da 100 of 3w 80?

beste mensen. hierbij even een vraagje voor mijn yakkes. ik ben bezig met een nieuwe yak met een span. van 2.7 meter. daar moet uiteraard een leuke motor op. nu zit ik te denken aan een da 100 maar men zegt op internet dat die dezelfde prop draait als de 80 xi van 3w. nu heb ik de 3w al gevlogen en dat ging best lekker. ik zou alleen liever met een da 100 vliegen maar dan moet het vermogen wel omhoog gaan anders heb ik er weinig aan. de bedoeling is dat ik op de da 100 geen reso's ga monteren maar potten met terugloop. van welk merk weet ik nog niet. wie kan me iets zeggen over de da 100 vergeleken met de 3w 80. alvast bedankt.
gr john

John,

Ik heb Sam al een paar keer in actie gezien met zijn katana met DA 100 en die draait toch een zwaardere prop dan een 3W 80.

En gezien de DA momenteel voor ons heel goedkoop is vanuit USA is dit zeker een optie. (815 euro bij troy build + verzending)

groeten,

Peter

Peter

3w_flyer zei:
Ik heb Sam al een paar keer in actie gezien met zijn katana met DA 100 en die draait toch een zwaardere prop dan een 3W 80.

Dat kan zijn, maar wel met 5500 toeren (Mejzlik 29*12S), en dat is ook niet zo best voor de motor. Al met al hoef je het voor het vermogen niet te doen. Ik las op flying giants dat een 3W 85 Xi met reso iets meer toeren doet als een DA100 met reso's en dezelfde prop. Een goed afgestelde 3W 80 Xi doet nauwelijks/niets onder voor een DA100, zeker niet als je bij de DA gewone dempers monteert. Je kist zal ook zwaarder worden met de DA100 met 2 uitlaten, dat wil je ook niet lijkt me....

Grt.

Een DA 85 is mss de beste optie... :-) die in binnenkort binnen bij aerobertics

Een 2 cilinder heeft natuurlijk ook wat voordelen op het vlak van vliegen... Zo zal je model toch weer beter gaan remmen etc in downline...

Maar jouw yak is zeer licht etc, dus daarom denk ik dat het niet echt nodig is die DA 100 te installeren, volgens mij heeft hij wel meer power dan de 3W 80

maar als je het gewicht enzo er gaan bij betrekken...dan is de DA 85 met reso denk ik wel even sterk ... .

John,

Hier de data van Sam zijn DA 100

uitlaten BMB potten

met 25 x 12 3blad : 6700 toeren
met 26 x 12 3blad : 6100 toeren

Alexx,

die 5500 toeren was een gereduceerde waarde bij een nog niet ingelopen motor. Niet gereduceert doet hij met die 29x12 2blad 5800 toeren.

dus ik herhaal, waarden die een 3W 80 niet haalt, en waarschijnlijk de 85 ook niet. Met die props zijn de 3W motoren trouwens niet te gebruiken, je hebt dan nog enkel een traagloop en volgasstand op je sticks, mooie gasrespons kun je dan wel vergeten.

John,

Maar ik vraag me enkel af of je die power / gewichts toename van een DA 100 nodig hebt op die yak.

Groeten,

Peter

Ik ben ook al aan het vergelijken geweest tss DA100, 3W 85 en DA85 voor op diezelfde Yak 54 en bij mij komt er een DA100 in met canisters.
Waarom? Voor het vermogen, want de Yak heeft toch een spanwijdte van 2m75 en omdat je met een DA100 nog alle kanten uitkan en je niet beperkt tot superlichte houtbouwkisten.

De DA85 komt er het beste uit kwestie gewichts/vermogenverhouding maar daar durf ik me niet goed aan te wagen omdat hij zo verdacht licht is gebouwd. En die heeft trouwens ook maar 2 krukaslagers.

Gr Joeri

Met de Kerst ben je te laat.
Dit is rond 6 dec. dus met sinter klaas

Ik zou voor de DA-100 gaan
Daar komt ook de 3 W 85 niet aan.

Mvg Johan

Joeri G. zei:
Ik ben ook al aan het vergelijken geweest tss DA100, 3W 85 en DA85 voor op diezelfde Yak 54 en bij mij komt er een DA100 in met canisters.
Waarom? Voor het vermogen, want de Yak heeft toch een spanwijdte van 2m75 en omdat je met een DA100 nog alle kanten uitkan en je niet beperkt tot superlichte houtbouwkisten.

De DA85 komt er het beste uit kwestie gewichts/vermogenverhouding maar daar durf ik me niet goed aan te wagen omdat hij zo verdacht licht is gebouwd. En die heeft trouwens ook maar 2 krukaslagers.

Gr Joeri

De power is volgens mij met een DA 85 zeker genoeg...
En ik denk dat je wel kan zeggen dat die motor af is...

DA test die motoren tot het uitsterste voor ze in de rekken verschijnen...
Dat is nu eenmaal het grote verschil met die dingen van 3W ...

mijn kist zal iets zwaarder zijn als de vorige yak. daarom wil ik wat meer vermogen. maar ik vraag me af of ik dat wel wil gaan doen met deze kist wat ik van plan ben. ik laat er nog niet te veel over los. . ik ben er nog niet uit wat ik ga doen met de kist gezien de situatie met wat er allemaal gebeurt is. ik wil veel geld investeren in het uiterlijk van de nieuwe yak, daarom zit ik ook te denken aan nog een 3w yak. dan weet ik zeker dat het allemaal goed zit.
ik houd jullie op de hoogte.

pensacola zei:
mijn kist zal iets zwaarder zijn als de vorige yak.

Hoezo dat dan?

pensacola zei:
zit ik ook te denken aan nog een 3w yak. dan weet ik zeker dat het allemaal goed zit.

Die had je toch al besteld? (3meter) en nog een 3 meter QQ Yak? Ik hoorde alleen laatst van mede-inwoners van je (St Oedenrode) dat je de centen niet hebt voor een motor? :D

Grt.

alexx

hoezo geen geld. ten eerste heeft niemand daar iets mee te maken. ten tweede, ik sta op het punt om 3 da's te bestellen dus waar het vandaan komt mag joost weten.
er word overal gelult en het is bijna nooit positief. er is niemand die iets weet over mijn financiele situatie, behalve mijn boekhouder.

ik heb 2 goedlopende eigen bedrijven. dus dat zit wel goed.

gr john

Nog even terugkomend op de vergelijking qua vermogen van de 3W 80 Xi en de DA100, ik kwam net toevallig hier terecht;

http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=36265&page=52

Daar geven ze de DA100 met een 28*10 Mejzlik op voor 6300rpm met MTW dempers, Mijn 3W 80 Xi doet met reso een 27*10 Mejzlik op 6900rpm, ik zal van het weekend de 28*10 eens monteren, die 6300 moet er zeker ook wel inzitten...

Dus in mijn ogen; de 80 is lichter en minstens net zo sterk als een DA100 met gewone dempers.

Grt.

yu dudes

ik heb mij net een da 100 aangeschaft en deze motor is echt super licht en mooi afgewerkt
en volgens mij gaat de kracht ook nog een stuk meer zijn als de 3w 80xi en natuurlijk is
het met een 2 cylinder leuker vliegen omdat deze sneller naar lage toeren gaat

greets gino

Back