D3D ook voor electroheli's!

laurens

Forum veteraan
Even ook in het electroheli posten, omdat ik als electrovlieger nogal alleen ben op de D3D wedstrijden. Eigelijk samen met Addy, maar zijn R50 is zijn eerste keus.

Hier mijn oproep dus:

Brandstofvliegers bijten niet! Je kan zo meedoen. Als deelnemer aan de Bklasse doe je 6 set manouvres. Dit kan van normaal tail in hoveren tot wat je allemaal kan. K= maximaal 6, dat is de moeilijkheidsgraad.

Dus kan je net ietsje meer dan alleen hoveren dan is het erg leuk om mee te doen, voor het plezier enzo. Bovendien is er een leuke loterij achteraf met prijzen waar je U tegen zegt :wink:

Dus: www.dutch3d.org

Laurens,
het verbaast me dat er zulke simpele figuren bij zitten (tenminste dat lijkt zo ... ik ben ook maar net begonnen....) Als je een beetje kunt helivliegen doe je dat toch met "2 vingers in je neus" ?

Lijkt me erg leuk om een keer proberen mee te doen, maar komen daar niet voornamelijk 3D cracks die je uit staan te lachen als je als beginner met een FP Corona aan komt zetten ?

MAW, wat is het aandeel "beginners" ?

Laurens,
het verbaast me dat er zulke simpele figuren bij zitten (tenminste dat lijkt zo ... ik ben ook maar net begonnen....) Als je een beetje kunt helivliegen doe je dat toch met "2 vingers in je neus" ?

Lijkt me erg leuk om een keer proberen mee te doen, maar komen daar niet voornamelijk 3D cracks die je uit staan te lachen als je als beginner met een FP Corona aan komt zetten ?

MAW, wat is het aandeel "beginners" ?

ik ben van plan me ook in de heli wereld te wagen. Bij de wedstrijden zijn er 2 klassen, de A en de B. De A is voor de gevorderde en de B voor de wat meer beginers. als je bij de piloten kijkt op de site van de D3D kun je zien wie er in welke klasse mee doet. Volgnes mij zijn er ongeveer evenveel A als B piloten.

Gr Tom

Hi,

666yeti666 zei:
het verbaast me dat er zulke simpele figuren bij zitten

Da's nou net het sterke punt van de D3D wedstrijden. Zo wordt het voor iedereen mogelijk aan de D3D deel te nemen. Een beginnende vlieger kan in de 'instapklasse' deelnemen zonder de meest geavanceerde manouvres te hoeven kunnen vliegen en zo toch ervaring opdoen in een leuke en stimulerende omgeving. De meer ervaren vliegers stromen door naar de andere klassen.

Ondanks dat ik zelf niet meevlieg kan ik de D3D aan een ieder aanbevelen. Als je niet als vlieger deelneemt is het in ieder geval een leuk evenement om als toeschouwer bij aanwezig te zijn....

Groet, vincent

Als je een beetje kan helivliegen doe je alle figuren met 10 vingers in je neus natuurlijk. Het probleem is dan om het zo strak en mooi mogelijk te doen. Een rechte lijn vliegen valt op papier wel mee, maar doe je het in het echt dan kan je heli net even weggeblazen worden door een zuchtje wind waardoor de lijn niet perfect recht is. Dit is met grotere figuren ook zo.

Er is zowiezo een groot verschil tussen de deelnemers in elke klasse, helaas word soms het excuus gebruikt dat mensen niet goed genoeg zijn ofzo, en dat ze daarom niet mee willen doen. Als je een beetje kan hoveren en figuurtjes hoveren dan kan je al genoeg figuren om mee te doen.

Ik vlieg met een simpel ecootje, en heb de eerste wedstrijd niet eens af gemaakt omdat ik het te hard vond waaiien.
Het gaat hier voornamelijk om de lol en om de hobby te promoten. Prijzen in de vorm van heli's en onderdelen worden ook niet aan de winnaars gegeven maar eerlijk verloot, winnaar krijgt wel een beker maar de leuke dingen worden verloot.
Het maakt niet uit waar je mee vliegt, ik heb inderdaad een raptor maar wel een V1 (stenen tijdperk) maar daar vlieg ik ook mee.
gewoon komen en meedoen.

Groeten

Addy

Als de insteek ook voor de lol is wil ik wel een poging wagen en zien waar het schip strand.
Wanneer en waar is de volgende meeting ?

Ik heb even die figurenlijst doorgescrollt.......bovenaan kan ik het nog wel bijhouden, maar die "Inverted rollende autorotatie met lage Flip met pirouette in de flip" of de "Pirouettende tic-toc (3x)".......zucht......nog fftjes dooroefenen..... :lol:

Jeroen, je bent niet de enige die dat denkt als je die figuren ziet.

Stel dat je de eerste 6 hoverfiguren kan dan ben je goed genoeg om mee te doen.

Ik ben overtuigd en ga het gewoon proberen. Heb nog 2 maanden om te oefenen dus we zien wel waar het schip strand.
Ik hoef ook geen wereldkampioen te worden ....

thanks addy, let's pray ....

oh, en leuke spreuk heb je aan het einde, ik kan op de plaats van "paard" , "vrouw" invullen ....

een heli lijkt me wel gemakkelijk als je aan een wedstrijd mee wil doen inderdaad niek.

Back