Hmmm Ik heb een kast vol P-40jes verzameld... daarom kon ik ook zo lekker uit de band schieten

Ja met een kist van Ziroli of Yellow Aircraft loopt het uit de hand...
De CMPro 140 gaat nog net in m'n auto... hoop ik...
Ik heb de CMPro 140. Daar moet een Moki 22cc in van Airworld. Pittig in de buidel. Een MVVS G26 kan ook, vergelijkbaar en ook benzine of een Super Tigre op methanol, en die is best betaalbaar. DLE30 zou ook kunnen, maar dan steekt de carb buiten de romp.
Onderstel van Century Jet, op maat laten maken (geen extra kosten).
Deze P-40 komt weg uit Duitsland bij Natterer Modellbau.
Elke keer doe ik daar een klein stukkie aan. De Moki netjes in te bouwen is een lastige. De G26 en Super Tigre schroef je er pardoes in. Maarja... Moki... wel heel mooi blokje... Zie site Airworld in Duitsland.
De CMPro 50? Nee die vertrouw ik ook niet. Daar moet een andere vleugel op.
Mogelijk zit er geen wash-out in de vleugeltips. Verkeerd gekozen profiel voor het gewicht?
De P-40e van Top Flite kan je bij de Hobby-In weghalen.
Die is te vliegen met een 10cc of een OS 91 of vergelijkbare Saito.
Hele mooie tekeningen, en een doos met verschrikkelijk veel balsa er in.
Durf er niet aan te beginnen.
Overigens Er is ook nog een oudere versie van Top-Flite. In de USA noemen ze het red en yellow box series. Ontwerp is van Dave Platt. Was een zeer gerenommeerd modelvliegtuigontwerper. Moet je even op eBaai USA bij de modelbouwafdeling zoeken. Er is altijd wel eentje te vinden.
Deze bouwdoos heeft veel weg van de Kyosho kist. Wellicht ook en ontwerp van Platt? Tekeningen gewoon bij Top-Flite in de USA te bestellen.
De VQ P-40e is schitterend gebouwd voor een ARF. Alleen de neuskap is niet schaal. Wel flaps echter geen retracts erbij. En wat ik al schreef... de snuit is volstrekt niet schaal. Maar met een beetje inzet te modificeren naar behoren.
Info? RC-Universe... daar schrijven ook de Europeanen.
Is 1x een zeer lang bouwdraadje met filmpje. Ook de vinden op JoepTjoep...
In Nederland niet te vinden? Duitsland, of eerder Frankrijk en België
De Kyosho, met een span van 140cm is gewoon een goede vlieger. Met een Saito 56 of 62a zeer vlot onderweg. De buik is niet erg schaal... maar in grote lijnen wel zeer P-40...
De nieuwe serie heeft een gezeefdrukte vinyl folie. Zelfklevend, geen krimpfolie! Heel makkelijk over te schilderen. Hoe dat met brandstof gaat? Met electro blijft het vast langer heel. Ook draadjes op RC-Universe te vinden.
De oudere SOS lijn heeft inderdaad de standaard folie. Maar de laatste kisten zijn al uit de handel. Op is op. Soms in Duitsland te vinden of hier in Nederland (maar dan veel te duur). Zou voor rond de 100 euro te treffen moeten zijn. (Speurwerk)
Overigens... in de jaren 80/90 was het nog een echte bouwdoos. Zeer, zeer zeldzaam.
Verder had je ook Pica. Zaak is ter ziele. Die hadden een grote en een kleinere. Maar daar was ook iets mee. Lastig vlieggedrag. Denk vaak gewoon te zwaar gebouwd.
Svenson had ook een P-40 Warhawk. Semi-schaal, maar goed om te toveren naar een beter resultaat. Stond er een op marktplaats. 90 euri.
Brian Taylor tekening erbij... die is digitaal? Hoef je hem niet in te scannen ook.
Ga je zelf bouwen? Dan is er veel steun en bijval te verkrijgen op het schaalforum!
Dan zou ik gaan voor de Top Flte. Die is vele malen fraaier te krijgen als welke ARF dan ook... boud gesteld...
Duik goed in die site van de 57th fighter group site. Als je flink doorklikt op de fotopagina wordt je indrukwekkend 'beloond' met intrigerende beelden.
NB: Piloten en grondpersoneel... Kerels van jou leeftijd en jonger... Het is nu niet anders in Afganistan