Resultaat tot nu toe. Nu alleen het onderwaterschip nog
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Guy, Ga je geen ankerkluizen in de romp maken? Zoals de ketting nu uit de romp komt kan eigenlijk niet. En de ankerlier? Is in wezen een koppellier van een duwboot/duwbak. Daar trekken ze staaldraden mee strak. Heb je geen details van de 1:1 lier? Er is weinig plek op zo'n model voordek. Ik zou voor en lier met een veticale as kiezen. Onderop de nestenschijf voor de ketting en daarboven een verhaalkop voor een tros. Dat oogt veel professioneler voor zo'n mooi schip. Gr. Klaas.
Guy,
Naar het origineel heb je 2 opties voor je anker tuig.
1. een anker pocket in de zijde, constructie technisch een drama, ook voor het origineel want dan door de axebow is daar voorin nauwelijks ruimte. Dan komt de anker pocket een eind naar achteren te zitten.
2. een uitstekende ankerrol over de punt van de boeg. Is geen gezicht maar zoals ze op kantoor zeiden "de goedkoopste oplossing".
In beide gevallen bevindt de ankerlier zich onderdeks.
![]()
Dit is de FCS3307 zoals aan Homeland Integrated Offshore Services is uitgeleverd, inmiddels 8x.
Deze opbouw is wat zwaarder, ze varen in Nigeria en hebben gepantserde stuurhuizen.
Groet,
Mathieu
Zie hierboven het resultaat.
Vraag: Wat is het voordeel van deze onderwater vleugel op het vaargedrag?
Bij een hoge snelheid kan ik het misschien begrijpen, de vleugel trekt het achterschip omlaag, zodat de schroeven niet "lens" slaan.
Of dit juist is?
Maar wat is het gedrag bij manoeuvreren?
Gaarne aanvullende informatie.