Hallo Allen,
Afgelopen week het nieuwe project ontvangen.
Kwam er niet aan toe om hem direct uit te pakken. Dus daar ben ik vanochtend mee begonnen. Gelijk alles gecontroleerd.
Helaas zijn er 2 puntjes:
- Tijdens transport is de achterlijst van de rechterzijde vleugel gescheurd over een lengte van 30cm. Dit is te herstellen, maar blijft jammer.
- De afdek kap van de motor/edf ruimte past niet. Dit wordt gelcoat wegschuren, om hem pas te gaan krijgen.
Motorisering wordt een aangepast dynamax fan. Standaard is deze 127mm doorsnede. Maar deze wordt aangepast naar 110mm doorsnede. Ook de motormount gaat eruit, deze is origineel voor een brandstof motor. Dit wordt straks een aluminium motor mount, waar de motor precies in past om maximale koeling te geven. De setup gaat op 12S draaien.
Keuze regelaar is momenteel een YGE160HV
Al deze punten zijn al uitgedacht. Het enige punt wat nog open staat zijn de retracts. Hierin wel verdiept. Zouden het air-retracts worden, dan is de keuze spring-air 701. Maar eigenlijk heeft electrisch de voorkeur. Maar ik kan geen goede set vinden. De e-flite's zouden te licht kunnen zijn. Maar de (bijvoorbeeld) lado's, zijn weer erg over meten.
Heeft iemand info of ervaring hiermee?
Enkele foto's van het model.
Ik weet niet of ik een bouwverslag ga bij houden. Kost veel tijd om dit netjes te doen. Tevens bouw ik maar zo nu en dan, dus het model is ook niet in 6 maanden klaar.
Afgelopen week het nieuwe project ontvangen.
Kwam er niet aan toe om hem direct uit te pakken. Dus daar ben ik vanochtend mee begonnen. Gelijk alles gecontroleerd.
Helaas zijn er 2 puntjes:
- Tijdens transport is de achterlijst van de rechterzijde vleugel gescheurd over een lengte van 30cm. Dit is te herstellen, maar blijft jammer.
- De afdek kap van de motor/edf ruimte past niet. Dit wordt gelcoat wegschuren, om hem pas te gaan krijgen.
Motorisering wordt een aangepast dynamax fan. Standaard is deze 127mm doorsnede. Maar deze wordt aangepast naar 110mm doorsnede. Ook de motormount gaat eruit, deze is origineel voor een brandstof motor. Dit wordt straks een aluminium motor mount, waar de motor precies in past om maximale koeling te geven. De setup gaat op 12S draaien.
Keuze regelaar is momenteel een YGE160HV
Al deze punten zijn al uitgedacht. Het enige punt wat nog open staat zijn de retracts. Hierin wel verdiept. Zouden het air-retracts worden, dan is de keuze spring-air 701. Maar eigenlijk heeft electrisch de voorkeur. Maar ik kan geen goede set vinden. De e-flite's zouden te licht kunnen zijn. Maar de (bijvoorbeeld) lado's, zijn weer erg over meten.
Heeft iemand info of ervaring hiermee?
Enkele foto's van het model.
Ik weet niet of ik een bouwverslag ga bij houden. Kost veel tijd om dit netjes te doen. Tevens bouw ik maar zo nu en dan, dus het model is ook niet in 6 maanden klaar.
Laatst bewerkt door een moderator: