Dacron doek Kopen

Dank Rene ; echter dacron wordt niet bij zoeken gevonden Bij "zeil" krijg je een pagina met voorgesneden zeiltjes voor bouwkits Gr Kasper

Gewoon een mailtje sturen of even bellen, heeft een grote voorraad en niet alles staat op zijn web site. Denk dat dit niet mogelijk zou zijn met zo een voorraad en verschijdenheid :)

Beste Mensen
Ik denk dat Kasper een beetje gek wordt van alle iedeeen van ons
1 Een zeiltje maken is niet zo moeilijk
2 Je moet het goede zeildoek hebben
Als ik het goed heb begrepen is het +/_ de maat van een M klasse
Deze zeilen zijn zeer goed te maken van Poly tekenpapier bij goede boekhander of kantoorhandel te verkrijgen in 0.70 mm strek zat ik zeil er met mijn C zeilen mee in de M klasse
3 De versterkingen in de zeil hoeke is te koop bij een zeil maker gewoon plak doek verschillende kleuren

2 Masten die kan je kopen bij de vliegerwinkel 14 mm eerste stuk daarin 12 mm vanaf waar de fok vast zit aan de mast 12 naar 10 mm dit stuk 10 cm in de 12 steken en vast plakken

Ik geef je de raad de zeilen op een mal maken dat heeft zoveel voordelen
Als je daar niet uitkomt even een mailtje sturen naar mij ikheb wel een beschrijving

Er moet op het Forum al een stukje staan over zeilen maken

Tom

Okee ; de mast in twee gedeelten dus bij de vliegerwinkel ; of van alu en dat kan ook in twee gedeelten Om gewicht hoef ik dat niet te laten mijn oude mast is van hout opgebouwd in de volle lengte in eiken maar is op
Voor het zeildoek ga ik eerst nog proberen dun dacron te krijgen
Groet aan allen en ik heb al weer een boel nuttige info na al die stilstaande jaren

Rest mij nog 1 vraag ; het want en de voor en achterstag heb ik van dun maar wel gevlochten staaldraad ; nu oud en roesterig ; was speciaal voor modellenbouw
Waar koop ik dat en wat is het alternatief als dit er niet meer is .

Groet Kasper

Laatst bewerkt:
Dank Renee ; rolletje van 50 mtr ; ga ik toch ook denken aan een ankerlier te monteren ; schip buitengaats laten en gewoon even boodschappen gaan doen ...... gr KK

Kijk voor een alternatief eens in de goede hengelsportzaak, van allerlei gevlochten draad (kevlar) zonder rek!!
Grtn Pim

Back