daf xf105 van wedico

hallo allemaal

ik ben een trotse bezitter van een daf xf105 cabine van wedico
deze ga ik namaken in de kleuren en stijl van de daftruck van het werk
nou ben ik allle site,s eens aan het nakijken er ontbreekt 1 ding aan de truck en ik kan het zo ook niet vinden en dat is namelijk de luchtfilterbak
achter op de cabine.

wie o wie weet hem wel te vinden of na temaken

graag even een reactie

mvg ronald

Hallo,

Ook ik wil wel een daf van wedico gaan bouwen. Maar dan op een 4 asser onderstel. Ga jij hem zelf spuiten? De cabines van wedico zijn toch al gespoten?

hallo allemaal

helaas dan zal ik hem zelf moeten maken
en wat betreft de wedico cabine het klopt dat ze in verschillende kleuren zijn , maar die van mij moet in de bedrijfs kleuren van mijn werk

mvg ronald

je kan hem op verschillende mogelijkheden opleuken.
zoals: specials paint,lampenbars,brulpijpen,michelin pops,zwaailampen
bullbar,antennes etc.
heb je de ssc of de sc?
succes!!!!

Aangezien Ronald niet echt een internet expert is wat betreft het plaatsen van foto's of dergelijke op een forum, Heb ik de stoute schoenen maar even aangetrokken.
Maar inmiddels staat de cabine er zo bij :)
En eerlijk is eerlijk, Ik vind hem VET mooi !!

2ppd27n.jpg

2cqguo2.jpg

9vczdx.jpg

mtoun7.jpg

Ronald VOORAL DOORGAAN :mrgreen:

Hallo allemaal :)

Ten eerste bedankt voor de leuke bemoedigende reactie's voor Ronald.
Even ter info voor jullie:

Auto word 1 op 1 nagebouwd naar zijn werkgever Noppert Tilt-Up systeem Heerenveen (dus geen Verweij hihi lijkt er wel wat op he :P )
Maar hij word dus zo precies als mogelijk gecopieerd van het origineel.

Kleine tegenslag is er al wel geweest met de verf (die wou niet uitharden door een fout van de verf menger :( ) Dus heeft Ronald alles weer kaal moeten maken en alles opnieuw gespoten, Met een naar mijn idee verbluffend resultaat !!

Maar inmiddels is de bouw alweer iets verder hoor, Chassis heeft hij inmiddels opgebouwd en vorige week hebben we de bestickering opgehaald die op de cabine komt.
Dus beetje bij beetje komt er steeds "meer" auto.
Wat trouwens wel weer iets unieks zal worden is de trailer die daar weer achter komt ! Maar daar zal Ronald jullie t.z.t. wel van op de hoogte brengen.

Ik neem aan dat Ronald eerdaags wel weer met een foto update komt :)

Grt,
Robbert

Afgelopen week was Ronald hier weer eens om koffie en uiteraard wou hij even laten zien hoe de bestickering was geworden.......Pffuuufff pffuuuu
Om bij te kwijlen hoor!
Hieronder zou maar eventjes wat foto's die ff snel gemaakt zijn (in het donker dus de kwaliteit is niet super)

Kijk en geniet :p

2pzg1e1.jpg

2vbo3rp.jpg

25ivrbd.jpg

3322k9j.jpg

30kyr74.jpg

fm03ex.jpg

En de man die zondags het vlees snijd :) Euh ik bedoel de man die dit prachtige model heeft gebouwd !

Tja hij is niet echt fotogeniek en wist ook niet dat ik de foto nam......Hihi

dlgdnp.jpg

Eerdaags zal er wel weer een update van hem komen neem ik aan.

Mvg,
Robbert (die de foto's heeft geplaatst voor Ronald)

Aan de foto met Ronald te zien wou je hem afpakken!!!

niet doen Bobo!!!! je hebt je eigen.....

mooi truckje Ronald!! vooral die naam staat me aan...

Groeten

Robert Noppert

Hallo Robbert,

Nou, het is een mooie DAF XF 105 geworden hoor, mooi gespoten en een heel mooie belettering, SUPER gedaan !!

Maar Ronald mag wel wat vrolijker kijken hoor met zo'n mooie kopie van de 1:1 DAF XF 105 van zijn werkgever.

Of kijkt hij nog zo sip omdat het spuitwerk de 1e keer is mislukt !!
Want dat is echt balen hoor, ik heb het zelfde beleefd met mijn 6 assige Semi-dieplader, ook deze verf wilde niet uitharden !
Ik moet de semi-dieplader nog weer opnieuw spuiten !
De spuiter waar ik de verf had gekocht, wilde geen nieuwe verf geven, want het was mijn eigen schuld zei hij, ik had de verf gespoten, terwijl de temparatuur onder de 20 graden was en daardoor wil de lak niet wil uitharden !!
Wat een onzin zeg, maar ik zit wel met de ellende van alle lak weer verwijderen !!

Back