"das liddle stik" bouwverslag. Kist is gereed!

Gefeliciteerd,

Misschien een ringetje onder de bovenste twee boutjes van de motorblok om het klimmen te voor komen. Stickjes vliegen echt super en je kan er alles mee doen. Veel plezier ervan.

Gert-Jan

Nou ik heb hem gisteravond zien vliegen en inderdaad hij vliegt super, en zoals hier al eerder vermeld op het forum werdt gedacht dat het motortje niet genoeg vermogen had.
Nou vergeet het maar vermogen zat voor dit toestel, vliegt mooi en mooi gemaakt... mooi gedaan Gerard.

Vanavond weer 3 heerlijke vluchten gemaakt met de stik, 5 minuten op de kop gevlogen, wat een makkie met dit ding zeg, ik heb eerlijk gezegd nog nooit een kist gehad die zo fijn vliegt. :rolling:
Nu moet ik alleen nog leren om meskant te vliegen, daar gaat nog wel de nodige oefening in zitten, ik heb dat in het verleden eigenlijk nooit geprobeerd omdat ik daar geen geschikt toestel voor had, moet ik op m'n 40e levensjaar nog maar flink oefenen :teacher:.

Het motortje loopt overigens perfect, geen slag mis en prima afgesteld.
Heerlijk die olierook en het geknetter in de lucht :mrgreen:.

Vanavond weer 3 heerlijke vluchten gemaakt met de stik, 5 minuten op de kop gevlogen, wat een makkie met dit ding zeg, ik heb eerlijk gezegd nog nooit een kist gehad die zo fijn vliegt. :rolling:
Nu moet ik alleen nog leren om meskant te vliegen, daar gaat nog wel de nodige oefening in zitten, ik heb dat in het verleden eigenlijk nooit geprobeerd omdat ik daar geen geschikt toestel voor had, moet ik op m'n 40e levensjaar nog maar flink oefenen :teacher:.

Het motortje loopt overigens perfect, geen slag mis en prima afgesteld.
Heerlijk die olierook en het geknetter in de lucht :mrgreen:.

Haha, leuk om te horen dat hij zo goed vliegt en dat je er veel plezier van hebt.
Ik dacht er ook nog over om even naar de club te komen na een weekje bouwen aan mijn FIETSKAR :):):), maar even gescrabbled omdat ik de wolken niet mooi vond. Ik dacht trouwen dat je op zondag niet kwam? Of heb je de kinderen meegenomen?
Klint leuk om te bouwen! Ben je er woensdag?
Ik wel, misschien met fietskar, maar misschien ook niet en laat ik me brengen.. Moet werken namelijk:mad::confused: maar goed je moet wat doen om de hobby te betalen:p

Jasper

Hey Jasper,

Woensdag ben ik er, club avond he ;).
Fietskar al helemaal klaar?

Yep..... ik denk dat er wel veel meer zullen zijn als het weer zo goed wordt als ze zeggen
ik ben zelf bezig om een kanon op mijn vliegtuig te zetten Gerard probeerd mij steeds de lucht uit te schieten
met zijn liddle stik, en dat ding is veeeeeell sneller als mijn funcubje.

Laatst bewerkt:
Hey Jasper,

Woensdag ben ik er, club avond he ;).
Fietskar al helemaal klaar?

Kist al helemaal klaar, gelakt, geverfd, alles. Kist past perfect!
Ook voor latere vliegtuigen makkelijk te gebruiken.
Moet alleen nog bijna 30 km fietsen om hem op te halen:(:(
Dus ik kijk even of de kar van de buurman lang genoeg is, want ik heb geen zin in 30 km fietsen:p

tks arthur

but the plans on rc groups is not a 1:1 scale and it's an jpg immagine ..

I tryed to enlarge till a 1170mm wing span but the lines of the plan became not clear.

the pdf plans on the same thread is no the original " das liddle stik"

IF someone have the full scale of the original das liddle stik

or midwest das little stick plan.....pls e-mail me

tks michel...i recived yr dwg plan

it's the same of that I found in Profili2

I will try to scale whit autocad2007 till WS 46'

for the original plans the only possibility is rcm plans item 346

tks at all

Zo, vele vluchten verder en veel plezier aan de liddle stik wordt het nu tijd voor een electro versie met nachtverlichting.

Spulletjes besteld bij de welbekende webshop in hongkong, scheelt toch weer de nodige pegels als ik alles optel.

Deze motor: HobbyKing R/C Hobby Store : TURNIGY AerodriveXp SK-3530-1100kv / 335W

Regelaar: HobbyKing R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 40amp Speed Controller

Accu Lipo 3 cel 3000mAh en ledstrips in diverse kleuren.

Als test ook deze ontvanger besteld: HobbyKing R/C Hobby Store : Corona R8FA 2.4Ghz Fasst Compatible Reciver
Toch weer een paar dollar goedkoper dan de orange FASST ontvanger.

De ontvangst van het bestelde spul zal nog wel een paar weken duren dus maar een begin gemaakt met het frezen van de onderdelen, ik houd jullie uiteraard weer op de hoogte van de vorderingen.

Gerard.

381595_260061617380644_100001304225830_650761_143226133_n.jpg

379124_247619055291567_100001304225830_624656_1446447132_n.jpg

heeft zondag voor het eerst gevlogen, ging lekker!!

Back