daf xf 105 in tamiya schaal

Aha! dat is gaaf, waar kan je die siliconen halen? bij de plastisch chirurg? haha geintje, maar serieus dat is echt slim, waar kan je dat halen? zo kan je natuurlijk wel een low-budget model maken?

HOI.
weer een stukje verder met de XF
nu zijn de volgende delen gereed gekomen.
de primaire zijkant, de secundaire zijkant, en de achterwand

achterwand.jpg

de achterwand

zijwandlinks.jpg

de primaire zijkant

en alle delen aan elkaar getaped met de grill er bij. dit is uiteraard een van de volgende delen
kunststof2.jpg

kunststof1.jpg

groete Peter

mijn handen jeukte ook om aan een euro 6 versie te beginnen. het verschil is gelukkig niet zo groot. en had ik de deellijnen tussen de verschillende cabine delen goed gekozen.

en heb ik met het materiaal waar ik bij de beestenbus de dieren van heb gemaakt. ook een begin gemaakt met de 106
nl3e.jpg

groete Peter

zif9.jpg

het gevoel voor het nieuwe front is er nog niet helemaal. de lijnen leken goed. en bij een model is het belangrijker dat de lijnen goed lijken dan dat ze goed zijn. maar na het zetten van een raster zal er toch nog met diverse lijnen geschoven moeten worden. maar dat is geen probleem.
binnenkort deze delen geschikt maken om aan het chassis te hangen.

groete Peter

Hoi Peter,

Begint er op te lijken :D

Als je wilt dan heb ik op de daf bodybuilder site nog tekeningen gevonden van de voor en zijkant van de XF116. Maar neem aan dat je die al hebt ?

front.gif

Groet,
Marcel

Ik heb er ook lang naar moeten zoeken , stond verstopt maar wist dat die er moest zijn. Had 'm destijds ook met moeite van de CF gevonden :yes:

Als je mij even je e-mail stuurt dan stuur ik 'm door

Groet,
Marcel

Back