Dachs (EPP-Fun.de) Maiden Voyage Ketelbrug 30 okt 2011

Vandaag gevlogen aan een dijkje aan de IJssel... of eigenlijk niet gevlogen, want het lijkt nergens op. Reageert prima op hoogteroer, maar links/ rechts lijkt-ie niet te snappen. Oordeel (voorlopig): Knudde!

Dan maar een outrunner aangeschaft en erop geplakt... Aangezien dit m'n eerste gemotoriseerde vliegtuig is, houd ik me warm aanbevolen voor tips/ aanwzijzingen of dit gaat lukken. Hier alvast een filmpje van hoe e.e.a. op dit moment in elkaar is gestoken:

Is6-DA1rXN4[/media] - YouTube

Gaat dit vliegen of wordt 't weer een fiasco...

Laatst bewerkt door een moderator:
@Johan: ik ben gewend dat alles wat ik bouw en moet vliegen vroeg of laat op harde wijze kennis maakt met planeet aarde! Helaas... Nu hoop ik dat kennismakingsmoment met een propellor voorop uit te kunnen stellen :-).

Is het motorvermogen voldoende denk je om dit slagschip van 773gr een tijdje aan de zwaartekracht te kunnen onttrekken?

ROTDING!!!!! Vliegt voor geen meter... de ene keer wordt 't een looping, de volgende keer boort-ie zich in de grond verd*&^@.

Hoi Johan,
Prima plan... anders zonde van de spinner en outrunner die toch wel een behoorlijke klap krijgen bij een al te harde landing.

Bij deze een oproep aan de piloten in regio Zwolle die het leuk vinden 'ns een vliegtuigje af te stellen. Ik ben een snelle leerling :-).

PS Intussen ga ik op zoek naar een vliegclub...

he Eric,

leuk/grappig geworden met die felle kleuren! jammer dat je hem nog niet in de lucht hebt weten te houden, ben wel eens benieuwd naar een filmpje mocht je hem vliegend krijgen.

waarom zet je de servo's zover naar voren?? ik denk dat je door die lange benodigde stuurstangen, je speling krijgt. ik zou ze redelijk dicht bij de achterlijst zetten;)
Het zwaartepunt ligt bij zo'n vliegend vleugeltje relatief verder naar voren. Veel meer naar voren dan bij een staartkist. Het verschil kan wel 10% zijn. Je moet dus meer lood in de neus toevoegen om het ZW-te bereiken.
Dus net als een extra licht uitgevoerd stabilo: alle kleine beetjes helpen.

Dirk.

Klopt!!! Heb het zwaartepunt nog 'ns met de ontwerper van het model (Peter Kienzle) doorgenomen en gefinetuned. Hij is nog aan de zware kant, maar heb al wel leuke zweefvluchten vanaf de helling uitgevoerd.... Geeft vertrouwen.

Nu nog een manier vinden om 'm lichter van gewicht te maken. Zat aan de volgende methode te denken:

Leviathan on Vimeo

Heb even zitten puzzelen om het filmpje ingesloten te krijgen :-). Dank Wiert, ik laat het filmpje in jouw berichtje staan!

Back