Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik zal je uit de droom helpen.
9 van de 10 produkten die je koopt zijn allemaal gemaakt in China.
Graupner.. China of Korea.
Zelfde met Robbe/Futaba en ik denk ook zomaar Multiplex.
En anders zijn het modules die ingekocht worden in China en dan ergens in Europa geassembleerd worden tot een "Europees" produkt.
En dingen uit China zijn niet slecht, dat was vroeger zo, tegenwoordig is hun techniek verder dan wij in het westen hebben.
Ik heb met grote ogen in Shenzhen staan kijken wat daar allemaal al was, wat wij nog niet eens kenden.
Alleen is hun aanpak anders, wij willen service en dat verkopen we ook, zogenaamde garantie op van alles en nog wat en dan het liefst ook nog een servicepakket.
Daar verdienen wij aan, dat is ons verdienmodel, mannetje komt voorrijden, 70 Euro, kijkt even, weer 70 Euro, onderdeeltje erin dat 3x over de kop gaat en dan een dikke rekening schrijven.
Bij bepaalde apparaten heeft de gebruiker ook geen toegang tot het volledige menu, onderhoudsmenu zit vaak verborgen.
Chinezen snappen dat niet.
De gebruiker moet volledige toegang hebben vinden ze en als het stuk is dan vervang je een module of koop je een nieuwe.
Dat heb ik destijds in Shenzhen allemaal anders moeten maken, nieuwe menu's schrijven, zorgen dat er onderhoud mogelijk was, dat niet alles onbereikbaar was.
Maar de spullen op zich zijn prima en niet slechter dan wat er in Duitsland gemaakt wordt.
GJ
En dat gebeurt zo ontzettend veel. Waar ik nu werk maken we heel veel verschillende apparatuur voor heel veel verschillende klanten. Die apparaten worden vaak, bijna altijd, op de markt gebracht met het label "Made in the EU" er op. Maar als je eens goed gaat kijken is dat eigenlijk niet waar...... En anders zijn het modules die ingekocht worden in China en dan ergens in Europa geassembleerd worden tot een "Europees" product.
[/QUOTE]Dank voor de informatie allen. In de begintijd van het 2.4 tijdperk werden veel zenders met Assan en Corona modules omgebouwd. Daar waren toen hele discussies over goed en slecht. Er waren zelfs clubs waar deze modules niet gebruikt mochten worden wegens vreemde storingen. Mag ik aannemen dat de herkomst van deze electronica niet belangrijk is maar wel de eisen waaraan voldaan moet worden om ze hier als " kwalitatief goed " en betrouwbaar te verkopen ? De winkels waar ik deze ontvangers te koop zie worden aangeboden staan bij mij niet bekend als knoeiers. De Banggood spullen lijken inderdaad wel heel erg op de D Power spullen (of andersom ? ) en het aanbod van modellen is inderdaad exact hetzelfde. Mijn eerste vraag was of er mensen op het forum ervaring met deze spullen heeft en daar wat over wil vertellen.
Dank voor de reacties.
Grt. Wim
Terwijl Blauwtand hartstikke Nederlands is:... en zit er b.v. een Bleutooth module op dan staat daar op dat hij ontworpen is in Italië maar gemaakt in China. ...