
komt er nog een achterbeug eltje omheen zoals we die hadden voor het beschermen van het motorblok?

full
Voor het motorblok en achterbeugel heb ik uiteindelijk een - naar mijn mening - mooie oplossing gevonden in de vorm van de Duratrax 'replica engine' DTXC7616 (een onderdeel voor de Duratrax Baja Bug).

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ik met m'n hsp brushless ook( met sand paddles natuurlijk, ik heb het opgelost voor aan de buitenrand een plastic randje te maken van een cm of 4 hoog, ergste zand blijft buiten

in de hoop dat de kever conversies oplaaien en er eens leuk beeldmateriaal bij komt.
Het is een scorcher body, hoezo blitzer?

Was een gok. Ze lijken hard op elkaar. Het had gekund. Deed het geen pijn om er de zaag in te zetten? En tegen een zware crash kan zo'n ABS kap niet zo goed natuurlijk. Ik rij zelden met mijn blitzer nog. Is ook nog erg beschaafd qua aandrijving. Maar raampjeheeft toch wat barstjes. Veel krassen in de kap... Al rolt de blitzer makkelijker dan wat jij hebt wss.

het is geen echte vintage body, ik heb hem nieuw gekocht speciaal voor deze wagen dus dat viel mee. mijn body is aardig solid door de raamrubbers maar als ie een keer goed op zijn dak beland is het wel afgelopen denk ik.
een rolbeugel zou niet verkeerd zijn

Back