Custom pinions

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Miniwante, 18 mei 2021.

  1. Miniwante

    Miniwante

    Lid geworden:
    20 okt 2020
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Limburg
    Hallo mede forumleden,

    Ik ben bezig met een speedrun project.
    Hiervoor wil ik een motor met 5mm as op een 1/10 onroad auto zetten. De spur gear van deze wagen heeft een 64dp pitch. Jammer genoeg zie ik nergens een 64dp pitch en 5mm as, of ik zoek verkeerd?

    Mijn vraag aan jullie is of jullie deze soort pinion ergens weten uit te halen?

    Of er iemand is die custom pinions maakt?

    Ik hoor graag van jullie.

    Groet,

    Max
     
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    64dp voor 'veel' power is missdchien een beetje klein, kan je het tandwiel in de auto naar 32dp omzetten?
    64dp is volgens mij bijna een 1/12 maatje
     
  3. Miniwante

    Miniwante

    Lid geworden:
    20 okt 2020
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Limburg
    Klopt, met de huidige motor gaat hij toch al 120km/h met 64dp. Ik ga morgen een zoeken naar een alternatieve spur gear, goeie tip!
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    3.17mm gat opboren naar 5mm?
     
  5. Miniwante

    Miniwante

    Lid geworden:
    20 okt 2020
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Limburg
    Daar heb ik inderdaad aan gedacht. Maar zonder draaibank is dit niet goed te doen vermoed ik.
     
  6. Miniwante

    Miniwante

    Lid geworden:
    20 okt 2020
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Limburg
    Na lang zoeken ben nog niet echt uitgekomen op een goede spur gear met pinion combinatie. Aangezien de motor die ik nu in mijn auto 6050 kv is met maximaal 3s en de motor die ik erin wil zetten 2600kv is met maximaal 4s dien ik kleine spur gear met een grote pinion te voorzien. Om de topsnelheid te verbeteren dient de spur gear rond de 50 tanden te zitten en de pinion op 40 tanden ( niet te vinden jammer genoeg).

    Heeft toevallig iemand een idee om het gat van een pinion op te baren naar 5mm zonder draaibank?

    Groet,

    Max
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
  8. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Ik heb verschillende spur gears custom made. Gelaserd in POM. 4mm bv. Maar fijnste was 48p meen ik. Pinion zelf maken vind ik weer wat anders gezien deze vast gezet moet kunnen worden op de motoras. Opboren in draaibank ook nog wel gedaan. Mogelijk te proberen met gewone boorkolom. Beetje een gok natuurlijk.
    Lijkt me ook lastig voor de motor om op toeren te geraken? Extra koeling nodig ook?
     

Deel Deze Pagina