D 51 steam engine

ben nu bezig met de stage 28 de valve gears, en die worden in elkaar gezet met mini schroefjes van M2 x 3, 6 en 4,5 mm zie zakje op de foto

Picture 446.jpg

deel 7 stage 25/28 is klaar , het mechanische deel van de trein is voorlopig gemonteerd.

nu verder met de opbouw van de boiler en alles wat er op hoort , dat zijn een hoop onderdelen .

het meeste is blank messing , dus vaak handschoenen aan , en heel voorzichtig met de lijm om gaan

ben nu bezig met deel 8 stage 29/32 de kompleete boiler bouw en opbouw, daar gaan een hoop onderdelen op .

de boiler bestaat uit 4 delen, het front end is al gemaakt nu nog de andere delen er aan vast monteren.

ik had de wielen zwart kunnen maken , maar vind het zo mooier in het geheel, en je ziet meer details dan als het zwart is .

Jammer, want zwarte wielen met een blank loopvlak en een rode bies heeft wel iets moois vind ik.
Maar goed, jij bent de stoker van deze loc.

Al mijn stoom locs zijn in den beginne blank....(ook lekker makkelijk).
Echter dat verveelt bij mij toch...dus na verloop van tijd weer uit elkaar en voorzien van de erbij behorende kleurtjes.
Dan gaat het pas echt leven.
Kleurtje kan dus altijd nog...verwijderen is moeilijker.

de volgende trein de D 57 is alleen in zwart te krijgen, kost evenveel en de bouw lijkt veel op deze trein

dus weinig reden om deze te kopen de D 57

deel 8, stage 29 heb ik klaar, de onderdelen op de boilerdeur gemonteerd.

en de voorlamp boven de deur gemonteerd.

in de lamp zit een klein ledje, wat later ook echt aan kan

stage 30 is ook klaar , aantal kleine onderdelen gemonteerd en de superheater element plate gemonteerd achter in de boiler, en bij stage 31 wordt daar de boiler verlengt met een lang stuk halfrond messing plaat ., en bij stage 32 de andere helft van de verlenging.

Back