Cylinder motor, Zenoah motor

Mijn 26cc cy motorkop en clinder is naar de maan:(. Ik vraag me af of zenoah motorkop en clinder past op cy carter?
Of kan ik beter cy motorkop en clinder neem in plaats van zenoah motorkop en clinder?

En wat is verschillen tussen van CY en Zenoah? Ik heb 3 motors liggen van Zenoah 23cc en 2x CY 26cc ik zie helaas geen verschil voor....

Vinniie

de cilinders zijn onderling uitwisselbaar tem 26cc, als je groter gaat in cc's dan passen deze cilinders niet meer in de zenoah carters omdat deze carters een 'nokje' of 'uitstulping' hebben waar het hemd v/d cilinder in komt...
dit 'nokje' kun je er makkelijk zelf uit frezen btw.

CY maakt bv 27,6cc cilinders(28cc in volksmond) en die(of cilinders met grotere boring) zullen niet passen.

je hebt wel alleen iets wat niet past bij CY en zenoah onderling maar nu weet ik het niet zeker of het nu het zuigerpen lager was of niet...

de cilinders zijn onderling uitwisselbaar tem 26cc, als je groter gaat in cc's dan passen deze cilinders niet meer in de zenoah carters omdat deze carters een 'nokje' of 'uitstulping' hebben waar het hemd v/d cilinder in komt...
dit 'nokje' kun je er makkelijk zelf uit frezen btw.

CY maakt bv 27,6cc cilinders(28cc in volksmond) en die(of cilinders met grotere boring) zullen niet passen.

je hebt wel alleen iets wat niet past bij CY en zenoah onderling maar nu weet ik het niet zeker of het nu het zuigerpen lager was of niet...

de pin bearing en washers( RC Tuning Raalte) (laaste gedeelte van de engelse tekst)
zouden niet uitwisselbaar zijn

geen dank, de 4 bouts moet een stuk sterker zijn, ik heb er zelf geen ervaring mee maar als je al weet dat de cilinder nu op 4 plaatsen vastzit en de krukas aan de koppelings zijde nu 2 lagers heeft is dat al een hele verbetering.

'normaal' zou de stalen isolator ook 'beter' moeten zijn maar ik heb op verschillende bigscale fora's vernomen dat dit niet zo is...

Back