Custom Micro-T Project

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
M

Mattijn

Guest
Custom Micro-T Project - UPDATE 30/12/07 Carbon chassis

30/12/07

Carbon plaatje met een dremel slijpschijf (versterkt met fiber) erg ruw uitgeslepen, en met een vijl rechtgemaakt. Erg veel werk maar dan heb je ook wat... Het carbon rond de voorkant, waar een stuk van het oude chassis op moet is nog niet goed afgewerkt, moet eerst dit deel vastzetten en eromheen schuren.

carbon.jpg

Het chassis
carbon (2).jpg

stuurblok
carbon (3).jpg

mockup
carbon (4).jpg

mockup

01/01/08
lowerdeck.jpg

lowerdeck (2).jpg

lowerdeck (3).jpg

lowerdeck (4).jpg

Even denken wat ik nou ookalweer als datum moest gebruiken :P Maargoed, hier dus het lowerdeck, geboord met 1,6 mm, en verzonken met 2 mm. afgedekt met secondelijm (vandaar de witte aanslag, hoe haal ik deze weg!?). Morgen aan het werk voor een upperdeck.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kleine update begin post, maar ga waarschijnlijk pas echt beginnen in de kerstvakantie, heb ook nog niet alle spullen binnen

Klein vraagje, krijg morgen de spullen "van de kerstman" (was eerst neit de planning, vandaar dat ik dit topic al zo vroeg geopend had). Maar om de BL motor achteruit te laten lopen moet ik toch gewoon 2 willekeurige (de 2 buitenste?) draadjes omwisselen, en dit is toch neit nadelig voor de motor?

25/12/07

Ten eerste wens ik iedereen een gelukkig kerstfeest, en heb vandaag onder de boom de benodigheden gevonden voor dit project (dremel en brushless combo, de rest heb ik al).

De standaard servo van losi werkt met een 6hoek systeem, in plaats van de gebruikelijke "tandjes". Ik heb de servo saver met de dremel uitgeholt, en daar een uitgezaagd "rondje" met tandjes ingezet, dit "rondje" heb ik uitgezaagd van een van de armpjes die erbij zaten. Ik wou hem eerst vastlijmen, maar hij zit zo goed genoeg vast, en ik weet niet hoe dit materiaal op lijm reageerd.

custom.jpg

Custom servo saver

custom (2).jpg

Het resultaat

Verder heb ik de gearbox geshimmed, en de BL motor erop gezet. Hij rijd nu achteruit omdat ik de 2 buitenste draden heb omgedraaid.

custom (3).jpg

Het resultaat

Ook heb ik een stuk van het plastic chassis uitgezaagd welke de voorkant en de servo op z'n plek houd.

custom (4).jpg

Moet nog een beetje worden bijgewerkt

Ik ga morgen uit karton proberen een testchassis te maken voor de afmetingen. Dan hoop ik donderdag ergens heel dun hout (liefst 1mm dik) te kunnen vinden, zodat ik een definitief design kan maken, wat ik later uit carbon maak.

27/12/07

van 1mm hout test chassis gemaakt, is wat langer geworden dan ik dacht.

Ik zit er over te denken er een MINI-T body op te zetten, zodat de wielen binnenboord zijn IPV buitenboord.

Heeft iemand de afmetingen, wielbasis etc. van een 1/18 body. Hoeft niet persé losi te zijn.

hout.jpg

hout%20(2).jpg

hout%20(3).jpg

hout%20(4).jpg

hout%20(5).jpg

Ik denk dat ik toch niet doorga met dit design, hij is voor mij toch iets te lang. Ga waarschijnlijk de accu anders positioneren

het zal je genoeg plaats geven om al je elektronica een plaatsje te geven op de bodemplaat, en als je er snel wilt mee gaan rijden zal dit het zwaartepunt ten goede komen.
bochten nemen zal uiteraard wel wat moeilijker gaan...
dus dan lijkt me zo'n lang chassis nog lang zo geen slecht idee, tis maar wat je er mee wilt gaan doen...

greetz

Net even een nieuw designtje gemaakt, zoiets als dit word het ongeveer. Ik ga het design op de computer uitwerken, zodat ik een goede tekening heb die echt recht is.

new1.jpg

new2.jpg

De accu komtin de breedte op de bodemplaat. Er komt nog een upperdeck op

Dat ziet er al stukken beter uit vind ik :) Dit is wel een cool project dat ik zeker blijf volgen.

Mvg,
Sander

cutoutdesign%20copy.gif

Dit is het design geworden, ik weet nog niet hoe ik dit op een carbon plaatje ga over brengen, het liefst wil ik het machinaal laten uitzagen (fresen?).

Iemand een idee door wie of waar ik dit kan laten doen?

Of hoe moet ik het anders doen als ik het zelf wil doen?

Alle randjes rondom en de verzonken gaten ff netjes in een dun laagje secondelijm zetten ;)

Anders is de kans groot dat de boel gaat splijten ....

Mooi project ! Klein maar fijn.

Zelf heb ik nog nooit met carbonfiber gewerkt, maar als het de zelfde eigenschappen heeft als polyesterfiber dan zou ik de gaten boren met een botte metaalboor. Zo voorkom je dat er deeltjes afbreken van je plaat.

het idee is van klein naar groot te boren, en heel langzaam. Deze boortjes heb ik niet zo klein dus zal ik moeten bestellen eerst. Word geregeld.

Weet iemand nog leuke 1/30 tot 1/36 plastic modelbouw kits, welke ik kan ombouwen tot een body (heb ik al eens eerder gedaan met een hummer, maar deze past nu niet meer).

nieuw.jpg

vandaag pakketje binnen.

De lipo is wel de goede maat, maar had ergens anders een andere besteld omdat deze lipo eerst niet in stock was. Ik had hem dus gecancelled maar ruim anderhalve maand later ligt hij hier nu toch :S

update first post

Ik heb ook een thunder power accu besteld, deze was eigenlijk niet de bedoeling dat hij nog zou komen, maar nu kan ik wat langer rijden. Heb geen idee wat de kwaliteit is. Zodra ik me balancer binnen hebt zullen we het weten

Back