Curare 60 Sunshine

• Topicstarter Topicstarter nals pals chaps
  • Startdatum Startdatum
N

nals pals chaps

Guest
Beste mensen, ik wil de oude tijden weer doen herleven. Ik ben van plan een Curare 60 te kopen bij Sunshine.

Iemand hier ervaringen mee?
Vliegt de kist goed en is de bouwset van goede kwaliteit?
Is het aan te raden om 100 euro meer te betalen voor volledig GFK?

Foto's zijn ook welkom:p

Mijn emailadres luidt trouwens nmjmaas@hotmail.com en mijn telefoonnummer is 0629394566. Ik vind het zeer fijn wanneer collega-modelvliegers hun ervaringen met me willen delen.

Curare

Precies want Hans al schrijft....

Als je dit project aangaat omdat je de curare zo'n mooi model vindt, of gewoon een beetje rond wil raggen met her en der op hoge snelheid een rol of een looping dan is dit een prima strakvliegende kist....

Echter: Als het je gaat om het vliegen van figuren en het uitbreiden van je vliegkunsten dan zou ik je ook adviseren om een moderner ontwerp te kiezen. De moderne ontwerpen hebben een lagere vleugelbelasting, een lagere vliegsnelheid , verhoudingsgewijs VEEL meer vermogen en vliegen daarom probleemloos en zonder rare eigenschappen.

Succes

Hallo,

Mijn curare 60 heb ik bij bitmodell.de :: GFK-Styropur Flugmodellbaustze aus eigener Produktion bestelt gehad en deze vloog okee.

Afbeelding034a.jpg

Sinds 1988 vlieg ik met de Curare 40 een volledig houtbouw model. Zoals je ziet is ie wel een keer aan een opknap beurt toe, maar de vliegeigenschappen doe niet onder voor welk model dan ook.
Het is een snelle kist waar je alle figuren mee kunt vliegen.
Ik ben voornemens om het model een keer te strippen en hem opnieuw te bekleden.
De motor is een O.S. Max .40 FSR met een Hatoridemper

2chwcg.jpg

Laatst bewerkt:
Jep, bedankt voor de reacties. Ik vlieg inderdaad met moderne ontwerpen, de Aurum Sports van Kyosho (7.5 cc O.S.), de Tojeiro 140 van Protech (26cc MVVS) en een Extra 300 van Simprop (15 cc O.S.). Ik ben juist op zoek naar het oude nostalgische gevoel van toen. Dat is inderdaad een zeer goed vliegende kist, vrij snel en raggen. Alleen kan de kist nu vast wat lichter gebouwd worden. De Curare is een echte klassieker die ik graag in mijn bezit wil hebben.

Iemand ervaring met de modellen van Sunshine (Curare)?

De Curare 60 was ooit mijn eerste grote liefde onder de modelvliegtuigen.
En oude liefde roest niet, dus....Go for it!

Er komt een moment dat ik er 1 ga kopen en mijn speciaal bewaarde OS61FSR-ABC/SF er op ga zetten. Met intrekbare wieltjes natuurlijk....
Let the good times roll....
Zal ergens gastvliegen worden, want op onze club krijg ik dat noooooit op 80dB/7m, en dat wil ik bovendien ook helemaal niet ;-)
Laat eens weten hoe de kwaliteit van de kit is, liefst met foto's hier.
Trouwens, mijn oude liefde was door een extra laagje "make-up" wel wat aangekomen, en tikte bijna de 5.5 kg aan (lege tank)
Maar ja, zware kisten komen zo heerlijk rap uit een duik, dat is gewoon kikken!

Ik heb enkele jaren geleden de bouwdoos van de Curare 60 van Sunshine gekocht. Voor de prijs is dit een uitstekende bouwdoos. Na betaling had ik de bouwdoos binnen 1 week in huis. De epoxy romp is van goede kwaliteit. Ook de met abachi ingedekte vleugels en stabilo is van goede kwaliteit. Enige bouwervaring met dergelijke bouwdozen is wel gewenst omdat de bouwhandleiding wel erg beperkt is. Eigenlijk moet je alles zelf uitzoeken. Omdat ik ruim 20 jaar geleden al eens een (polyester) Curare had gebouwd wist ik wel waar ik op moest letten.

Voor wat betreft het vliegen. Hij vliegt prima. Geen opmerkingen. Gewoon een mooi model met goede vliegeigenschappen.

Kortom: ks was tevreden met hetgeen ik toegezonden heb gekregen, en het vliegt prima (je moet wel een beetje willen doorvliegen).

Back