Als aanvulling op mijn voorgaande vraag, curara-40-welke-kit bij deze een kort verslag van de bouw van mijn curare 40. De motor heb ik met hangende cilinder ingebouwd, dit verbeterd de gewichtverdeling van het gehele model omdat de cilinder dan niet naar rechts hangt, zoals voorgeschreven en er ook geen tiplood nodig is om dit te compenseren.
Ik ben een intrekbaar landingsgestel aan het inbouwen. Dit is geen eenvoudige opgave, doordat de prop van een viertakt groter is dan van een tweetakt moet het model hoger op het landingsgestel worden geplaatst. Dit resulteerd erin dat het neuslandingsgestel bijna tegen de motor geplaatst moet worden.
Tevens let ik heel goed op het totale gewicht, graag wil ik uitkomen op 2.5 - 2.6 kg. Dit moet mogelijk zijn door met de servo's te schuiven. Waarschijnlijk zullen de hoogteroerservo's achter in de romp bij de staart worden geplaatst.
Als motor ga ik een Saito 72 gebruiken met een 11 X 10 prop. (ca. 10.500 rpm) Hiermee moet de curare voldoende snelheid kunnen maken.
Als ik verder ben met de bouw zal ik het hier posten.
Ik ben een intrekbaar landingsgestel aan het inbouwen. Dit is geen eenvoudige opgave, doordat de prop van een viertakt groter is dan van een tweetakt moet het model hoger op het landingsgestel worden geplaatst. Dit resulteerd erin dat het neuslandingsgestel bijna tegen de motor geplaatst moet worden.
Tevens let ik heel goed op het totale gewicht, graag wil ik uitkomen op 2.5 - 2.6 kg. Dit moet mogelijk zijn door met de servo's te schuiven. Waarschijnlijk zullen de hoogteroerservo's achter in de romp bij de staart worden geplaatst.
Als motor ga ik een Saito 72 gebruiken met een 11 X 10 prop. (ca. 10.500 rpm) Hiermee moet de curare voldoende snelheid kunnen maken.
Als ik verder ben met de bouw zal ik het hier posten.



Laatst bewerkt door een moderator: