Dat was dus geen insect...

Om precies te zijn vloog ik nog rustiger dan vorige week. Ik deed gewoon wat flips en rolls en tijdens een BW hurricane klapte hij opeens uit elkaar. Er ontbreken ook 2 linkjes uit de kop, misschien kan dat het ook zijn.

Was het niet eerst een Boomstrike?
Kakte je motor sterk in?

Ik had wat meer geluk vorige week.
Ik was zijdelings aan het tic toc-en toen mijn motor "uit" viel (linkje schoot los van mijn gas hevel door corosie)
Ik stond iets meer inverted dan knife-edge, 3 meter hoog.

Ik flipte hem nog recht en maakte een halve auto met de laatste rest energie. Hij stuiterde op zijn pootjes en viel om.
DSC_0271.jpg

Eindelijk een keer enorm veel geluk gehad.
Alleen de spindle een beetje krom, één lager en mijn tailfin.
- bladen 100% OK
- Paddles OK
- Tailboom 100% recht
- Geen frame schade
Minder dan 30 euro schade !!!!!
:rolling:

Ik denk dat ik alle energie al uit de bladen had ge-auto-ed toen hij om stuiterde.

Laatst bewerkt:
Go het zit in de lucht geloof ik de laatste tijd!!

Afgelopen woensdag ook gecrasht, ontvanger accu tijdens het vliegen doormidden gebroken, Ja dan doe je ook niet veel meer.
Schade blad-as tail-as (90 graden krom!!) tail-boom en me mooie AirTec bladen:sad:
Tail aandrijving 0,0 schade, dus die kan wel wat hebben:)

Krimpfolie van de accu tussen de voorste en achterste cellen gescheurt!!
Waarschijnlijk zijn toen de achterste cellen uit de laatste tyrerap getrilt, en aangezien die met van die dunne stripjes blik aan elkaar gepuntlast zijn was het zo bekeken.

Go het zit in de lucht geloof ik de laatste tijd!!

Afgelopen woensdag ook gecrasht, ontvanger accu tijdens het vliegen doormidden gebroken, Ja dan doe je ook niet veel meer.
Schade blad-as tail-as (90 graden krom!!) tail-boom en me mooie AirTec bladen:sad:
Tail aandrijving 0,0 schade, dus die kan wel wat hebben:)

Hoe doe je dat? :confused:

Ook 6S lipo's hak je zo doormidden ;) , gewoon even testen zonder kap, en dan je akku iets te ver naar voren in de houder "vastzetten"! Beetje hoveren, beetje pitchbewegingen, een doffe klap... een halve lipo die 20 meter opzij klapt en een heli die loodrecht uit de lucht valt. De helft van één rotorblad dwarrelde in splinters er achteraan.
Het zit idd in de lucht!

Greetz van Aldert

Lijkt mij dat het zo wel goed zit;)
cellen kop staart gesoldeerd met hamerkop soldeerbout en het geheel ingepakt met glastape.

Stond vlak achter Lau toen hij klapte en was best bizar om te zien. De theorie met het linkje is wel een goeie... je was toeren aan het opbouwen voor de volgende flip dus headspeed kan het nie wezen.
Over accu's, moet je maar eens aan Eddy vragen ;) Sinds dat akkefietje soldeer ik alle accu's even door, 5 minuten werk met een goeie bout en niet meer het risico dat er iets afbreekt.

Ik wil Walter en Mario wel even voorstellen een kraslot te gaan kopen, als je zo je kist op de grond krijgt na dat soort problemen (Headspeed op op 3 meter, accu gebroken) met zo weinig schade kan het niet anders dan dat het je geluksdag is ;)

Ziet er niet best uit... wat is dat toch deze week met die uit de lucht vallende heli's. Ik denk dat ik vanavond maar even thuis blijf en 'm op de grond hou ;)

Ah NEE hè! Laurens Laurens... Altijd aan het slopen!
Krijg je hem klaar voor Venlo? Of ga je je Fury gebruiken?

Tjerk ;)

Ik zit er heeeel erg sterk aan te denken mn fury weer om te bouwen naar een heli met flybar. Rappie repareren kost nu veel meer dan wat ik heb, dus dat moet even wachten.

Helaas nog niks Ferry, ik heb hem alvast preventief omgebouwd terwijl ik voor een AC3X aan het sparen was.

De R90 heeft nu 300 euro schade inclusief bladen. Op zich valt het best mee maar zoiets heb ik nog niet op mn rekening staan momenteel. Misschien dat mn ouders nog wat kunnen helpen met lenen...

ok . ja , want niet vliegen is gewoon not done lijkt me , toch?
by the way , ik heb vanmiddag mn heli gestard , ik pak hem op om naar het veld te lopen , en in mn hand toert ie ineens op naar vol gas .
ik had hem met 2 handen vast , dus was razendsnel met mn hand bij de uitlaat om hem dicht te drukken .
toen ik ging controleren , zag ik dat er een paar soldeerverbindingen naar de klote waren .
ik heb nl goudcontactjes ipv schakelaar , en als ik daar aan rammelde , viel de spanning volledig weg !!!
ga gelijk een kraslot scoren , want heb met deze heli veel gevlogen . heb hem in het paasweekend opgebouwd en al 60 liter weggevlogen .
we komen allemaal vaak goed weg met dingen , maar eens gaat t goed fout , onvermijdelijk lijkt me .
maargoed zo gaat dat , ik heb nog wel een 90er staan die weg mag , maar niet echt jou smaak denk ik :]
mvg ferry

Back