Cyclone zelfbouw RC nitro kit start niet

  • Topicstarter Topicstarter NitroFan
  • Startdatum Startdatum
N

NitroFan

Guest
Ik heb een Cyclone zelfbouw RC nitro kit gekocht en in elkaar gezet, maar hij wil niet starten.

Als ik aan de pullstart trek, met mn vinger op de uitlaat gaat er geen nitro brandstof door het slangetje naar de motor. Dit lukte helemaal in het begin wel één keer.

De motor ging wel een paar keer aan, maar sloeg na enkele seconden meteen af. Heeft dit te maken met de afstelling van de caberateur?

Maar zoals ik al eerder zei komt er nu helemaal geen brandstof meer naar de motor, dus wil die ook niet meer aan.

De motor lekt trouwens ook brandstof. Slangetjes zitten goed aangesloten en de brandstof tank is niet lek (komt echt uit de motor).

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?
 
Dat hij lek kan wezen kan liggen aan het lager waar je pullstarter in draati heb ik namelijk ook gehad. Verder moet je even kijken of je nergens valse lucht aanzuigt. Als je via de slang geen brandstof krijgt, moet er voor ergens een lek zitten. En dat je motor afslaat kan te maken hebben met je carburateur dat je afstelling niet goed is of zo aks ik al zei je heb ergens een luchtlekkage waardoor de er niet genoeg druk wordt opgebouwd voor het aanzuigen van brandstof.
 
he nitro fan, zet eens bij je gegevens waar je woont.
misschien dat er iemand in de buurt woont en je dan kan helpen.

Als er nitro uit het blokje lekt dan heb je daar een probleem zoals door rckj uitgelegt

succes er mee

groet marc
 
hallo nitrofan ik zou zeggen maak er eens een foto er van wat jou probleem is en wat jou woonplaats is

mvg andre
 
Ik woon in de buurt van Groningen.

Hieronder een paar fotos:

auto1e.jpg


auto2mj.jpg


auto3k.jpg


auto4.jpg
 
niet relevant aan jou probleem, maar je clutch bell (tandwiel aan de motor) en je spur gear (tandwiel op de auto) lijken een beetje raar te zitten.
ze maken maar voor 1/2 contact...

ook zie ik dat je hsn heel erg dicht staat...

controleer of je uitlaat bocht goed vast zit op je motor ;)
 
Dat hij lek kan wezen kan liggen aan het lager waar je pullstarter in draati heb ik namelijk ook gehad..


Ik denk dat jij het hebt gehad dat je uitlaat lekte op je oneway.
een oneway laat verder geen brandstof door.

Ten eerste zoals al eerder gezet, geef ff aan waar je woont zodat iemand je misschien kan komen helpen..

Als je op de foto's kijkt lijkt het mij eerder dat hij lekt via het hoofdlager, misschien is daar de rubber seal eruit..

Dus even de motor demonteren en de koppeling erafhalen en dat even checken..

Om brandstof naar je motor te krijgen zou je kunnen proberen door je drukslang van de uitlaat af te halen en daarop te blazen.
Als er nu wel brandstof naar je carburateur gaat is je uitlaat waarschijnlijk iet geheel dicht.. (daar kan de brandstof dus ook vandaan komen dan.)

Verder idd de hsn een stukje uitdraaien en dan nog eens proberen.

En ook meteen maar een nieuwe plug erin draaien.. Dat is ook 1 van de meest voorkomende veroorzakers van slecht draaien..
 
Ik denk dat jij het hebt gehad dat je uitlaat lekte op je oneway.
een oneway laat verder geen brandstof door.

Ten eerste zoals al eerder gezet, geef ff aan waar je woont zodat iemand je misschien kan komen helpen..

Als je op de foto's kijkt lijkt het mij eerder dat hij lekt via het hoofdlager, misschien is daar de rubber seal eruit..

Dus even de motor demonteren en de koppeling erafhalen en dat even checken..

Om brandstof naar je motor te krijgen zou je kunnen proberen door je drukslang van de uitlaat af te halen en daarop te blazen.
Als er nu wel brandstof naar je carburateur gaat is je uitlaat waarschijnlijk iet geheel dicht.. (daar kan de brandstof dus ook vandaan komen dan.)

Verder idd de hsn een stukje uitdraaien en dan nog eens proberen.

En ook meteen maar een nieuwe plug erin draaien.. Dat is ook 1 van de meest voorkomende veroorzakers van slecht draaien..

Wat is een oneway? Die ingang in de uitlaat waar een slangetje in moet van de brandstof tank?

De motor was al voorgemonteerd, maar ik zal morgen even kijken.

Ik heb op de drukslang geblazen, maar er ging geen brandstof door het slangetje naar de motor.
 
Wat is een oneway? Die ingang in de uitlaat waar een slangetje in moet van de brandstof tank?

De motor was al voorgemonteerd, maar ik zal morgen even kijken.

Ik heb op de drukslang geblazen, maar er ging geen brandstof door het slangetje naar de motor.

En nog één ding.. De gloeiplug is nog nieuw (hele auto heb ik nog maar een paar dagen) en de gloeiplug zat er standaard bij voorgemonteerd.
 
Een vraagje..

De pullstart gaat erg moeizaam (moet veel kracht zetten). Is dit normaal? Als de glowplug eraf is gaat die wel soepel.
 
1 Dat heet compressie als ie moeizaam gaat.
2 Heb er niet veel verstand van maar hoort een motor die nog niet gelopen heeft
zondd]\er gloeiplug niet ook moeizaam te gaan vooral in het bovenste punt van de zuiger
(klemming). Vraagje voor de gevorderde onder ons.
 
heb je de HSN een stukje uitgedraaid voor dat je aan je druk slang ging blazen?
als je niet weet wat de HNS is, lees de stickys op de brandstof pagina ;)
 
Als je blaast op de drukslang (die op je uitlaat zit) moet je wel tegelijk de gasschuif een stukje openen, anders sluit de sproeier de brandstoftoevoer bijna geheel af.

Zwaar trekken duidt erop dat er (te) veel brandstof in de cilinder zit.

Je kan:
1) Drukslang los maken bij de uitlaat
2) brandstofslang los maken bij de motor
3) blazen op de drukslang zodat de brandstof uit de brandstofslang stroomt
4) beide slangen monteren.
5) gloeiplug eruit halen
6) 3~4 keer aan de trekstarter trekken
7) gloeiplug monteren
8 ) VOLLE (!!) goed geladen gloeiplugsteker erop
9) trekken en starten!
10) als de motor niet start na 5~6 keer trekken (max) dan weer deze tips volgen vanaf punt 5)
 
Bedankt voor alle reacties! Ik heb hem nog niet aan de praat, maar leer er wel veel van :)

Vraagje over de gloeiplugsteker.. Moet deze op de gloeiplug 'klikken' en vast zitten? Of moet je tijdens het trekken aan de trekstarter de gloeiplugsteker er hard opduwen? Bij mij wil die wel enigsinds vastklikken maar zodra ik aan de trekstarter trek dan valt die eraf.
 
Ik zou toch even de glowplug eruit draaien en op je glowplugstarter zetten, kijken of hij mooi oranje oplicht. Ik heb wel eens gehad dat een nieuwe plug zou uit de verpakking gebroken was.
 
Ik heb de glowplug eruit gehaald en getest en wat bleek: het draadje werd niet roodgloeiend. Een wat duurdere batterij erin gedaan en toen werd het draadje wel rood.

Glowplug erin gedraaid en opnieuw geprobeerd en de motor ging gelijk aan. Alleen de klemmetjes aan het stangetje van de throttle servo gingen los (waardeloze kwaliteit want je kan ze niet goed vastdraaien alsof dat schroefdraad niet goed is) dus reed de auto er volgas vandoor :) Maar dat maakt niet uit want deze auto heb ik toch alleen om de hobby te leren.

Maar bedankt voor alle hulp :)
 
Misschien handig om een Fialsafe aan te schaven als hij er dan van doorgaat, doe je de zender uit en remt de auto vanzelf. Naar ja dat helpt weinig bij dit geval maar kan je wel veel geld besparen
 
Als je blaast op de drukslang (die op je uitlaat zit) moet je wel tegelijk de gasschuif een stukje openen, anders sluit de sproeier de brandstoftoevoer bijna geheel af.

Zwaar trekken duidt erop dat er (te) veel brandstof in de cilinder zit.

Je kan:
1) Drukslang los maken bij de uitlaat
2) brandstofslang los maken bij de motor
3) blazen op de drukslang zodat de brandstof uit de brandstofslang stroomt
4) beide slangen monteren.
5) gloeiplug eruit halen
6) 3~4 keer aan de trekstarter trekken
7) gloeiplug monteren
8 ) VOLLE (!!) goed geladen gloeiplugsteker erop
9) trekken en starten!
10) als de motor niet start na 5~6 keer trekken (max) dan weer deze tips volgen vanaf punt 5)

Ik vraag me af waar punt 5 t/m 7 voor dient. Is dit om de motor schoon te maken? Moet je de motor dan op de kop houden zodat alle achtergebleven resten eruit kan lopen?
 
Punt 5t/m7 zijn inderdaad om overtollige brandstof eruit te krijgen..

Ondersteboven houden kan eventueel ook nog gedaan worden..
 
Back
Top