Vanavond met de liddle stik naar de vliegclub gegaan en het model laten keuren.
Zoals verwacht was alles in orde en kon ik me gaan opmaken voor de eerste vlucht. :shock: altijd spannend.
Motor gestart en gecontroleerd of alles goed afgesteld was en met het model naar het midden van het veld gegaan, ik licht nerveus maar goed, gas erop en na enkele meters kwam de kist prachtig los.

Beetje nerveus op het hoogte roer en na enkele klikjes trimmen op rol en hoogte vliegt de kist prachtig strak door het luchtruim.
De uitslagen op hoogte en rol mogen iets kleiner en een beetje expo op hoogteroer is ook geen verkeerde optie.
Lekker eerst een paar rondjes vliegen, bij volgas stijgt hij ietsje maar niet overdreven en bij gas dicht gaat de neus licht naar beneden, volgens mij en enkele aanwezigen is het zwaartepunt prima in orde.
Wat vliegt dit ding leuk zeg, ik ben uiterst tevreden over het motorvermogen, de 4cc met pijp en 9x6 prop voldoen uitstekend, ongelimiteerd vertikaal :rolling:.
Stall turn gaat zeer goed en op de kop hoef ik maar een heel klein beetje down te drukken om het kistje rechtuit te laten vliegen.
Loopings, rollen, langzaam, volgas, vertikaal, en wat al niet meer, alles gaat uitstekend.
Nu maar klaar maken voor de landing, laag aankomen, iets afvangen, oeps!

erg happig nog op het hoogteroer de neus in de lucht, het gas erop en een doorstart maken, weer aan komen vliegen, gas dicht en iets eerder voorzichtiger afvangen en een perfecte landing is het resultaat.
Na een kop koffie :celebrate: de roeruitslagen aangepast en klaar voor de 2e vlucht.
Starten maar en alles is nu prima in orde.
Ik ben heel erg blij dat ik deze kist gebouwd heb, het was erg leuk bouwen en het vliegt ook nog eens uitstekend, hier ga ik een hoop lol van hebben.
Ik ben een tevreden mens