Current limiting phoenix 25

Rhelie

Forum veteraan
Ik ben bezig de X400 met align 2800 kv en phoenix 25 regelaar in te vliegen. Ik hoover op 85 % in de govener modus.
Als ik dan flink ga pitchen slaat de regelaar af en valt het helietje als een baksteen richting aarde.

In setting 2 van de regelaar kan ik de current limiting instellen,
Ik had hem op standaard staan maar ik kan hem ook op disabled zetten zodat hij mij niet meer laat schrikken. Kan dat kwaad ? heeft iemand daar ervaring mee en kan mij wellicht tips geven ?

tip1: Verander titel naar current limiting phoenix 25 ;)
tip2: Verminder de pitch een beetje
tip3: Gooi die current limiting uit of zet hem ongevoelig.

Normaal trekt een heli van dat formaat 28A piek. Dus op ongevoelig moet goed zijn. Weet je zeker dat niet je accu's inzakken en hij daardoor uitstaat? Staat hij op soft of hard cutoff?

1 check !
2 pitch is al minimaal, en hij moet toch 3d aankunnen ?
3 dus kan ik current limiting uitzetten .

Accu is nieuw, 3s 1500 mah

Hi rhelie
Kijk gelijk even naar het max te leveren Amp van je lipo's
Het kan zijn dat je te veel vraagt van je lipo's en deze op onderspanning de ESC uitschakeld dus onder de 9,1 Volt
dus current limiter uit en je voltage check iets lager met een ext lipo shaver
Nog beter gebruik een lipo 2000Mah met 30C capaciteit.
cucces Jan

1500ers..... da's minimaal. Erg minimaal. Ik heb kokam 2000 15C en die trekken het zelfs niet. Er zijn nu 15C (echte 15C ;)) 2100 Thunderpower onderweg. De mijne viel ook naar beneden, gelukkig geen schade ;)

Waar kan ik die dan bestellen ? ik wil toch wel 10 minuutjes lekker kunnen knallen ermee :wink: en de accu mag ook niet te groot zijn, ander past zijn helmpje niet meer :P Ik gebruik nu een 3s Ele 1500 pakket die 20C continu aan moet kunnen.

ja... 10C continu misschien. Zou dan nog moeten kunnen want je trekt 10A in hover oid... maar goed, hoe meer je accu's kunnen hoe beter ;)

thunderpower kan je op veel plekken krijgen, let er dan op dat het de nieuwe pro-lite 15C serie is. De mijne komen bij b-p-p.com van daan maar ik wacht nog steeds voordat ze thuis zijn. Duane heeft ze denk ik :( en dat zou erg balen zijn :(

Rhelie zei:
Waar kan ik die dan bestellen ?
hallo rhelie
IK gebruik Graupner lipo's 2000 ma a 89,95 euro met balancerplug te verkrijgen o.a bij Q te p of Mrhobby ridderkerk
succes jan

Tadango zei:
Graupner == kokam en die raad ik af ;)
Vervelende ervaringen mee dan??
Ik gebruik ook die graupners/kokams en ze gaan behoorlijk lang mee zonder problemen....

Geef toe, met die temperaturen zit ik liever bij de kachel :P
Maar in de hal waar vliegen, was het een graadje of 7 a 8 en geen problemen toen.
Echt veel kouder vinden mijn vingers op de knuppels ook niet echt lekker hoor :D :D

Ik wou toch al 2 accu`s :oops:
Nu heb ik deze besteld 1 x LiPo 11.1V 2100MAH (15C) (LP11-2100-15) = 64.95EUR

Bij RC technics, is een ELe pakket. Ik heb de current limit uit gezet en nu blijft hij wel draaien. Nu nog buiten uittesten want het binnen pitchen is best listig.

Op de grond blijft hij wel draaien, de stroompieken komen van het opvangen van de heli na een manouvre of het lekker op en neer pitchen :P

Back