cyclic ring vs swash mix

Momenteel heb ik mijn T-Rex 450 Pro cyclic uitslagen (qua swash & pitch mix) zo ingesteld dat ik op geen enkel punt binding kan krijgen.

Aangezien die binding altijd eerst optreedt bij de combinatie van max elevator EN tegelijk max aileron bij max/min pitch (een positie die ik in de praktijk eigenlijk toch nooit intentioneel aanstuur), liggen mijn respectievelijke max elevator en max aileron uitslagen ver onder de limieten van individuele binding. Dus ik zou mijn heli daarbij veel sneller kunnen laten rolle/nicken dan wat nu het geval is.

Daarom mijn vraag: welk risico loop ik om (zonder mechanische cyclic ring), de aileron en de elevator swash mix op te voeren (tot net onder hun individuele binding drempel), zodat mijn heli toch sneller rolt en nickt? Enkel bij piro flips moet ik er dan eigenlijk op letten niet buiten de virtuele "cyclic ring" te sturen, waar ik dan toch tegen binding zou kunnen aanlopen. Wat is mijn risico als dit toch (zij het zeer korstondig) gebeurt?

Mét een mechanische cyclic ring zou ik mij allicht geruster voelen. Iemand een idee waar die te krijgen zijn (voor DX6i)?
 
Te veel pitch kun je krijgen mischien ?, en zeg nooit nooit, in een reddingsactie maak je gekke bewegingen.
 
Laatst bewerkt:
Stel, je gaat op een gegeven moment flips maken, dan stuur je snel alles in de hoek om er maar zo snel mogelijk doorheen te zijn.
Moet je en correctie maken, geef je snel volle uitslag

Dus de kans dat je het tegenkomt is wel degelijk aanwezig
Wat kan er gebeuren?
-strippen servotandwielen
-links krom
-verbranden servo's
Etc
 
Hoewel ik zelf gewoon mijn limits goed afstel dat het nooit kan gebeuren...
Dan maar wat minder cyclic.

Uit een plaatje kunststof heb je die cyclic ring zo zelf gemaakt.
Even meten wat je stick lineair aan ruimte nodig heeft, dat is je binnenring diameter.
Het gat opmeten waar hij in moet in je zender (Spektrum heeft mooie ronde gaten met een plat ondervlak).
passer erbij en uitsnijden.
Beetje hotglue ertussen en het zit (laat geen sporen na als je hem weghaalt).
 
Laatst bewerkt:
Als die onderin tegen de bearing block bind, kan je ook nog de servo links 2 slagen uitdraaien, en de bladegrip links 2 slagen in,. behoud je de zelfde uitslagen op je bladen, maar dan zit je swash wat hoger, minder kans op binding dan.
 
Back
Top