Dank jullie allen voor de hulp :)

Hallo ik ben jurjen, ben nieuw op dit forum en heb wat vragen over de T-rex 250.
Ik ben van plan om de T-rex 250 te kopen omdat ik een beetje ben uitgekeken op mijn co-axial heli en FP en ik zou graag vliegen met een CP zoals de T-rex :) ik ga les nemen dus niet gewoon uit de losse pols wat proberen :). Maar ik weet niet echt wat ik bij de T-rex bij moet kopen. hier is de link: Quartel Modelbouw - ALIGN T-Rex 250 Super combo

ik heb een budget ongeveer van 500 euro ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten,
Jurjen;)

Laatst bewerkt:
Hey Jurjen, welkom op dit forum. Als eerste wil ik je aanraden om de andere topics te bekijken over dit zelfde onderwerp er zijn er tientallen dus in principe staan daar de meeste antwoorden in. Daarnaast is het even afhankelijk van de omgeving waar je wil gaan vliegen, als je de ruimte hebt zou ik zeker voor een 450 gaan omdat dit wat rustiger en dus makkelijker vliegt dan een 250. Standaard horen hier ook bij: een simulator en een trainingskruis. Daarnaast uiteraard veel geduld en als het even kan iemand met ervaring die je kan helpen. Hiervoor kan je uiteraard een vliegclub op zoeken in je omgeving.

Bij de supercombo dien je in principe enkel een zender/ontvanger set bij te kopen.
Je zal nipt zitten met je budget indien je een deftige zender gaat kopen.

Hou er rekening mee dat een CP-heli crashen duur kan uitvallen.

Beste Jurjen, als jij alleen met coaxiaal gevlogen hebt zou ik niet met zo'n duur ding beginnen.

Ik zou eerst kijken naar een fixed pitch copter, die zijn een stuk goedkoper, en kunnen wat beter tegen crashen.

Heb jij al op en sim met een collective pitch gevlogen?

ik zou, als je klaar bent voor een collective pitch overstappen op een mcpx van eflite!
veel crashbestendiger, goedkoper in aanschaf en dus ook goedkoper in onderhoud..

Haha dankje voor al de reacties ik heb ook al enige evaring met de fixed pitch en ik heb een veldje vlak bij wat ongeveer zo groot is als 1,5 voetbalveld en dus prima kan oefenen :). ik ben van plan een sim te gaan kopen/vragen voor mijn verjaardag.

groeten, jurjen

Ik deel de mening van bovenstaande.
Zou in jouw geval even niet gaan voor die Trex250.
Kies even voor een tussenoplossing zoals een FP heli.
De Walkera HM-UFLY is een ideaal leertoestel waarbij je het vlieg proces jezelf (met doorzetten) eigen kunt maken.
De crashkosten van een FP heli vallen ook erg mee en kan je zeggen dat het verschil tussen crashen met een Trex250 of een FP heli wel behoorlijk groot is.
Ik begrijp de insteek van graag een 'echte' CP heli willen.
Maar de Trex250 is dan toch echt niet de juiste stap.
Natuurlijk kan het, want alles kan.Maar je zult naderhand (en helaas is het vaak pas achteraf) dat je een mening kunt geven over wat nou toch het beste gedaan te kunnen hebben.
Helivliegen is een proces en erg lastig.
Niet echt te vergelijken met de andere tak van modelbouw en ook nog eens het moeilijkst om echt onder de knie te krijgen zonder meerdere keren per maand te Crashen door stuurfouten.
Ik raad je dus de keuze van een 250 size CP heli echt af.Zelfs als je les krijgt erin.
Sukses met je keuze.
En...........veel lezen op Forums is het devies.Echt!!!
Vr GR Erwin

ik zou, als je klaar bent voor een collective pitch overstappen op een mcpx van eflite!
veel crashbestendiger, goedkoper in aanschaf en dus ook goedkoper in onderhoud..

Goed punt! Hij is verbazingwekkend crash bestendig. Wel wil ik er bij zeggen bij deze heli dat hij ook nadelen heeft. Door zijn formaat lijkt hij erg snel ver weg te zijn. Daarnaast accelereert hij erg snel door het ontbreken van massa. Laatste tip rondom deze heli: eerste keren vliegen niet binnen doen maar buiten op een windstille dag boven een grasveld (even een stukje karton mee nemen om vanaf op te stijgen)

een simulator is inderdaad echt handig, bespaart je veel geld!

een 250 valt niet te onderschatten, ze zijn erg moeilijk stabiel te krijgen (zeker voor beginners). Je moet maar eens de mcpx bekijken, 180 euro inclusief zender.
(zie ook youtube, het staat er vol van ;) )

edit; wow 3 reacties in 1 minuut :D
ik ben het er mee eens dat de mcpx wel snel accelereert, maar ik zie de mcpx meer als een real life simulator. Ik heb hem echt al vaak gecrashed, en bijna nog niets stuk gehad.

ook zijn de onderdelen goedkoop en vrij makkelijk aan te komen.
Als je een trex 250 1x crashed staat waarschijnlijk je as krom, flybar krom en als je pech hebt bladen kapot en tail boom krom..

Grt

Laatst bewerkt:
Ha ha ha ha ha.........je was me net voor.
Oke..........je hebt dus al ervaring met FP heli's.
Dan.........zou ik je aanraden om een 450 size CP heli te nemen.
Waarom?
Kan beter tegen wind dan een 250 size CP heli.
Sleutelt wat makkelijker.
Zijn echt gangbare machines die het helivliegen erg fijn maakt
Vr GR E

Een 450 CP klinkt goed :) maar moet ik die dan van Align nemen? of is bijv. Thunder tiger goed? ik heb namelijk alleen tot nu toe met walkera modellen gevlogen dus ik weet niet echt wat goede modellen zijn ik heb hier en daar wel wat gelezen op de forums daarom is mijn beslissing dus geworden om een Align te nemen. Aangezien dit een hele goede helikopter schijnt te zijn :). nogmaals bedankt voor de reacties :)

Gr,
Jurjen ;)

Kijk eens op Hobbyking, die hebben een goedkope 450, eigen merk. Als je echt goed kan vliegen stap je vanzelf over op een echt merk zoals Align.

Bestel hem dan wel via DE warehouse.

Het probleem is eigenlijk dat ik gelijk goede kwaliteit wil kopen en niet een helikopter waarvan ik nog nooit heb gehoord ;) als ik crash dan kijk ik me ouder gewoon even lief aan en dan helpen ze me wel nieuwe parts te krijgen :) dus dat is allemaal dik in oorde.

Gr,
Jurjen

Ik zou voor een 450 van Align of TT gaan, die zijn beide goede kwaliteit en qua crashkosten verschilt het niet zoveel van een Trex 250. Ik vond de 250 zelf prima vliegen, alleen vliegt een 450 een stuk beter.

De T450 sport is goed betaalbaar!

Ik zou voor een 450 van Align of TT gaan, die zijn beide goede kwaliteit en qua crashkosten verschilt het niet zoveel van een Trex 250. Ik vond de 250 zelf prima vliegen, alleen vliegt een 450 een stuk beter.

De T450 sport is goed betaalbaar!

Dankje ik zat zelf ook al te denken aan de T-rex 450 Sport nu alleen nog een goede zenderset ;) Heeft iemand een goed betaalbare zenderset:)?

En betreft dat adopteren denk ik niet dat ze dat zo leuk vinden :p

Gr,
Jurjen

Back