Cyclon .25, .40 en .60 met geïntegreerde regelaar.

ron van sommeren

Forum veteraan
Dat worden weer leuke discussies op het veld:
"Dat is geen borstelloze motor maar een dood-ordinaire gelijkstroommotor want er gaan maar twee voedingsdraden in."

295681-367970.jpg

Het is op de foto niet echt goed te zien, maar krijgt die regelaar wel genoeg koeling (als dat kapje er weer op gemonteerd zit)?

dafoolio zei:
Het is op de foto niet echt goed te zien, maar krijgt die regelaar wel genoeg koeling (als dat kapje er weer op gemonteerd zit)?

Regelaar krijgt zelfs zeer goede koeling, want de luchtstroom die door de motor loopt gaat langs de regelaar. Tevens zit hij in het aluminium gemonteerd (koelblok).

Ziet er goed uit, misschien een nieuwe trend?

Gr.A.

Aaalie zei:
Regelaar krijgt zelfs zeer goede koeling, want de luchtstroom die door de motor loopt gaat langs de regelaar. Tevens zit hij in het aluminium gemonteerd (koelblok).
Die gaten in de motor zie ik dus niet echt zitten. Maar dat alluminium zal inderdaad wel bijdragen aan de koeling.
Ziet er goed uit, misschien een nieuwe trend?
Heb je de prijzen gezien van die motoren 8O ? Lijkt me niet dat het het een trend wordt. Maar als de chinezen hier lucht van krijgen dan mogen ze het van mij wel maken. Het ziet er gelikt uit, en het is nog erg praktisch ook nog.

is al een tijdje op de markt.

Ik heb ze al vast gehad begin van dit jaar. Op zich een leuk princiepe denk ik, maar wel erg duur.

Cyclon is wel kwalitatief een super merk.

Niek als je zo precies wil zijn dan komen er eigenlijk 5 draden uit de motor.............. 8)

Mooi hoor allemaal!

Goede manier om je eigen regelaars aan de man te brengen.........
Ik kies liever zelf mijn merk regelaar ;)

Zo zijn er ook de Kontronik Rondo borstelregelaars die achter op een Speed 400 etc. passen.
Een van de Duitse grote merken verkocht ook Speed 400's met Rondo voorgemonteerd.

ron van sommeren zei:
"Dat is geen borstelloze motor maar een dood-ordinaire gelijkstroommotor want er gaan maar twee voedingsdraden in."

Dat is handig, want dan kan je de draairichting weer handig omdraaien door plus en min te verwisselen (*).

robbe aveox heeft dat ook eens zo geprobeert. Gaf warmte problemen. Ik zie hier ook niet echt de voordelen van.

(*) (opmerking voor domme lezers: DIT IS EEN GEINTJE)

Idd.

Ben ik blij van regelaars zoals de rondo's af te zijn, verzint men het nu weer opnieuw.

Ik zie er de voordelen niet echt van in, of het moet beter/goedkoper zijn dan een normale losse combinatie (en dat is het vast niet :D)

Of maken deze regelaars weer gebruik van sensors om de positie van de 'bell' te bepalen.
Heb wel eens claims gezien dat 90% van de software in een Brushless regelaar bedoelt is voor het 'starten' van de motor, met een sensor kan dit misschien wel makkelijker.
Zo het ook nog efficienter draaien als het eenmaal op toeren is, de regelaar kan de fase-verdraaing dan precies meten.

Rick

Dat van die 90% is inderdaad zo Rick. Je kon wel eens gelijk hebben wat betreft die sensors, zeker geen slecht idee om het (weer) zo te doen.

Back